Sommarsnö skrev 2015-01-12 21:13:24 följande:
Fy så läskigt - ramlade idag i halkan. Hade på mig mina broddar men den ena ramlade av och när jag skulle ta upp den och sätta på den igen så halkade jag, så typiskt. Ramlade som tur var på sidan och baken men blev ändå livrädd. Som tur var vi på väg till en förlossningsföreläsning så jag kunde fråga barnmorskan där om jag behövde en kontroll. Hon trodde inte det var någon fara i och med att jag inte ramlade på magen och inte hade ont eller så. Har känt bebisen röra sig också efter det så jag hoppas att det är lugnt. Men fy så rädd jag blev.
När jag var i 6-7e månaden med mitt första barn så halkade jag och föll pladask på magen.Den tog hela smällen! Blev ju såklart livrädd och åkte in på närmsta akut! Allt gick som tur var bra men skulle vara uppmärksam på om jag fick smärtor eller blödningar. I år fyller han 12 år
De ligger väl skyddade där inne med allt fostervatten osv så det är ingen fara. Men rädd blir man! Finns ju sådana som lever väldigt aktivt under sin graviditet och tex rider in i det sista.