• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Jag fick mitt tredje barn för 6 månader sedan. Sedan dess har hela vårt liv blivit verkligen jobbigt. Pojken skriker/gråter all vaken tid. Han sover 3-7 tillfällen per dag, i 10 minuters stötar.. På kvällen somnar han vid 20, men vaknar en gång i timmen fram till kl 5.... Mellan 5-8 är den enda sammanhängande sömnen. Resten av tiden är det bara skrik, skrik, skrik. Han ligger bredvid mig och skriker just i detta nu.

Jag orkar inte längre ha honom i famnen för han spänner, vrider och vänder sig och skriker tills han kräks. Pojken är förmodligen allergisk mot någonting. Vad vet vi inte och pricktest ger ingenting. Han är mycket liten för sin ålder trots att han var fullgången. Han låg runt nedersta kurvan när han föddes. Nu har han gått upp "riktigt bra" eftersom han klättrat till kurvan under den genomsnittliga. Men han är fortfarande också väldigt liten för sin ålder. (Han väger 6kg och är 60 lång).

Jag har slutat med mjölkprotein mm. Det ger mindre spyor men fortfarande lika mycket skrik. Jag börjar märka att han är smått efter i utvecklingen. T.ex lyfter han inte huvudet i magläge eller intresserar sig för leksaker mer än max någon minut. Förmodligen för att han istället skriker så hysteriskt. BVC tycker han verkar helt normal. Han är bara lite svårflörtad. Endel barn är lite mer missnöjda än andra. Kolik, det går över. Ja jag har hört allt.

Mitt hår är inte tvättat på snart 3 veckor, inte borstat på 2. Går säkert inte ens få ut tovorna längre. Mellanbarnet (5år) får inte längre några sagor på kvällarna, får fixa frukost själv osv. Det går helt inte göra så mycket när lillebror bara skriker, och gör det tills han kräks.

Och ja, vad gäller pappan så har han stuckit för han orka inte heller det här helvetet vi fick med den lilla. 0 avlastning. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.
  • Anonym (-_-)

Tack tack. Tar aldrig slut för oss det här. Dom ringde med svar på avföringsproverna igår. Visade att grabben just nu har en parasit i kroppen (tydligen samma som spreds i Östersundsvattnet 2010 om ni kommer ihåg?) Lyder under smittskyddslagen och ska spåras nu av smittskyddsinstitutet. Verkar som det är någonting han smittats av genom dagis.

Som jag förstod det är det många som har symptom några dagar som en vanlig magsjuka, sen återgår till dagis/jobb och sen återkommer symptomen hos ca hälften av de smittade och det är nån veckas inkubationstid så inte konstigt att det är många "magsjuka" på dagis just nu.

• Elins mamma 2010
    Anonym (-_-) skrev 2015-09-19 14:37:30 följande:

Tack tack. Tar aldrig slut för oss det här. Dom ringde med svar på avföringsproverna igår. Visade att grabben just nu har en parasit i kroppen (tydligen samma som spreds i Östersundsvattnet 2010 om ni kommer ihåg?) Lyder under smittskyddslagen och ska spåras nu av smittskyddsinstitutet. Verkar som det är någonting han smittats av genom dagis.

Som jag förstod det är det många som har symptom några dagar som en vanlig magsjuka, sen återgår till dagis/jobb och sen återkommer symptomen hos ca hälften av de smittade och det är nån veckas inkubationstid så inte konstigt att det är många "magsjuka" på dagis just nu.

Men stackars lilla pojke, vad ni måste stå ut med hela tiden! Hoppas han snart mår bättre!
  • Anonym (-_-)

Tillbaka på ruta 1.

Jag somnade igår 18.30 medans barnen låg med mig i sängen och kollade på film. När den var slut runt 19.30 vaknade jag igen. Fixa välling. Nattade barnen.

Grabben somnade 20.15, och vaknade på nytt 21.45. Kräks en smula och är ledsen. Efter en timme hysteriskt skrik ger jag medicin. Han somnar igen strax efter midnatt. Sover ca 1 timme. Klockan är 01.40 när han vaknar igen. Skriker hysteriskt i ungefär 2 timmar och slänger sig fram och tillbaka i sängen.. Somnar om vid 04.00. Han sover till 05.30, skriker 30 minuter för att sedan somna om och sova till 08.15.

Dvs total sömn för honom: 6,5 timme.
    Total sömn för mig: 3,5 timme.

• Wilowa
    Anonym (-_-) skrev 2015-10-09 09:39:00 följande:

Tillbaka på ruta 1.

Jag somnade igår 18.30 medans barnen låg med mig i sängen och kollade på film. När den var slut runt 19.30 vaknade jag igen. Fixa välling. Nattade barnen.

