-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Tycker det låter väldigt tidigt. Har precis gått in i vecka 12, bebisen är ca 3 cm och har väl precis börjat göra små rörelser som vrida på huvudet.agirlnamedbill skrev 2014-09-15 21:33:19 följande:
Har läst att vissa känt av fosterrörelser redan i vecka 12. Har någon i gruppen känt något än?
Jag får ibland en känsla av rörelser i magen men det är i navelhöjd och kan alltså inte vara bebisen. De som känner rörelser i v12 kanske egentligen känner nåt annat än bebisen? -
Bebisen är ca 6cm......
-
Jo jag tyckte också det verkade tidigt men vissa har väl livmodern så att det känns tidigare. En från en ung mamma grupp i min stad sa att hon känt v 13.DiplomatiskaJag skrev 2014-09-16 08:22:22 följande:Tycker det låter väldigt tidigt. Har precis gått in i vecka 12, bebisen är ca 3 cm och har väl precis börjat göra små rörelser som vrida på huvudet.
Jag får ibland en känsla av rörelser i magen men det är i navelhöjd och kan alltså inte vara bebisen. De som känner rörelser i v12 kanske egentligen känner nåt annat än bebisen?
Jag kände första gången i v 17 med dottern. -
Jag känner tarmrörelser rätt mycket nu, det liksom fladdrar i magen. Känslan är densamma som när man känner lite fostret i början liksom samma fladder. Tror det är omöjligt att känns fostret så tidigt som i vecka 12. Jag kände v 17 tror jag med andra barnet. Det här är tredje och hoppas på att känna rörelser så tidigt det bara går, det är ju så mysigt.agirlnamedbill skrev 2014-09-15 21:33:19 följande:
Har läst att vissa känt av fosterrörelser redan i vecka 12. Har någon i gruppen känt något än?
-
Det går att känna i V.13, då känns det som ett lätt fladder. Men då ska ju bebisen ligga så nära väggarna i livmodern att det känns samt att moderkakan inte ska vara i vägen. Längtar tills det börjar kännas, det blir genast mer verkligt då. Samtidigt är det lite läskigt tycker jag att känna att det ligger en bebis där inne, sjuk känsla. Jag går in i V.13 på fredag, få se om de börjar fladdra då ;)agirlnamedbill skrev 2014-09-16 08:37:25 följande:Jo jag tyckte också det verkade tidigt men vissa har väl livmodern så att det känns tidigare. En från en ung mamma grupp i min stad sa att hon känt v 13.
Jag kände första gången i v 17 med dottern. -
Ingenting som skulle kunna vara bebisen. Jag kände först i vecka 20-21 med dottern så antar att det kommer att dröja ett antal veckor till innan jag känner något. Jag är i vecka 12 nu och går in i vecka 13 på torsdag och då har vi även kub, nervöööös!!!agirlnamedbill skrev 2014-09-15 21:33:19 följande:
-
Jag kände i vecka 16 med första barnet. Tycker mig ha känt något nu ett par gånger som inte alls känns som tarmrörelser. Det känns som när ögonlocket får nervryckning. Längst ner och lite till vänster. Enl det jag läst så ska bebisen vara ca 6 cm nu i v 12. :)
-
Så nu har jag ringt mvc, är i vecka 10. 9+2 idag. Dragit ut på det då jag sist fick ringa och berätta att jag fått missfall. Så väntade in i det sista nu.
Nästa vecka i 10+3 är det inskrivning och då är det inte många veckor kvar till kub (max tre!) känns skönt att ha ringt.
Jag tyckte inte mvc var så jätte kul att gå till, mycket viktprat och det gjorde mig stressad. -
När jag skrev in mig nu tyckte jag att det blev lite för mycket prat om motion. Jag sa att jag verkligen inte orkar röra på mig så mycket nu. Hon envisades med att det måste jag göra och gärna börja på gravidyoga och gå till simhallen. Jag tycker att det är jobbigt att gå till Lidl och köpa en liter mjölk.tjej89 skrev 2014-09-16 10:13:38 följande:
Så nu har jag ringt mvc, är i vecka 10. 9+2 idag. Dragit ut på det då jag sist fick ringa och berätta att jag fått missfall. Så väntade in i det sista nu.
Nästa vecka i 10+3 är det inskrivning och då är det inte många veckor kvar till kub (max tre!) känns skönt att ha ringt.
Jag tyckte inte mvc var så jätte kul att gå till, mycket viktprat och det gjorde mig stressad.
-
Min bm är oxå väldigt vikt fixerad! Hoppas dock hon ser att ja väger lika mycket nu som med mitt första barn!tjej89 skrev 2014-09-16 10:13:38 följande:
Jag tyckte inte mvc var så jätte kul att gå till, mycket viktprat och det gjorde mig stressad.
Bara acceptera att ja inte är trådsmal och är nöjd med det!
Just nu är ja dock som en flodhöst, magen är så sjukt uppsvälld:( fått sätta gummiband i jobbyxorna!