• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Madelen b

Fy går runt och är ständigt stressad o nervös! Idag måste ja berätta för min chef och personalansvarig att jag är gravid pga min sjukskrivning. Känns inte alls bra att göra det såhär tidigt i graviditeten ( v 9 ). Om något händer så kommer de bli så sjukt jobbigt att ta upp detta med dem! Plus att ja är rädd att de kommer sprida sig på arbetsplatsen:(

Fler här som berättat?

• Smulan 89

Jag har inte berättat den här gången, men md första barnet blev jag tvungen att berätta i v 9 för chefen. Jag hade ett lärarvikariat på vårterminen och han ville veta tidigt om jag ville ta höstterinen också. Fick berätta i v 9 att jag inte kunde ta hösten, då min bebis skulle komma i slutet av okt och det hade inte varit snällt emot eleverna att byta lärare mitt i en termin

• JhjärtaK
    Madelen b skrev 2014-09-16 11:08:04 följande:

Fy går runt och är ständigt stressad o nervös! Idag måste ja berätta för min chef och personalansvarig att jag är gravid pga min sjukskrivning. Känns inte alls bra att göra det såhär tidigt i graviditeten ( v 9 ). Om något händer så kommer de bli så sjukt jobbigt att ta upp detta med dem! Plus att ja är rädd att de kommer sprida sig på arbetsplatsen:(

Fler här som berättat?

Jag har berättat för min vd då vi skulle ha vinprovning på en konferens och jag visste inte hur jag skulle kunna mörka att jag var gravid och behövde tips. Jag berättade även för honom i våras då jag fick mf och han var verkligen stöttande så det kändes inte så farligt att berätta denna gång. De flesta vet ju ändå att det finns en risk för mf och att den är som högst i början så skulle det hända något så förstår de säkert. Får verkligen hoppas att de håller detta för sig själva, så himla oproffsigt om de inte gör det!

Lycka till!
  • Madelen b

Tack för ert stöd känns lite bättre! Vi har väldigt många gravida/föräldrarlediga just nu så tror inte att dem kommer ta det bra tyvärr! Men hoppas på att kanske få mer förståelse för trötthet och ett tungt jobb!

• Sommarsnö

Har precis köpt en nässpray som innehåller koksalt och aloe vera bara. Frågade på apoteket och de sa att den var ok när man är gravid. Nojig som jag är så läste jag lite på nätet och tydligen är inte aloe vera undersökt under graviditet så man vet inte hur det kan påverka. Någon som vet mer om detta? Vet inte om jag vågar använda nässprayen nu *suck*

• Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-09-16 13:10:15 följande:

Har precis köpt en nässpray som innehåller koksalt och aloe vera bara. Frågade på apoteket och de sa att den var ok när man är gravid. Nojig som jag är så läste jag lite på nätet och tydligen är inte aloe vera undersökt under graviditet så man vet inte hur det kan påverka. Någon som vet mer om detta? Vet inte om jag vågar använda nässprayen nu *suck*

Oj då. Jag dricker aloe veradryck varje dag. På vilket sätt är det skadligt om det är skadligt?
  • Josephine92

Aloe vera de tre första månaderna ska undvikas enligt forever living företaget. Av vilken anledning är jag inte helt hundra på men jag tror det är för magens skull, iaf gällande aloe vera dryckerna just för att magen har fullt sjå som det är. Övriga aloe vera tror jag inte är några konstigheter

• Humledumle

Är det nån mer som gjort "bikarbonattestet" för att se vilket kön det är ? Gjorde det idag och det sa att jag väntar en tjej. Så vi får se i november om det stämmer :)

• JhjärtaK
    Humledumle skrev 2014-09-16 14:32:31 följande:

Är det nån mer som gjort "bikarbonattestet" för att se vilket kön det är ? Gjorde det idag och det sa att jag väntar en tjej. Så vi får se i november om det stämmer :)

Nej har inte gjort något "hemmatest" men hoppas att lilla skatten vill visa upp den sidan i november här också . Skulle kännas så snöpligt om man inte kunde se.
  • JhjärtaK

Nu har jag fått svar från Tataa Biocenter och de tar 6950 kr inklusive moms för NIPT-testet. Det oavsett om man bara vill ha avvikelser på 13, 18 och 21 eller också på könskromosomerna och eller veta könet på bebisen.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)