• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Jag fick mitt tredje barn för 6 månader sedan. Sedan dess har hela vårt liv blivit verkligen jobbigt. Pojken skriker/gråter all vaken tid. Han sover 3-7 tillfällen per dag, i 10 minuters stötar.. På kvällen somnar han vid 20, men vaknar en gång i timmen fram till kl 5.... Mellan 5-8 är den enda sammanhängande sömnen. Resten av tiden är det bara skrik, skrik, skrik. Han ligger bredvid mig och skriker just i detta nu.

Jag orkar inte längre ha honom i famnen för han spänner, vrider och vänder sig och skriker tills han kräks. Pojken är förmodligen allergisk mot någonting. Vad vet vi inte och pricktest ger ingenting. Han är mycket liten för sin ålder trots att han var fullgången. Han låg runt nedersta kurvan när han föddes. Nu har han gått upp "riktigt bra" eftersom han klättrat till kurvan under den genomsnittliga. Men han är fortfarande också väldigt liten för sin ålder. (Han väger 6kg och är 60 lång).

Jag har slutat med mjölkprotein mm. Det ger mindre spyor men fortfarande lika mycket skrik. Jag börjar märka att han är smått efter i utvecklingen. T.ex lyfter han inte huvudet i magläge eller intresserar sig för leksaker mer än max någon minut. Förmodligen för att han istället skriker så hysteriskt. BVC tycker han verkar helt normal. Han är bara lite svårflörtad. Endel barn är lite mer missnöjda än andra. Kolik, det går över. Ja jag har hört allt.

Mitt hår är inte tvättat på snart 3 veckor, inte borstat på 2. Går säkert inte ens få ut tovorna längre. Mellanbarnet (5år) får inte längre några sagor på kvällarna, får fixa frukost själv osv. Det går helt inte göra så mycket när lillebror bara skriker, och gör det tills han kräks.

Och ja, vad gäller pappan så har han stuckit för han orka inte heller det här helvetet vi fick med den lilla. 0 avlastning. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.
  • Anonym (-_-)

Sitter just nu och kollar på matlista inför närmaste tiden, då jag måste sticka och storhandla i veckan. Kollar igenom tråden "barnfamiljer vad äter ni ikväll" och konstaterar att 9/10 maträtter är oätliga för min lille.

Skulle minst sagt behöva hitta nya alternativ, snabblagade alternativ eller saker där man enkelt kan byta ut någon enstaka råvara som gör att han kanske kan äta.

• Wilowa
    Anonym (-_-) skrev 2015-08-17 09:22:46 följande:

Saken är att jag pratat med förskolans kock och rektor om att ta bort t.ex råg, då jag misstänkte att det var en av de saker som skapar problem med magen. De ville inte, eftersom de ville invänta ett nytt allergitest. Problemet nu är ju att det inte är allergi, utan att det är för hårdsmält/syrabildande.

Pratade du med förskolechefen före eller efter att denne fick ta ditt barn till akuten? Det är ju lite knäppt av dem att inte ge specialkost efter den händelsen...dock med kravet att du ska lämna in ett läkarintyg när du får ett.

• Anonym (My)
    Anonym (-_-) skrev 2015-08-17 09:22:46 följande:
    Saken är att jag pratat med förskolans kock och rektor om att ta bort t.ex råg, då jag misstänkte att det var en av de saker som skapar problem med magen. De ville inte, eftersom de ville invänta ett nytt allergitest. Problemet nu är ju att det inte är allergi, utan att det är för hårdsmält/syrabildande.
    Du verkar ha hamnat i moment 22; förskolan vägrar ändra kost utan läkarintyg och sjukvården vill inte ens ta prover...

Vilken instance tror du själv att du kan få att ändra sig? Ändrar sig den ena blir det troligen lättare att få gerhör hos den andre också.
  • Anonym (-_-)

Fått tid till US i Linköping om 2 veckor. Nu håller vi tummarna.

Lillen ligger och trycker fingrarna i halsen såhär varje kväll nu, både strax innan och strax efter han kräkts. Sen lugnar det sig någon timme innan han börjar igen. Tycker så synd om honom. Märks att det är så jobbigt för honom. Nästa invägning kommer förmodligen inte se lika bra ut som den förra så mycket som han har kräkts nu sista 2 veckorna. :(

• Anonym (Funderar)

Stackars liten. Vad väger han nu då?

• Anonym (-_-)

Förra vägningen såg riktigt bra ut. 9.6. Klättrat en hel kurva.

• Anonym (-_-)

Nu har nästan ett helt år gått sedan jag startade tråden.

Igår fick sonen äntligen diagnos och medicin mot reflux....

Tänk om vrinnevi hade lyssnat på mig från början. Vi hade kunnat slippa 10 månaders helvete. 1 besök på US räckte. Nu håller vi tummarna för att medicinen hjälper......

• LillaJag06

Vad bra ts!
    Stackars lilla barn och du som hat fått stå ut med detta.
    Håller tummarna för lilleman och att ni får rätt hjälp nu b

• Wilowa
    Anonym (-_-) skrev 2015-09-05 13:53:56 följande:

Nu har nästan ett helt år gått sedan jag startade tråden.

Igår fick sonen äntligen diagnos och medicin mot reflux....

Tänk om vrinnevi hade lyssnat på mig från början. Vi hade kunnat slippa 10 månaders helvete. 1 besök på US räckte. Nu håller vi tummarna för att medicinen hjälper......

Men ursäkta! Det var alltså det ändå? Hoppas verkligen att du funderar på att anmäla detta! Tio månaders helvete gör en så liten är inte acceptabelt!

Håller tummar och tår för att medicinen hjälper.
Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.