• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Madelen b
    Krabban skrev 2014-09-08 09:18:05 följande:

Hej!

Jag är i v 6+6 idag och har haft bruna flytningar igår och idag och molvärk. Är  jätteorolig nu och ställer mig in på missfall. Vet att detta är en positiv tråd men hoppas på lite pepp härifrån. Någon mer som haft detta och som det gått bra för?

Men min son som nu är 3år fick ja bruna flytningar och det var en blödning i livmodern men som inte hade m graviditeten att göra! Ja höll nog på så i två veckor!

Är de brunt är de ju gammalt blod vilket är positivt!

Men kolla om du kan få ett vul eller så är de bara o vänta o se tyvärr trots de är outhärdligt!
  • MyRoundabout

och det var jag som skrev ovanför... =)

• hfriborg
    Mars12 skrev 2014-09-08 10:31:59 följande:

Verkar som många här börjar "få mage"... Har syns inget... Fler som det inte syns på?

Är i v10 nu... Fick iofs mage väldigt sent med första barnet.. V.19-20

Dem som "fått mage" redan är förmodligen inte gravid magar, utan är bara svullna.. bebisarna är fortf väldigt små och dem flesta har inte livmoder större än en apelsin.. Gravid magen borde därför inte synas tidigare än v 12. Själv ser jag ut som jag är gravid i v 20:p Men är endast mkt svullen, spec efter måltider. Är i v 10 nu:) 
  • Madelen b

Blivit sjukskriven 50% pga min rygg känns bra, men på sjukintyget står det gravid så måste berätta för chefen i veckan:( hoppas kunna skjuta de till nästa v då är ja i v 9 iaf! Känns inge bra alls att berätta, om det inte går vägen så ska man behöva prata missfall m han:(

• Hanna 681
    lillalivet8084 skrev 2014-09-08 11:40:09 följande:

Hejsan :)

Jag klev in i vecka 9 idag och fick se ett tickande hjärta förra veckan :) 

Detta är min 3e graviditet och längtar sååå tills vi har en liten bebis att snosa på MEN först ska jag ta mig igen detta brutala illamående jag går igenom *hua* 

inget ont som inte har nåt gott med sig ;)

Måde lika pyton med dottern och hade blämmor i ansiktet och såg ut som 7svåra år.men med sonen mådde jag bra och såg strålande ut och perfekt hy! Nu är det precis som när jag väntade dottern så ska bli spännande på ul och se vad det är ;)

Jag väntar också trean. Mår nu illa precis som när jag väntande dottern. Har sug på samma sorts mat också. Med sonen var jag inte alls så illamående. Ska bli spännande på ultraljudet
  • Bell13
    Krabban skrev 2014-09-08 09:18:05 följande:

Hej!

Jag är i v 6+6 idag och har haft bruna flytningar igår och idag och molvärk. Är  jätteorolig nu och ställer mig in på missfall. Vet att detta är en positiv tråd men hoppas på lite pepp härifrån. Någon mer som haft detta och som det gått bra för?

Klart du får skriva att du har bruna flytningar. Försök få till ett vul så slipper du oroa dig så mycket.
  • lillalivet8084

Linaslus- mina är 6 och 9år :) ja illamåendet knäcker en nästan imellan åt!

hanna 681-

Jag kan inte äta sött eller fett vilket gör mig mer illamående! Denna grav lika som när jag vänta dottern är jag sugen på surt och fräscht även stark men inte starkt kryddat utan mer chili smak och rå lök! Lakrits smakar plötsligt skit och mineralvatten har varit det värsta jag vet tills nu! Mineralvatten håller bort mitt illamående så är beroende av det haha! Lök kan jag äta som äpple måste va nå fel på smaklökarna! Surt och stark är numera inte en känsla utan en smak som jag dessutom gillar :)

med dottern älskade jag gröna oliver vilket jag tidigare avskydde! Apelsiner och citroner är jag sugen på nu och va även med dottern!

mineralvatten och gröna sura äpplen funkar bra mot mitt illamående! Knaprar ständigt på nötter vilket funkar bra men börjar trötttna!

När jag väntade sonen va allt som vanligt i princip :)måde lite illa på morgon mellan v10-12 men gav sig efter morgon spyan sen måde jag prima! Och strålade enligt folk!

• Bell13

Har varit hos bm och skrivit in mig idag och tagit alla prover, känns som ytterligare en milstolpe är kryssad nu.

Mitt järnvärde låg på 127 och blodsockret på 5.1 vilket var perfekta värden enligt bm. Bokade in ultraljud för kub den 23 september, längtar dit

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)