Freje skrev 2015-02-01 15:31:12 följande:
Fick en så märklig kommentar häromdagen. Berättade för en ytligt bekant att jag är gravid och har bf i april. Hennes gensvar var då "April i år?".
Ehh, ursäkta men självklart i år. Jag är väl ingen elefant heller! Men hon tyckte att jag hade så liten mage.
Såå liten tycker jag inte att den är. Försöker inte att ta åt mig, men blir lite irriterad på att antingen få kommentarer om att magen är stor eller så är den liten. Ingen säger vilken perfekt lagom mage du har!
För mig är det tvärtom istället..
Får alltid kommentarer som "Är du säker på att det BARA är en", "De har säkert räknat fel på datum", "Är det inte dags när som helst", "Så stor som du är så tror jag inte du ska ha i april" osv osv.. Som om jag kan rå för hur magen ser ut liksom!? Blir faktiskt förbannad! Tror de att jag tycker det är kul? Kan knappt ha några kläder alls.. Idag gick knappt jackan igen :-/ Ändå så står man och försöker suga in magen... Men nog är jag bra mycket större nu än vad jag har varit i mina tidigare graviditeter. Hoppas bara det inte gömmer sig en jättebebis där inne :-S
Alltid är det någon som har något att klaga på.. Finns ordet normal?