SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".
Jag blir så sablans jävla irriterad på saker likt detta:
www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19612402.ab
Skärpning för fan!
Jag blir så sablans jävla irriterad på saker likt detta:
www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19612402.ab
Skärpning för fan!
Snövit är redan omskriven - av Disney. "Den lilla sjöjungfrun" med.
Brukar ni kalla människor från Mellanöstern för "sandnegrer"?
Det är väl det minsta. Och från snövit!
Herregud, 9 sidor med dumheter staplade på varandra. Är ni helt sanna?
Sedan när användes ordet "vit" som något som buntade ihop en hel folkgrupp till en lägre stående varelse?
Ni gör er så oerhört korkade med er strävan att få hävda er jävla rätt. Ni skiter fullkomligt att andra blir kränkta av denna strävan, det absolut viktigaste är att ni får använda ordet neger. Ni ska minsann aldrig sluta använda det och ni ska minsann lära era barn ordet. Hur kan det vara så viktigt? Så viktigt att ni hellre väljer att framställa er själva som ignoranta och obildbara småungar än att inse att det här är inte er strid. Så till vida att ni inte är de svarta som utsatts för folks vardagsrasism har ni inget att säga i saken.
Till och med Astrid själv ångrar valet av ord. Hur svårt kan det vara?
Herregud, 9 sidor med dumheter staplade på varandra. Är ni helt sanna?
Sedan när användes ordet "vit" som något som buntade ihop en hel folkgrupp till en lägre stående varelse?
Ni gör er så oerhört korkade med er strävan att få hävda er jävla rätt. Ni skiter fullkomligt att andra blir kränkta av denna strävan, det absolut viktigaste är att ni får använda ordet neger. Ni ska minsann aldrig sluta använda det och ni ska minsann lära era barn ordet. Hur kan det vara så viktigt? Så viktigt att ni hellre väljer att framställa er själva som ignoranta och obildbara småungar än att inse att det här är inte er strid. Så till vida att ni inte är de svarta som utsatts för folks vardagsrasism har ni inget att säga i saken.
Till och med Astrid själv ångrar valet av ord. Hur svårt kan det vara?
Censur är bara idioti! Det här är vårt kulturarv och det försvinner inte bara för att man försöker sudda bort det. Se det stället om en möjlighet att prata med barnen om det som varit.
Historien är proppfull med försök att ändra det förflutna till att bli mer PK, det lyckas aldrig. Gör upp med den istället.
Önskar vi kunde skotta loss en bit mark av vårt anrika land och ställa alla trångsynta & rädda människor där. Nu snackar jag om NI som blir upprörda för att man vill göra om - göra rätt.
Negerkung är väl inte vettigt idag längre? Det var andra tider då och nya tider nu. SOM DET SKA VARA SÅ FÖRÄNDRAS SAKER OCH TING.
Om inte så skulle vi kvinnor inte ha rösträtt, kunna göra abort eller whatever.
Jag lovar, inget barn kommer må dåligt av att det sägs kung i Pippi istället för negerkung.
Ni är pinsamma.
Önskar vi kunde skotta loss en bit mark av vårt anrika land och ställa alla trångsynta & rädda människor där. Nu snackar jag om NI som blir upprörda för att man vill göra om - göra rätt.
Negerkung är väl inte vettigt idag längre? Det var andra tider då och nya tider nu. SOM DET SKA VARA SÅ FÖRÄNDRAS SAKER OCH TING.
Om inte så skulle vi kvinnor inte ha rösträtt, kunna göra abort eller whatever.
Jag lovar, inget barn kommer må dåligt av att det sägs kung i Pippi istället för negerkung.
Ni är pinsamma.