• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Jag fick mitt tredje barn för 6 månader sedan. Sedan dess har hela vårt liv blivit verkligen jobbigt. Pojken skriker/gråter all vaken tid. Han sover 3-7 tillfällen per dag, i 10 minuters stötar.. På kvällen somnar han vid 20, men vaknar en gång i timmen fram till kl 5.... Mellan 5-8 är den enda sammanhängande sömnen. Resten av tiden är det bara skrik, skrik, skrik. Han ligger bredvid mig och skriker just i detta nu.

Jag orkar inte längre ha honom i famnen för han spänner, vrider och vänder sig och skriker tills han kräks. Pojken är förmodligen allergisk mot någonting. Vad vet vi inte och pricktest ger ingenting. Han är mycket liten för sin ålder trots att han var fullgången. Han låg runt nedersta kurvan när han föddes. Nu har han gått upp "riktigt bra" eftersom han klättrat till kurvan under den genomsnittliga. Men han är fortfarande också väldigt liten för sin ålder. (Han väger 6kg och är 60 lång).

Jag har slutat med mjölkprotein mm. Det ger mindre spyor men fortfarande lika mycket skrik. Jag börjar märka att han är smått efter i utvecklingen. T.ex lyfter han inte huvudet i magläge eller intresserar sig för leksaker mer än max någon minut. Förmodligen för att han istället skriker så hysteriskt. BVC tycker han verkar helt normal. Han är bara lite svårflörtad. Endel barn är lite mer missnöjda än andra. Kolik, det går över. Ja jag har hört allt.

Mitt hår är inte tvättat på snart 3 veckor, inte borstat på 2. Går säkert inte ens få ut tovorna längre. Mellanbarnet (5år) får inte längre några sagor på kvällarna, får fixa frukost själv osv. Det går helt inte göra så mycket när lillebror bara skriker, och gör det tills han kräks.

Och ja, vad gäller pappan så har han stuckit för han orka inte heller det här helvetet vi fick med den lilla. 0 avlastning. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.
  • Anonym (åäö)
    Anonym (-_-) skrev 2015-09-05 13:53:56 följande:

Nu har nästan ett helt år gått sedan jag startade tråden.

Igår fick sonen äntligen diagnos och medicin mot reflux....

Tänk om vrinnevi hade lyssnat på mig från början. Vi hade kunnat slippa 10 månaders helvete. 1 besök på US räckte. Nu håller vi tummarna för att medicinen hjälper......

Bra att han äntligen fått en diagnos! Hoppas verkligen att medicinen hjälper.

Håller med ovanstående att du bör anmäla till IVO.
  • Anonym (Humpidump)

Dessa män som sticker :(

Så himla egoistiskt.

• Anonym (allergi)

Tänk om vrinnevi hade lyssnat på mig från början. Vi hade kunnat slippa 10 månaders helvete. 1 besök på US räckte. Nu håller vi tummarna för att medicinen hjälper......

Oh var det så "enkelt" som reflux! Önskar dig verkligen lite tur och att livet nu får vända.
  • Anonym (Karin)

Skönt att läsa! Men: har du någon som kan hjälpa dig med att ta tag i att anmäla det här? Förstår om du inte orkar själv. Känns otroligt otryggt att man kan behöva gå igenom det du beskrivit här.

Jag kör förresten också alkaline-mat, och för min del upplever jag superfoods-pulvrena som finns lättillgängliga en stor hjälp. Jag köper mest Renée Voltaire på nätet, både för att de är billiga och ekologiska. Jag har ingen aning om de är OK för så små barn men skulle tro det, det är ju väldigt ren mat med hög näringshalt. Glutenfritt, sockerfritt osv, det mesta. Antar att du redan läst på om detta på utländska sidor men ville nämna det ändå. 

Vetegräs, alger, chiafrön, hampafrön och liknande intar jag varje dag, samt ett kalciumtillskott för att ytterligare stärka syra-bas-balansen. 

Även om det varit ett helvete för er hittills, finns ju fördelen att du fått lära dig mycket om en kost som alltmer forskning visar är bra för alla människor. Försurning är ju ett stort folkhälsohot generellt, med den livsstil vi har i västvärlden. 

Stort lycka till!
  • Anonym (allergi)

Hur är det ts? Allt bättre nu? Hjälper medicinen?

• Anonym (-_-)
    Anonym (allergi) skrev 2015-09-14 07:56:33 följande:

Hur är det ts? Allt bättre nu? Hjälper medicinen?

Kort sagt, vi har legat på barnakuten i helgen.

Sonen har gjort en matvägran i flera dygn och kräkts alla smulor vi fått i honom, även vatten och vätskeersättning. Men mest av allt kräks han jättemycket slem som han drar ner pga förkylningen.

Nu har jag fått i honom mat lördag-söndag och lite välling idag men kommer fortfarande upp mycket.

Han har på 1 vecka gått ner ca 1 kilo, och det är bara ben kvar på honom. Det går snabbt utför när det inte finns någonting att ta av.

Däremot - så är han inte besvärad på samma sätt som förut. Förut har kräkningarna och efteråt varit ett stort bekymmer då han rivit sig själv, skrikit och varit ledsen. Det har liksom märkts att kräkningarna gjort ont. Det har han inte varit den här veckan. Kräkset har kommit sen har han blivit pigg och som vanligt direkt.

Läkaren vi träffa i helgen ville att vi fortsätter med nexiumet och så skulle han meddela den behandlande läkaren, så skulle hon troligtvis höra av sig.....

• Anonym (allergi)

Men vad f-n kan inget gå din väg. Stackars lilla pojk som inte får må bra.

• Wilowa
    Anonym (-_-) skrev 2015-09-14 10:06:23 följande:

Kort sagt, vi har legat på barnakuten i helgen.

Sonen har gjort en matvägran i flera dygn och kräkts alla smulor vi fått i honom, även vatten och vätskeersättning. Men mest av allt kräks han jättemycket slem som han drar ner pga förkylningen.

Nu har jag fått i honom mat lördag-söndag och lite välling idag men kommer fortfarande upp mycket.

Han har på 1 vecka gått ner ca 1 kilo, och det är bara ben kvar på honom. Det går snabbt utför när det inte finns någonting att ta av.

Däremot - så är han inte besvärad på samma sätt som förut. Förut har kräkningarna och efteråt varit ett stort bekymmer då han rivit sig själv, skrikit och varit ledsen. Det har liksom märkts att kräkningarna gjort ont. Det har han inte varit den här veckan. Kräkset har kommit sen har han blivit pigg och som vanligt direkt.

Läkaren vi träffa i helgen ville att vi fortsätter med nexiumet och så skulle han meddela den behandlande läkaren, så skulle hon troligtvis höra av sig.....

Vad skönt att kräkningarna inte gör ont längre...men i övrigt säger jag bara FY FAN!!! Stackars krakar! Hoppas verkligen att nuvarande behandlande läkare tar er på allvar...för det är väl förhoppningsvis den som skrev ut nexiumet åt er? Den på US?
Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.