-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Fick se en liten böna med ett tickande hjärta idag! :D
-
Hej på er, hoppar in här! Blivande tvåbarnsmamma med BF 15/4, har en tjej född april 2013. mår skrutt just nu med illamående och begynnande foglossningar. Hade inte så här jobbigt med illamående första barnet så jag vet inte riktigt vad jag ska göra, har lergigan Comp men den hjälper max ett par timmar. Hit me med era bästa illamående-tips!
-
Hej, jag är ny här i gruppen, är i vecka 7+2 med en liten trea. Har en flicka-03 och en pojke-09. Mår illa nästan dygnet runt och har fått en vacker volang runt magen. Ska på VUL nästa vecka o tänkte att därefter kontaktar vi BM för inskrivning.
-
Åh så fantastiskt! Vilken vecka är du i?agirlnamedbill skrev 2014-09-05 09:16:40 följande:
-
Varmt välkommen! Jag är i vecka 7+3 : ) Ska på vanligt UL om två veckor. Låååånga dagar...tinifini skrev 2014-09-05 10:02:03 följande:
Hej, jag är ny här i gruppen, är i vecka 7+2 med en liten trea. Har en flicka-03 och en pojke-09. Mår illa nästan dygnet runt och har fått en vacker volang runt magen. Ska på VUL nästa vecka o tänkte att därefter kontaktar vi BM för inskrivning.
-
Härligt!agirlnamedbill skrev 2014-09-05 09:16:40 följande:
-
Alltså, hon sa att snart v.5 men när jag var sist så sa dom du är nog strax innan v.5 därför syns inget, men kan tänka mig att hon räknade 5 veckor efter befruktning så är väl med vanlig beräkning snart v 7, enligt mina beräkningar 6+4. :)Anonym skrev 2014-09-05 10:07:57 följande:Åh så fantastiskt! Vilken vecka är du i?
-
Jag vill också föda vaginalt! Så himla häftig upplevelse (ont också!) men denna gång är jag rädd att inte hinna fram. Födde sonen på 3,5 timmar. Alltså från första värk tills han var ute. Vi var hemma en kvart innan vi åkte in till förlossningen. Dom ville "kolla" på mig sa dom efter att ha lyssnat på mig genom telefonen... Och ja tre timmar senare var han född! Gick bra och sprack ingenting.
Fick fick sonen problem med andningen pga fostervatten i lungorna så han fick andningshjälp i början, men spottade sen ut vattet själv efter typ 30 min!
Nu funderar jag på att kanske fråga om igångsättning.... Min barnmorska sa att min nästa förlossning troligtvis kommer gå mycket fortare... Vi har tio min till sjukhus men ändå, tänk om sambon inte är hemma som han var sist? Eller om vi hamnar i köer! (Bor i Sthlm) nån som vart med om igångsättning? -
Jag blev igångssatt andra gången delvis för att det gick så fort första gången (3 tim 15 min från första värken). När jag kom in var jag 6 cm öppen, 10 minuter senare 10 cm öppen och började krysta, då hade jag inte fått en förlossningsrum än.tjej89 skrev 2014-09-05 12:45:48 följande:
Jag vill också föda vaginalt! Så himla häftig upplevelse (ont också!) men denna gång är jag rädd att inte hinna fram. Födde sonen på 3,5 timmar. Alltså från första värk tills han var ute. Vi var hemma en kvart innan vi åkte in till förlossningen. Dom ville "kolla" på mig sa dom efter att ha lyssnat på mig genom telefonen... Och ja tre timmar senare var han född! Gick bra och sprack ingenting.
Fick fick sonen problem med andningen pga fostervatten i lungorna så han fick andningshjälp i början, men spottade sen ut vattet själv efter typ 30 min!
Nu funderar jag på att kanske fråga om igångsättning.... Min barnmorska sa att min nästa förlossning troligtvis kommer gå mycket fortare... Vi har tio min till sjukhus men ändå, tänk om sambon inte är hemma som han var sist? Eller om vi hamnar i köer! (Bor i Sthlm) nån som vart med om igångsättning?
Vid igångssättningen gick det också fort. De tog hål på hinnorna (jag var redan öppen 2 cm, mycket prematura sammandragningar) och efter en timme fick jag första värken. 1 tim och 50 min senare var hon ute.
Det var oerhört intensivt, så klart, men tack vare att vi kunde åka in i lugn och ro och blev väl omhändertagna kändes det aldrig kaotiskt eller snabbt utan jag var övervakad och trygg. -
Nästa helg ska vi träffa min svärmor och jag kommer då att vara i vecka 10. Kan inte riktigt bestämma mig för om vi ska berätta då eller inte. För min sambo spelar det ingen roll. Om vi inte berättar då kan det dröja ända till jul innan vi träffar henne igen och det vore ju kul att säga det öga mot öga och inte via telefon. Samtidigt känner jag att jag nog egentligen vill göra KUB innan vi meddelar våra föräldrar. Min pappa vet inget och vi kommer nog inte att träffa honom heller på länge. Ni som har berättat tidigt, har ni ångrat er? Det känns lite som om jag vill fatta att jag är gravid själv först på något vis. Min sambo säger att "annars kan vi ju dyka upp vid jul och då syns det ju verkligen på dig så det kan ju bli en rejäl överraskning då". Och det har han ju rätt i fast jag är lite tråkig och tänker praktiskt att då kan man ju inte önska sig barngrejer i julklapp ;)