Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2015-01-21 20:26:34 följande:

När börjar man gå på kontroll varannan vecka? Har varit hos BM i vecka 26 och 29 och nu är det i vecka 33 nästa gång. Tycker det är långt till dess. I vilka veckor har ni fått tid för kontroller?

Jag går varannan vecka nu redan i v30 ( Har varit i v 25, 28, 30 osv. Fick tider för graviditeten ut) Väntar 4e barnet och alla mina graviditeter har varit komplikationsfria hittills. Jag tycker det är drygt att ränna där så ofta! Såklart är det bra att hålla koll men det känns inte som att man gör annat...
  • BigMami
    Smulan 89 skrev 2015-01-22 09:29:02 följande:

Samma här, v 28, v 30, 32 osv. Så drygt tycker jag. Kunde varit 3 v mellan besöken i alla fall. Man hinner inte ens bli nyfiken om magen har växt osv på så kort tid. Mår jag bra och bebisen sparkar som den brukar, så är det väl bra =)

Nä men precis Min hade växt 5 cm mellan de sista besöken Shit pommes..
  • BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-01-22 14:53:02 följande:

Haha, verkar bara vara jag som vill ha täta besök. Nojig förstabarnsmamma ;)

Det är ju bara att säga till om du vill gå oftare om det känns tryggare
  • BigMami
    nicopico skrev 2015-01-23 14:34:56 följande:

Vad har ni för jobb?

Är det svårt att få graviditetspenning i sverige? (Håller på att flytta tillbaka till sverige från Norge, och förstår att det är en viss skillnad i systemen..)

Jag har precis gått in i tredje trimestern, känner ni att det är tungt att andas ännu?

Och är det fler än jag som inte kan sova? + drömmer massor?

På något vis så vaknar jag ALLTID kl 04 och har suuupersvårt att somna om. Ligger och vrider & vänder, på med täcket för varmt, av med täcket för kallt, ont i höfter ont i fogar, kissnödig, törstig, upp & ge lillan napp & täcke osv osv Allt detta inom en kvart!!.. Tror att månen har ställt till med sitt nu också då det har varit fullmåne.. Drömmer gör jag också en massa tokigt..

Med trean hade jag också en period att vakna vid 4.. Drygt!
  • BigMami
    nicopico skrev 2015-01-23 18:49:05 följande:

Precis så är det för mig också, vaknar mellan 3-4 och somnar inte igen förrän vid 8.. och babyn i magen leker karatekid dessa timmarna. När dina barn kommit ut, hade de samma sömnigt då?

Det har jag aldrig tänkt på egentligen.. man liksom bara flyter med Men ett tag hade trean en period då hon vaknade 5 så helt omöjligt är det nog inte

Ettan & tvåan kommer jag just inte ihåg då det var 10-12 år sedan man förtränger ganska lätt..

Skönt att du kan somna om sen men det är svårt när man har en pigg 2 åring som vaknar helst kl 6..
  • BigMami
    Apriltös skrev 2015-01-23 22:50:36 följande:

Har ni gjort sockertestet än?

På en skala 1-10 hur äckligt är det? Ska göra mitt den 6e, och mina drömmar lever ju verkligen. Drömde inatt att jag drack den iaf. Och den smakade verkligen äckligt o vaknade o ville kräkas...

Drömde också att jag vaknade och kl var 17.00 o min sambo hade inte kommit hem från jobbet än, så trodde han låg på sjukhuset..

(Allt i natt)

För någon dag sen drömde jag att min kompis skulle föda (hon har redan fött) o i samma stund så hade jag minskad fosterrörelse så bi träffades på sjukhuset.

Mina drömmar har utvecklats något kopiöst senaste veckan, någon mer?

Jag hoppade glukosbelastningen förra & denna graviditet just för det är så äckligt och jag mår extremt illa av dem. Å så är man fastande & jag måste äta direkt på morgonen. Tar stick i fingret varje gång istället. Min mamma har typ2 diabetes så därför ska jag egentligen göra belastningen.

Annars görs de inte här.

Jag drömmer också extremt mycket & har svårt att sova..
  • BigMami
    mandalii skrev 2015-01-26 12:02:07 följande:

Det låter ju toppen med en gallerfilt! Men hur gör man med spjälsängsskydd, ska ni andra ha det? Finns det något negativt med det?

Jag tycker det är självklart med spjälskydd så de små inte fastnar med sina armar och ben mellan spjälorna...
  • BigMami
    mandalii skrev 2015-01-26 18:20:40 följande:

Jag förstår, men gäller det även om man har en bredside crib, den är ju bara till de första månaderna sedan köper vi en ordentlig stor spjälsäng.

Jag skulle nog ha haft det i alla fall om det är spjälor på sängen.
  • BigMami
    mandalii skrev 2015-01-26 18:20:40 följande:

Jag förstår, men gäller det även om man har en bredside crib, den är ju bara till de första månaderna sedan köper vi en ordentlig stor spjälsäng.

Jag skulle nog ha haft det i alla fall om det är spjälor på sängen.
  • BigMami
    mandalii skrev 2015-01-27 19:21:16 följande:

Okej, tack! Då ska jag ha det : ) Låter förnuftigt.

Ja det låter bra Tänk om de skulle fastna mellan spjälorna.. Nej fy..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)