Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Vi har en liggvagn med mjuklift och den blir ganska ombonad. Jag kommer att köra på en fleeceoverall, tossor, vantar och mössa med filtar så man kan ta av eventuella lager.

Vi väntar också en gosse till 6 april

• BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-01-10 23:54:23 följande:

Har sedan några dagar tillbaka en urin som luktar starkt. Den luktar inte riktigt som den brukar när jag har urinvägsinfektion men något ditåt. Har inga andra symtom på det men kände mig lite småruggig en stund ikväll. Skulle ni vänta till måndag med att ringa barnmorskan eller måste jag ringa till BB nu i helgen eller vart vänder man sig såhär på helgen isåfall för att få göra en bakterieodling?

Har du druckit dåligt? Fyll på med mer vätska å se om det blir bättre.
  • BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-01-12 21:13:24 följande:

Fy så läskigt - ramlade idag i halkan. Hade på mig mina broddar men den ena ramlade av och när jag skulle ta upp den och sätta på den igen så halkade jag, så typiskt. Ramlade som tur var på sidan och baken men blev ändå livrädd. Som tur var vi på väg till en förlossningsföreläsning så jag kunde fråga barnmorskan där om jag behövde en kontroll. Hon trodde inte det var någon fara i och med att jag inte ramlade på magen och inte hade ont eller så. Har känt bebisen röra sig också efter det så jag hoppas att det är lugnt. Men fy så rädd jag blev.

När jag var i 6-7e månaden med mitt första barn så halkade jag och föll pladask på magen.Den tog hela smällen! Blev ju såklart livrädd och åkte in på närmsta akut! Allt gick som tur var bra men skulle vara uppmärksam på om jag fick smärtor eller blödningar. I år fyller han 12 år De ligger väl skyddade där inne med allt fostervatten osv så det är ingen fara. Men rädd blir man! Finns ju sådana som lever väldigt aktivt under sin graviditet och tex rider in i det sista.
  • BigMami

Jag var till bm idag 28 fulla veckor och 30 i sf mått! Undrar vart detta kommer sluta... Har tillräckligt svårt att få igen vinterjackan :-/

• BigMami
    Hanna 681 skrev 2015-01-13 20:27:39 följande:

Hehe, min ganska stora vinterjacka går inte heller att stänga längre! Har inte köpt någon gravidjacka, så får väl gå med öppen jacka. Bra att jag är lite varmare i kroppen under graviditeten, annars brukar jag vara sjukt frusen av mig!

Vill inte köpa någon ny dyr jacka :-/ Har fått låna en av mamma i storlek 58-60 & har i vanliga fall 42. Tanken var god men men..
  • BigMami

Någon mer som hör knäppningar ifrån magen när bebisen sparkar? Typ sån där knäpp man kan få i tex handleder och knä Svårt att förklara! Hade det med trean också och det låter så himla roligt!

• BigMami

Nej inget tickande utan man riktigt hör att det knäpper till

Hicka är ju heeelt annorlunda. .

• BigMami

Har aldrig haft uv dräkt på något utav barnen. Långärmad sval tröja funkar också. De ska ju ändå inte sitta mitt i solen. Extremt varma dagar håller vi oss inne mellan 11-15 när solen är som värst.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)