• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • irissiri

I Uppsala kostar det 300 privat om man har skäl till UL, tex. några missfall bakom sig. Utan skäl kostar det kring 1000.

• mandalii

Hjälp, imorse fick jag en ljusrosa blödning som 'bara' syntes när jag torkade med mig med papper, kände lite små 'hugg' i magen också. Blev så otroligt rädd och började gråta, åkte hem från jobbet och förberedde mig på det värsta. Men det har inte utvecklats, inget mer blod på hela dagen. Vad ska jag tro? Är i vecka 10 (9+3) och var på vul för en vecka sedan då vi fick se ett litet hjärta slå. Snälla, någon som kan lugna mig?

• Rebecka84a

Godkväll!

Svarar på lite olika trådar i samma meddelande

Vi betalade för ett extra ultraljud i vecka 9 (tror det var vecka 9!), 200kr. Vi kommer även att betala för KUB, 1800kr, då jag är under 35år och det finns ingen känd risk. Vi går hos Barnmorskegruppen i Göteborg (privat).

Börjar bli oerhört trött av detta illamående, spyr bara på morgonen nu - woho! Alltid något? Ett pyttesteg i rätt riktning?

Och angående all vikt ... Jag har redan gått upp 8kg kanske? Snälla, inte påpeka hur illa det är nu ... det orkar jag inte lyssna på, försöker överleva dagen i allt illamående, jobb och försöka få i mig det jag är sugen på för att få i mig något överhuvudtaget! Lever i mina 2 mammabyxor, då det är det enda som inte spänner obekvämt över magen. Lindex! Tips tips! Vet, endast online, men, heeeeelt såld! Så skönt mjukt material!

Nu ska jag sova lite till

• FCet
    Mickolina skrev 2014-09-19 09:38:07 följande:

Hejsan! Michaela heter jag 25 år bor i Stockholm med min sambo vi väntar vår första knodd 18 April. KUB test 6/10 nervös som sjutton :)

Kul med alla fina bilder

Grattis!!

Är också 25år och bf 18 april :)

Undrar varför du ska göra KUB?
  • JhjärtaK
    Bell13 skrev 2014-09-19 07:22:11 följande:
    Vilken chock det måste vara men ändå en positiv sådan.

När jag gjorde ivf så fick vi alltid tillbaka två ägg och jag hoppades på tvillingar. Är det nån skillnad på den här graviditeten mot tidigare? Har hört att man mår illa mer och att allt blir "värre"
    Ja jag har ju mått betydligt värre än med dottern och också varit tröttare. Jag tänkte att varje graviditet är ju annorlunda men nu förstår jag ju varför

Då detta verkar vara enäggstvillingar så skall jag till läkare i nästa vecka redan och sen så börjar de kolla med UL i ca vecka 25 tror jag för att se så att en tvilling inte växer sämre än den andra. Tydligen kan det bli att de delar blodomlopp via moderkakan och då kan en av tvillingarna, dit blodet går först, få mycket mer näring än den andra. Men detta går tydligen att fixa som tur är .
  • DiplomatiskaJag

Jag har ibland hugg i äggstock och att det spänner och drar i luvmodern. Känns som sammandragningar men inte alls kraftiga sådana.

cu2013 skrev 2014-09-19 08:11:36 följande:

Jag är idag i v 11+1 och har haft en hel del sammandragningar de senaste dagarna. Ngn som känner igen sig? Det känns som att det är lite tidigt. Ska ringa BM idag och se vad hon säger. Ville bara höra om ngn annan varit med om ngt liknande.

• cu2013

Tack för svar ang sammandragningarna. Ngn ville att jag skulle berätta hur det gick (med risk för att det inte blir så positivt så får man sluta läsa här!). En annan än min BM ringde upp och hennes slutsats var väl mer eller mindre att det var för tidigt och att jag kanske borde förbereda mig på det värsta. Hon frågade om jag hade blödigt men det har jag inte sen sammandragningarna kom. Hon tyckte iaf att jag borde vila och hoppas på det bästa men vara beredd på det värsta typ. Jag nämnde att jag hade läst att det kan bero på uvi och det slutade med att jag fick lämna ett prov som ska skickas på odling. Fick prata med min BM på em och hon trodde på uvi, men hon är o andra sidan inte lika rätt fram som den andra BM. Så nu är det bara att vänta och se. Inte känt av ngt mer idag än (peppar peppar).

Gällande KUB får alla göra det gratis där jag bor (oavsett ålder). Hade vi inte fått göra det hade jag betalt för det! VUL har jag fått betala 300kr för.

• Sommarsnö

Någon frågade om hugg vid äggstockarna och jag kan få hugg när jag ändrar ställning, typ reser mig upp från sittande eller vrider mig. För några veckor sedan hade jag mer som molande värk vid ena äggstocken men allt såg normalt ut på VUL.

• Rebecka84a

Jaaaa du ... Varför KUB? Antagligen för att få en viss försäkran att allt är som "det ska". Även om det inte finns några garantier. Är 31, hade nog inte gjort det om jag var under 30? Har egentligen inget bra svar, det har bara varit en sådan självklarhet från början? :-/

• JhjärtaK
    Linaslus skrev 2014-09-19 11:00:31 följande:

En fråga till alla er som gjort och ska göra kub-test och är under 35år har det kostat nått för er? Jag bestämde mig för att göra testet och fick nu reda på att det kostar 1500:- eftersom jag är under 35år

Ja för oss kostade det 1500 men vi har inte betalt något än. Antar att vi får en faktura hemskickad.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)