-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Jag har bara gjort när läkaren kännt att det behövts och kostar ju då som vanligt läkarbesök.Ice skrev 2014-09-19 13:01:11 följande:
Ni som gjort tidiga ultraljud, vad har ni fått betala?
-
Har ni några tips på vad för mat som är lätt att behålla? Just nu lever jag på yoghurt och ostmackor :/ inget annat är gott eller ser aptitligt ut:(
-
Ja jag har också bara gjort när det behövts. Första tidiga gjordes hos BM gratis och andra på akuten så det kostar som ett vanligt läkarbesök. Får jag inte ett UL till innan vecka 18 kommer jag nog gå på ett privat ul för jag är så orolig och behöver se dom :( den ena tvillingen var en cm mindre än den andra men den har troligtvis fäst senare och låg mer ihopkrupen och sov lugnt medan den andra var en liten ligist :)
-
När jag väntade min son tyckte jag mat var så äckligt ett tag. Lukten, synen usch!Bomerang skrev 2014-09-19 13:55:24 följande:
Har ni några tips på vad för mat som är lätt att behålla? Just nu lever jag på yoghurt och ostmackor :/ inget annat är gott eller ser aptitligt ut:(
Men! Sallader funkade. All kall mat egentligen (åt fil mest hela tiden ett tag)
Men sen tipsade bm om att sallader brukar funka. Och kalla kycklingsallader, räk och avokadosallader, ost/skink... Ja det gick ner! -
Hej på er,
Gör ett första trevande försök som nybliven familjelivmedlem. Är gravid i vecka 12 med mitt första barn som beräknas komma till oss i april.
Har hittills haft lite svårt att ta till mig graviditeten av olika anledningar. Har föräldrar med många missfall i bagaget som nu såklart är jätteglada över detta, men ändå reagerat med tillförsikt (vilket jag förstår). Har dessutom en sambo som är väldigt försiktig och orolig av sig och "inte vill inte ta ut glädjen i förskott" känns det som. Det håller sakta på att förändras, och det börjar bli lite mer på riktigt för oss båda. Nästa torsdag ska vi göra ett KUB-test och efter det hoppas jag att graviditeten "landar" lite mer hos oss. Sambon har börjat prata med magen, vilket känns mysigt men också lite konstigt - finns det någon där som lyssnar?! :)
Har hittills bara berättat för en vän (förutom min och sambons familjer), men längtar efter att fler ska få veta efter nästa vecka. Väntar att berätta med respekt för sambons vilja att vänta in ultraljudet.
Någon fler som känt/känner såhär? -
Tror det är det vanligaste att man får betala om man är under 35. Här i Södermanlands landsting görs inte ens Kub utan man får söka privat om man vill.Linaslus skrev 2014-09-19 11:32:58 följande:
Tyckte det var lite konstigt för jag har aldrig hört någon som betalat!
-
Åh vad kul! Grattis själv. Jag har precis flyttat till Värmdö, vart bor du? ????tjej89 skrev 2014-09-19 12:07:04 följande:
Hej! Jag är också 25 ( eller blir i november) bor i Stockholm och har också bf 18 april :):)
Grattis till din graviditet!
Vart i Sthlm bor du?
-
Haha lite många ??? I inlägget innan var inte riktigt meningen.
Jag betalar inte för KUB testet. -
Jag betalade 600 kr.Ice skrev 2014-09-19 13:01:11 följande:
-
Jag gjorde på ultraljudsbarnmorskorna i liljeholmen och det kostade 600 kr.Ice skrev 2014-09-19 13:01:11 följande: