-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
För att sluta noja och vara orolig, åk till gynakuten och se så allt är bra! <3mandalii skrev 2014-09-19 20:11:21 följande:Ingen??
-
På magen :)Sommarsnö skrev 2014-09-20 09:27:40 följande:
Vid NUPP - gör de ultraljud via magen då eller vaginalt?
-
Är också 25 å bf 18 april.FCet skrev 2014-09-19 19:09:36 följande:Grattis!!
Är också 25år och bf 18 april :)
Undrar varför du ska göra KUB?
Ska också göra KUB. Varför tycker du man inte ska göra?
Tycker det är bra då man kan se hur stor "risk" det är att något skulle vara fel.
Och isåfall ställa in sig på det, eller vid hög risk bli erbjuden fostervattenprov. -
Då ska man se till att vara lite kissnödig då - blir tydligen lättare att se om blåsan är fylld.tjej89 skrev 2014-09-20 09:37:29 följande:På magen :)
-
När jag gjorde ul i v 9 sa de att det räcker att man inte kissat på 1 h. Att inte kissa på en hel h när man är gravid är ju tortyr :)Sommarsnö skrev 2014-09-20 10:24:11 följande:Då ska man se till att vara lite kissnödig då - blir tydligen lättare att se om blåsan är fylld.
-
Jag är 33 år och ska inte göra ett KUB. Vet inte vad jag skulle göra med resultatet. De kollade nackspalten och allt såg fint ut förra veckan. Pga mimn blödarsjuka så får jag varken göra mkp eller fvp så ett KUB blir bara att bygga upp en rädsla som inte går att kontrollera.
Däremot har vi ett UL i månaden och längre fram kollar läkarna på hur bebisen håller händerna, tillväxt osv som också kan ge ledtrådar om trisomier. MIna barn brukar bli stora vilken tyder på allt är bra. Vi kollar även riktat på hjärtat i 22+ veckor.
-
Har du fått någon mer blödning? Samma sak hände mig imorse. En ljusrosa blödning som synes när jag torkade mig. Så orolig nu... Är i 9+1 och fick se ett tickande hjärta i onsdags.mandalii skrev 2014-09-19 18:25:35 följande:
Hjälp, imorse fick jag en ljusrosa blödning som 'bara' syntes när jag torkade med mig med papper, kände lite små 'hugg' i magen också. Blev så otroligt rädd och började gråta, åkte hem från jobbet och förberedde mig på det värsta. Men det har inte utvecklats, inget mer blod på hela dagen. Vad ska jag tro? Är i vecka 10 (9+3) och var på vul för en vecka sedan då vi fick se ett litet hjärta slå. Snälla, någon som kan lugna mig?
-
tjej89 skrev 2014-09-20 09:40:54 följande:
Är också 25 å bf 18 april.
Tycker det är bra då man kan se hur stor "risk" det är att något skulle vara fel.
Och isåfall ställa in sig på det, eller vid hög risk bli erbjuden fostervattenprov.
Tanken att göra KUB har aldrig slagit mig. Har en frisk flicka hemma som jag fick när jag var 20år, gjorde ingen KUB då häller. Som regel ska man inte göra KUB när man är så unga som vi. Jag känner liksom att chansen att nått är fel är väldigt liten pga åldern. Samt att skulle jag göra ett sådant test så vet man fortfarande inte till 100%.tjej89 skrev 2014-09-20 09:40:54 följande:Är också 25 å bf 18 april.
Och isåfall ställa in sig på det, eller vid hög risk bli erbjuden fostervattenprov.
Vi har inte heller några genetiska sjukdomar, verken jag eller min man :)
Menar inte att jag känner mig super lugn, klart att man oroar sig. Det är oro över missfall, förlossningen, om barnet är friskt mm. Men jag har faktisk blivit ganska så duktig på att tänka positivt, första veckorna höll jag på och bli galen HAHHA. -
När jag gjorde vid min förra graviditet, stod det "välfylld blåsa" på kallelsen till kub.Sommarsnö skrev 2014-09-20 10:24:11 följande:Då ska man se till att vara lite kissnödig då - blir tydligen lättare att se om blåsan är fylld.
Jag tog det på fullaste allvar, och halsade 1,5 liter vatten på typ en timme... Alltså när det väl var dags så var jag så kissnödig så jag höll på att explodera. Fick gå och kissa efter en stund och komma tillbaka, man såg lika tydligt ändå!
Men min kompis drack cola innan hennes rutinultraljud, och barnmorskan frågade då om hon druckit kaffe. Hon svarade då att hon druckit Cola. Och det syntes tydligen då bebisen var jätte livlig och var svår att mäta. Gjorde kullerbyttor och var extremt aktiv... -
Haha, vad roligt Fast lite läskigt att de påverkas så mycket av det man äter.....tjej89 skrev 2014-09-20 11:37:53 följande:När jag gjorde vid min förra graviditet, stod det "välfylld blåsa" på kallelsen till kub.
Jag tog det på fullaste allvar, och halsade 1,5 liter vatten på typ en timme... Alltså när det väl var dags så var jag så kissnödig så jag höll på att explodera. Fick gå och kissa efter en stund och komma tillbaka, man såg lika tydligt ändå!
Men min kompis drack cola innan hennes rutinultraljud, och barnmorskan frågade då om hon druckit kaffe. Hon svarade då att hon druckit Cola. Och det syntes tydligen då bebisen var jätte livlig och var svår att mäta. Gjorde kullerbyttor och var extremt aktiv...