Grabben somnade 20.15, och vaknade på nytt 21.45. Kräks en smula och är ledsen. Efter en timme hysteriskt skrik ger jag medicin. Han somnar igen strax efter midnatt. Sover ca 1 timme. Klockan är 01.40 när han vaknar igen. Skriker hysteriskt i ungefär 2 timmar och slänger sig fram och tillbaka i sängen.. Somnar om vid 04.00. Han sover till 05.30, skriker 30 minuter för att sedan somna om och sova till 08.15.

Dvs total sömn för honom: 6,5 timme.
    Total sömn för mig: 3,5 timme.

Vad har du för läkarkontakter nu? Nån som du har förtroende för? Kontakta den i så fall, annars åk till ett helt nytt sjukhus. Gråter
  • Anonym (-_-)
    Wilowa skrev 2015-10-09 19:29:50 följande:
    Vad har du för läkarkontakter nu? Nån som du har förtroende för? Kontakta den i så fall, annars åk till ett helt nytt sjukhus. Gråter

Bara kontakt med barnmottagningen på US. Relativt ny kontakt dock, men dom verkar ju seriösare än de tidigare.

Har tid bokad till Allergicentrum, förväntar mig ett patch-test där.

Har också ny tid bokad på öron, näsa, hals för att kolla polyper (igen). Sist vi var där klämde dom på honom, kolla i hals och öron och sen var det nog med det..... Men läkaren på US verkade tycka att man ska röntga eller nått så får hoppas att dom gör det den här gången då.

I övrigt är ingenting planerat.

Sonen fick extrema diarréer av nexiumet (vi pratar 30-40 blöjor om dagen). Tog en läkarkontakt och då ville dom att jag skulle fortsätta med nexiumet men ge ytterligare en medicin mot avföringen. 

Istället tog jag på eget bevåg ut nexiumet och 2 dagar senare var han normal i magen igen. Känns som att medicinen gick lite plus/minus noll.

Sen är det ju det här med sömnen alltså. Theralenet är i stort sett slut och används bara vid nödfall då varken han eller jag fått sova på flera nätter. Men det är fortfarande den som räddar oss, trots att läkarna tycker att jag inte ska ge den. Men då får dom tycka det. Vill dom inte så kan dom ju ge mig bättre alternativ - såsom relevanta undersökningar på vad som orsakar kaoset.

• Anonym (x)

Jag hörde ett föredrag om en väldigt ovanlig medfödd sjukdom, Lysinuric protein intolerance. Jag kom att tänka på er, eftersom ett av symptomen är mycket kräkningar. Googla lite på det, kan det vara något liknande din son lider av?

• Wilowa
    Anonym (-_-) skrev 2015-10-09 22:58:57 följande:

Bara kontakt med barnmottagningen på US. Relativt ny kontakt dock, men dom verkar ju seriösare än de tidigare.

Har tid bokad till Allergicentrum, förväntar mig ett patch-test där.

Har också ny tid bokad på öron, näsa, hals för att kolla polyper (igen). Sist vi var där klämde dom på honom, kolla i hals och öron och sen var det nog med det..... Men läkaren på US verkade tycka att man ska röntga eller nått så får hoppas att dom gör det den här gången då.

I övrigt är ingenting planerat.

Sonen fick extrema diarréer av nexiumet (vi pratar 30-40 blöjor om dagen). Tog en läkarkontakt och då ville dom att jag skulle fortsätta med nexiumet men ge ytterligare en medicin mot avföringen. 

Istället tog jag på eget bevåg ut nexiumet och 2 dagar senare var han normal i magen igen. Känns som att medicinen gick lite plus/minus noll.

Sen är det ju det här med sömnen alltså. Theralenet är i stort sett slut och används bara vid nödfall då varken han eller jag fått sova på flera nätter. Men det är fortfarande den som räddar oss, trots att läkarna tycker att jag inte ska ge den. Men då får dom tycka det. Vill dom inte så kan dom ju ge mig bättre alternativ - såsom relevanta undersökningar på vad som orsakar kaoset.

Jag förstår verkligen att det känns som att ni är på ruta ett igen, men det är ni ju inte. Ring läkaren och be om hjälp!
  • Anonym (-_-)

Lillen opererades i tisdags på öron, näsa, hals. Åker givetvis på infektion efteråt. 12 gånger per dag ges olika mediciner nu och ändå mår han skit. Trycket på mig är helt sjukt.

• Gladhannapanna
    Anonym (-_-) skrev 2015-11-07 13:31:57 följande:

Lillen opererades i tisdags på öron, näsa, hals. Åker givetvis på infektion efteråt. 12 gånger per dag ges olika mediciner nu och ändå mår han skit. Trycket på mig är helt sjukt.

NÄäääääää! Varför opererades han? Vilken jäkla otur ni har precis hela tiden!!!!
  • Blomma087
    Anonym (-_-) skrev 2015-11-07 13:31:57 följande:

Usch vad jobbigt Gråter fattar inte hur pappan kan sticka.

Stor kram till er {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.