SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".
Jag blir så sablans jävla irriterad på saker likt detta:
www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19612402.ab
Skärpning för fan!
Jag blir så sablans jävla irriterad på saker likt detta:
www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19612402.ab
Skärpning för fan!
Lägg märke till det sista stycket
?Ja, jag skulle ta bort en massa idiotier. [?] Spiksäkert är att jag inte skulle ha gjort Pippis pappa till negerkung! En vit kille som kommer till Söderhavet och sätter på sig bambukjol[!]
Men det är ju inte så att jag tänkte att vi är så överlägsna dom svarta så att om vi kommer till Söderhavet blir vi genast kungar. Det är några som har tyckt att detta var en sådan oerhörd rasism.
Vad dom än kan säga om mig personligen, om dom tror att jag har några som helst rasistiska tendenser så är det fel. Och det hade Pippi inte heller.
Men tiderna har ändrats och i dag skulle jag inte gjort honom till negerkung. Han skulle antagligen varit sjökapten eller pirat.?
- Astrid Lindgren i en personlig intervju av Elisabeth Frankl. Frågan var om Astrid Lindgren skulle skrivit Pippi Långstrump annorlunda 1970, då intervjun gjordes.
så var det inte mer med den saken, nu kanske du mår lite bättre ts och alla ni andra som blivit så hemsk upprörda.. eller handlade det återigen bara om era egna fördomar..?
Om nu negerkung ska bort ur pippi tycker jag vi byter namn på Snövit också! För i sagan säger man dessutom att man döpt henne till snövit för att hon har ett ansikte så vitt som snö!! Oh lord! Rasism rakt av!
Om nu negerkung ska bort ur pippi tycker jag vi byter namn på Snövit också! För i sagan säger man dessutom att man döpt henne till snövit för att hon har ett ansikte så vitt som snö!! Oh lord! Rasism rakt av!
När jag porren censureras som kan uppfattas kvinnoförnedrande... :)
När jag porren censureras som kan uppfattas kvinnoförnedrande... :)
Kanske ska ta bort dvärgarna i fångarna på fortet med ??de är "springsjasar" och hämtar saker mm
Kanske ska ta bort dvärgarna i fångarna på fortet med ??de är "springsjasar" och hämtar saker mm