-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Vad tydligt det syntes på dina bilder att det är tvåäggstvillingar Nu förstår jag att vår bm var så säker på att våra är enäggs, de såg ju ut att ligga helt annorlunda. Hos dig såg man skiljeväggen tydligt.Bomerang skrev 2014-09-19 14:01:02 följande:
Ja jag har också bara gjort när det behövts. Första tidiga gjordes hos BM gratis och andra på akuten så det kostar som ett vanligt läkarbesök. Får jag inte ett UL till innan vecka 18 kommer jag nog gå på ett privat ul för jag är så orolig och behöver se dom :( den ena tvillingen var en cm mindre än den andra men den har troligtvis fäst senare och låg mer ihopkrupen och sov lugnt medan den andra var en liten ligist :)
Grattis till två! Våra skiljde 0,6 cm nu. Den ena är 5,8 cm och den andra 5,2 cm. -
Ingen??mandalii skrev 2014-09-19 18:25:35 följande:
Hjälp, imorse fick jag en ljusrosa blödning som 'bara' syntes när jag torkade med mig med papper, kände lite små 'hugg' i magen också. Blev så otroligt rädd och började gråta, åkte hem från jobbet och förberedde mig på det värsta. Men det har inte utvecklats, inget mer blod på hela dagen. Vad ska jag tro? Är i vecka 10 (9+3) och var på vul för en vecka sedan då vi fick se ett litet hjärta slå. Snälla, någon som kan lugna mig?
-
Känns dumt att gissa. Ljusrosa behöver inte betyda nåt, för mig gick det dock inte bra förra gången utan det blev missfall några dagar senare.mandalii skrev 2014-09-19 20:11:21 följande:Ingen??
Vill du veta säkert vad som pågår så åk in till gynakuten.
Styrkekram -
I mina första veckor som gravid fick jag ljusa blödningar efter samlag eller om jag kände med fingret på livmodertappen. Jag har gått förklarat för mig att jag har en lättblödande tapp och hela underlivet är mer lättblödande när man är gravid. Nu var vi på UL i veckan och fick se ett tickande hjärta så det va ett vecka på att blödningarna inte var farliga. Att nämna är att jag opererades för grava cellförädringar i april i år så det kan även vara cellförändringarna som har växt tillbaka. Men det känns faktiskt inte lika farligt som ett missfall.mandalii skrev 2014-09-19 18:25:35 följande:
Hjälp, imorse fick jag en ljusrosa blödning som 'bara' syntes när jag torkade med mig med papper, kände lite små 'hugg' i magen också. Blev så otroligt rädd och började gråta, åkte hem från jobbet och förberedde mig på det värsta. Men det har inte utvecklats, inget mer blod på hela dagen. Vad ska jag tro? Är i vecka 10 (9+3) och var på vul för en vecka sedan då vi fick se ett litet hjärta slå. Snälla, någon som kan lugna mig?
-
Hej alla preggos!
Jag är ny här. Är en sådan som annars flitigt läser trådar på familjeliv om diverse saker jag oroar mig för men har aldrig bidragit till något inlägg själv. Men nu när jag är gravid så tänkte jag passa på.
Jag är i vecka 9+0 och var på tidigt ultraljud i onsdags pga min oro. Allt såg bra ut. Nu står vi i valet om vi ska göra kub eller inte. Jag är 23 år. Skulle gärna vilja bolla lite om hur ni andra tänker angående det.
Hursomhelst hej på er alla! ???? -
Nej. Inte mer än för gyn besöket 200:- men hade jag hållt mig tills jag blev inskriven hade det varit kostnadsfritt med VUL.Ice skrev 2014-09-19 13:01:11 följande:
Ni som gjort tidiga ultraljud, vad har ni fått betala?
-
Hej och välkommen :)bergviol skrev 2014-09-19 14:20:56 följande:
Hej på er,
Gör ett första trevande försök som nybliven familjelivmedlem. Är gravid i vecka 12 med mitt första barn som beräknas komma till oss i april.
Har hittills haft lite svårt att ta till mig graviditeten av olika anledningar. Har föräldrar med många missfall i bagaget som nu såklart är jätteglada över detta, men ändå reagerat med tillförsikt (vilket jag förstår). Har dessutom en sambo som är väldigt försiktig och orolig av sig och "inte vill inte ta ut glädjen i förskott" känns det som. Det håller sakta på att förändras, och det börjar bli lite mer på riktigt för oss båda. Nästa torsdag ska vi göra ett KUB-test och efter det hoppas jag att graviditeten "landar" lite mer hos oss. Sambon har börjat prata med magen, vilket känns mysigt men också lite konstigt - finns det någon där som lyssnar?! :)
Har hittills bara berättat för en vän (förutom min och sambons familjer), men längtar efter att fler ska få veta efter nästa vecka. Väntar att berätta med respekt för sambons vilja att vänta in ultraljudet.
Någon fler som känt/känner såhär?
Grattis till pluset. Jag förstår och känner igen mig i det du skriver. Oron ni känner kände jag under min förra graviditet och lite även denna gång eftersom jag är så medveten om risker mm. Jag tycker att ni gör rätt i som håller det för er själva och era närmsta, det är ganska skönt! : ) Men mitt råd till mig själv nu har varit: jag är gravid o just nu är allt hur bra som helst. Skit kan hända, men det behöver inte göra det! Njut : ) -
Tack! Vilken vecka var du i då? Hade du sett hjärtat slå innan? Beklagar verkligen!Bell13 skrev 2014-09-19 20:51:25 följande:
Känns dumt att gissa. Ljusrosa behöver inte betyda nåt, för mig gick det dock inte bra förra gången utan det blev missfall några dagar senare.
Vill du veta säkert vad som pågår så åk in till gynakuten.
Styrkekram
-
åh vad fina de ärJhjärtaK skrev 2014-09-18 19:44:29 följande:
Lite svårt att se då en la sig "på tvären" men man ser två huvuden tätt ihop till vänster på denna bild (om inte fl vänder på den och det händer nästan alltid).
-
Vill inte komma som någon besserwisser här men om det är tvåäggs eller enäggstvillingar är oerhört svårt att veta för än barnen är födda. Det du menar måste vara hur de ligger, alltså om de har egen hinsäck eller delar. Det har inget att göra med om de är tvåäggs eller enäggs :)JhjärtaK skrev 2014-09-19 19:57:09 följande:Vad tydligt det syntes på dina bilder att det är tvåäggstvillingar Nu förstår jag att vår bm var så säker på att våra är enäggs, de såg ju ut att ligga helt annorlunda. Hos dig såg man skiljeväggen tydligt.
Grattis till två! Våra skiljde 0,6 cm nu. Den ena är 5,8 cm och den andra 5,2 cm.