• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Josephine92

Gått in i vecka 12 idag, enligt appen minskar risken för mf med 90 % efter denna vecka så nu hoppas jag bara att den här veckan ska gå väldigt fort! Hittar ju tusen små tecken eller känslor som man tolkar till att något ska vara fel hela tiden. Läser om alla som redan behöver mammakläder och undrar varför inget sånt börjar hända mig, inget tryck över magen, ingen viktuppgång.. Förstås individuellt men man nojar ju för allt. Har också som en stickande känsla vid äggstockarna som jag undrar över..

• DiplomatiskaJag
    cu2013 skrev 2014-09-19 19:27:55 följande:

Tack för svar ang sammandragningarna. Ngn ville att jag skulle berätta hur det gick (med risk för att det inte blir så positivt så får man sluta läsa här!). En annan än min BM ringde upp och hennes slutsats var väl mer eller mindre att det var för tidigt och att jag kanske borde förbereda mig på det värsta. Hon frågade om jag hade blödigt men det har jag inte sen sammandragningarna kom. Hon tyckte iaf att jag borde vila och hoppas på det bästa men vara beredd på det värsta typ. Jag nämnde att jag hade läst att det kan bero på uvi och det slutade med att jag fick lämna ett prov som ska skickas på odling. Fick prata med min BM på em och hon trodde på uvi, men hon är o andra sidan inte lika rätt fram som den andra BM. Så nu är det bara att vänta och se. Inte känt av ngt mer idag än (peppar peppar).

Gällande KUB får alla göra det gratis där jag bor (oavsett ålder). Hade vi inte fått göra det hade jag betalt för det! VUL har jag fått betala 300kr för.

Jag har haft dessa sammandragningar i lite mer än en vecka och ingen blödning. Jag har vart gravid förut och tycker jag känner igen känslan fast då vaf det sista veckorna. Kan man ha UVI utan andra symptom?
  • alhi
    Josephine92 skrev 2014-09-20 16:32:16 följande:

Gått in i vecka 12 idag, enligt appen minskar risken för mf med 90 % efter denna vecka så nu hoppas jag bara att den här veckan ska gå väldigt fort! Hittar ju tusen små tecken eller känslor som man tolkar till att något ska vara fel hela tiden. Läser om alla som redan behöver mammakläder och undrar varför inget sånt börjar hända mig, inget tryck över magen, ingen viktuppgång.. Förstås individuellt men man nojar ju för allt. Har också som en stickande känsla vid äggstockarna som jag undrar över..

Jag har inga mammakläder. Något svullen över magen men inget allvarligare än så. Är i 12+0 imorgon.
    såkandetgå
  • agirlnamedbill

Jag hade en liten blödning för nån vecka sen, som bara syntes när jag torkade mig och endast vid ett toabesök och har inte hänt något mer så jag antar att det var något annat!

Det här med gravidkläder och sånt, med första barnet kände jag inget obehag av höga byxor, som jag gör nu, och märktes ingenting alls på min mage förrän v 20 typ så det är ju helt individuellt! :)

• Sommarsnö
    Josephine92 skrev 2014-09-20 16:32:16 följande:

Jag behöver heller inga mammakläder ännu. Tycker inte att min mage är direkt något större än vanligt, möjligtvis lite svullen ibland.
    Är det i vecka 12+nånting som risken minskar, alltså när man kommit till 13:e veckan?
  • Solkatten

Första milstolpen idag då jag nu är i vecka 13+0, det är som ni säger nu risken minskar men enligt min app är det med 65% inte 90. Skönt i alla fall även om man inte är på det torra än såklart. :)

Det är så olika var man bor med KUB. Som sagt så görs det inte ens här i Södermanland om man inte söker privat vilket gör att det inte är många som gör KUB här. Speciellt inte om man inte är under 35. Hade jag varit 35 skulle jag gjort det men tycker inte det känns nödvändigt nu när vi inte har någon förhöjd risk. Dock blir det ju ännu jobbigare om man får veta att barnet har trisomi 13 eller 18 om på RUL och då får föda fram barnet. Någon som vet hur långt in i graviditeten det går att göra KUB?

• Anonym (ödet)

Hej hej nu kanske jag kan hänga med här;)
    Gjorde grav test på torsadag
    var sjuk och hemma i två månader men upptäckte att jag spydde oftare och att dofter var jobbig, alutade med kaffe också. Då jag hade skydd tänkte jag att det är väl okej och dessutom var min man bortrest så sista sexet var någon gång i juli månad sen blev jag sjuk och jo då man räknar så är jag i vecka 11-12.
    Det var helt oplanerad men lika glada är vi. Jag är 38. Har två stora barn, lite kul med en liten. Nä skall träffa min gynekolog och eftersom jag åt vissa medicin vill de göra FVP, fast  jag vet inte...
    Nu är det så kul egentligen innan så var jag alltid inlagd så mycket jag spydde och det var värst mellan vecka 6-12 ahahha och nu har de gått hur bra som helst;)
    Trodde det var någon rejäl magsjuka och influensa jag blivit drabbad.

Nu längtar jag till min möte med mödravårdcentralen)
    Nån från Malmö?

• tjej89
    Solkatten skrev 2014-09-20 20:49:26 följande:

Första milstolpen idag då jag nu är i vecka 13+0, det är som ni säger nu risken minskar men enligt min app är det med 65% inte 90. Skönt i alla fall även om man inte är på det torra än såklart. :)

Det är så olika var man bor med KUB. Som sagt så görs det inte ens här i Södermanland om man inte söker privat vilket gör att det inte är många som gör KUB här. Speciellt inte om man inte är under 35. Hade jag varit 35 skulle jag gjort det men tycker inte det känns nödvändigt nu när vi inte har någon förhöjd risk. Dock blir det ju ännu jobbigare om man får veta att barnet har trisomi 13 eller 18 om på RUL och då får föda fram barnet. Någon som vet hur långt in i graviditeten det går att göra KUB?

Till vecka 14.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)