• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • agirlnamedbill
    DiplomatiskaJag skrev 2014-09-09 18:55:25 följande:

Angående lax så är rekommemdationerna att inte äta gravad eller rökt. Men färsk gravad eller rökt är ok. Men frågan är hur man vet att det är just färskt. Ni som undviker lax, undviker ni ALL lax? Isf undrar jag varför?

Man ska inte äta gravad eller rökt men rökt är okej samt färsk gravad?? Vänta va?
  • Anonym

Hej igen alla =)

Missat sisådär 20 sidor sista veckan, men jag har haft fullt upp.. Studerar och sen har vi varit till min syster i helgen..

Såg att någon frågade hur rörlig man är i slutet på graviditeten och det är ju såå individuellt.. Men jag har aldrig mått bättre än när jag varit gravid.. Lika nu med, jag mår toppen, känner mig helt ogravid men mår fysiskt och psykist bra, eller toppen lär jag säga..

Idag är det 3 år sen jag och mamma var ute och plockade över 100 liter lingon, då var jag 6 dagar över tiden och nu på fredag är det 3 år sen sonen föddes, så som sagt, det är väldigt individuellt.

jBilden ovan är från förra graviditeten, v. 4+2 och v. 11+1 och nu har jag inte tagit nån bild alls..

Gick förövrigt upp nästan 30 kg med sonen, från 57 kg till 84 kg..
    Hittills har jag gått upp 5 kg, känns som mkt men jag bryr mig inte så mkt..

Hoppas ni andra mår bra och har det bra =)

• LillaLilja

Jag som skrev ovan ;)

Ska på inskrivning den 19e september och kommer då va i vecka 12+4 typ??

Är iaf i v. 10+1 idag..

Första barnet 110912 andra beräknas komma 150405
  • DiplomatiskaJag
    agirlnamedbill skrev 2014-09-09 19:31:52 följande:

Man ska inte äta gravad eller rökt men rökt är okej samt färsk gravad?? Vänta va?

Ja det står så i rekommendationerna. Men som sagt, hur kan man VETA att det verkligen är färskt. Men vill veta om ni som undviker lax menar att ni undviker ALL lax och isf varför.
  • Humledumle

Är det bara jag som inte har gått upp nått i vikt ? :/ även fast jag äter nästan var tredje timme har jag inte ökat alls.

• Fr1da
    Humledumle skrev 2014-09-09 21:45:13 följande:

Är det bara jag som inte har gått upp nått i vikt ? :/ även fast jag äter nästan var tredje timme har jag inte ökat alls.

Samma här. Tycker att jag äter konstant men vågen (som är nyinköpt) visar inget plus alls. Dock syns det på mig, har liksom blivit plufsigare... :)
  • agirlnamedbill
    DiplomatiskaJag skrev 2014-09-09 21:43:08 följande:
    Ja det står så i rekommendationerna. Men som sagt, hur kan man VETA att det verkligen är färskt. Men vill veta om ni som undviker lax menar att ni undviker ALL lax och isf varför.
    Lät konstigt att man inte ska äta det men att det är okej att äta det..?

Lax är väl nyttigt att äta, typ ungslax och så?
  • Linaslus

Har inte heller gått upp något utan jag ligger 4,5kg back på 10 dagar. Känns inte sådär jätte bra men jag brukar starta mina graviditeter med att gå ner 10 kg innan jag går upp lite!

• Humledumle

Skönt att höra att det inte bara är jag :) är i v10+1 idag så det är nog med tid att gå upp i vikt senare kanske :)

• Solkatten

Så vR inskrivningen klar, vad skönt det känns, lite mer på riktigt liksom. Hade bra värden fast järnvärdet låg på 121 vilket är bra men under 120 ska man helst inte ha och det kommer ju sjunka. Vill undvika järntabletterna så långt det går då jag blir så dålig av den. RUL bokat 3/11 :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)