SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".
Jag blir så sablans jävla irriterad på saker likt detta:
www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19612402.ab
Skärpning för fan!
Jag blir så sablans jävla irriterad på saker likt detta:
www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19612402.ab
Skärpning för fan!
Det kommer bara att fortsätta.
För ett år sedan var det Kalles jul nu är det Pippi.
Minns när det var en tavla som någon konstnär målat med en kvinna som vissa brösten. En uppsatt politiker tyckte att tavla var kränkande. Så dom tog bort tavlan. Tavlan var ca 200år gammal och målad av någon gammal känd konstnär och hängt där i x- antal år.
Själv tycker jag det är väldigt rasistiskt med en kille som är uppspikad på ett kors. Så det är kanske nästa grej vi ska plocka ner.
Minns när det var en tavla som någon konstnär målat med en kvinna som vissa brösten. En uppsatt politiker tyckte att tavla var kränkande. Så dom tog bort tavlan. Tavlan var ca 200år gammal och målad av någon gammal känd konstnär och hängt där i x- antal år.
Själv tycker jag det är väldigt rasistiskt med en kille som är uppspikad på ett kors. Så det är kanske nästa grej vi ska plocka ner.
Om nu negerkung ska bort ur pippi tycker jag vi byter namn på Snövit också! För i sagan säger man dessutom att man döpt henne till snövit för att hon har ett ansikte så vitt som snö!! Oh lord! Rasism rakt av!
Och glöm inte kalle anka & co. tänk vilket hån mot dom stackars djuren. alla ankor framställs som aggressiva och korkade. ren ankrasism! stoppa genast!!
Om nu negerkung ska bort ur pippi tycker jag vi byter namn på Snövit också! För i sagan säger man dessutom att man döpt henne till snövit för att hon har ett ansikte så vitt som snö!! Oh lord! Rasism rakt av!
Det handlar naturligtvis INTE om ifall Pippi skulle vara rasist eller inte. Det har INTE på något sätt med saken att göra. Det det handlar om är att vi i Sverige inte ska censurera gamla filmer för vad som idag är politiskt korrekt.
Oavsett vad det handlar om. Det är ALLTID fel att göra så. Fatta!