-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Här har vi UL v.12-13 och RUL v.19-20
Är det samma inde flesta kommuner?
Inget tidigt VUL här, är de standard hos andra eller måste man be om det? -
Jag kissar ingenting på natten men blir jättekissnödig nästan varje gång jag ställer mig upp, men det kommer inte så mycket som det känns som att det borde!Bell13 skrev 2014-09-09 15:59:26 följande:Jag kissar inte oftare på natten men däremot mer. Det forsar ur mig. Kissar två ggr på natten och säkert 25 ggr dagtid och då bara några droppar åt gången. När jag kissar på morgonen när jag vaknat så rinner det så oerhört sakta.
-
Jag har en råsaftcentrifug som jag använder dagligen. Min juice blir stark och jag känner att jag kommer få halsbränna snart av den så jag behöver nog också späda den med vatten. Mina döttrar 12 och 8 år vill absolut inte dricka juicen den är äcklig och sur tycker de. Det är ju bara ett tecken på hur mycket socker det är tillsatt i juice man köper.JhjärtaK skrev 2014-09-09 15:06:56 följande:Gud så gott det låter! Känner att magen börjar knorra rätt så rejält nu såhär på eftermiddagen
Jag kör på 1/3 apelsinjuice, 1/3 röd grapefruktjuice och 1/3 vatten. Tycker att det blir för "starkt" utan vattnet och så minskas ju sockerkoncentrationen lite också som ett plus . Har du en juicepress eller hur gör du din juice?
Tycker att det känns fräscht att dricka egen juice. Har börjat bli lite rädd för e-ämnen och försöker hålla mig från halvfabrikat. -
Jag hade också åtminstone önskat att lyssna på hjärtat innan ultraljudet. Får man verkligen inte det? Är ju typ 10 veckor till ultraljud.
-
Var jag som skrev förra, hade glömt klicka i signaturen =)
-
VUL är nog inte standard någonstans i Sverige utan man måste be om det. Här i Gbg är det bara RUL som ingår som standard.Mars12 skrev 2014-09-09 16:37:37 följande:
Här har vi UL v.12-13 och RUL v.19-20
Är det samma inde flesta kommuner?
Inget tidigt VUL här, är de standard hos andra eller måste man be om det?
-
Har kub-UL den 18:e september och vill bara att dagarna skall gå och att vi skall få ett bra resultat!Bell13 skrev 2014-09-09 15:36:35 följande:Japp men först längtar jag till kub-ul den 23:e
-
Jag fick det med dottern i vecka 14 men då för att jag bytte mvc, annars så är det nog ingen träff generellt mellan inskrivning och vecka 20. Känns det som en evighet mellan kub och RUL så ringer jag nig min bm och ber att få komma in och lyssna.LillaSandy skrev 2014-09-09 17:33:58 följande:
Var jag som skrev förra, hade glömt klicka i signaturen =)
-
Nu på senaste har jag också börjat bli lite mer petig med sånt där, men nu när jag är gravid har jag knappt orkat nånting. Men vi flyttar 1 oktober och då ska det börja bakas bröd och lagas ordentlig mat igen!Bell13 skrev 2014-09-09 16:40:00 följande:Jag har en råsaftcentrifug som jag använder dagligen. Min juice blir stark och jag känner att jag kommer få halsbränna snart av den så jag behöver nog också späda den med vatten. Mina döttrar 12 och 8 år vill absolut inte dricka juicen den är äcklig och sur tycker de. Det är ju bara ett tecken på hur mycket socker det är tillsatt i juice man köper.
Tycker att det känns fräscht att dricka egen juice. Har börjat bli lite rädd för e-ämnen och försöker hålla mig från halvfabrikat. -
Angående lax så är rekommemdationerna att inte äta gravad eller rökt. Men färsk gravad eller rökt är ok. Men frågan är hur man vet att det är just färskt. Ni som undviker lax, undviker ni ALL lax? Isf undrar jag varför?