• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • Mrs LW

Jag har förresten nyligen startat en blogg, någon av er som bloggar om bebisbakande?

• Zam96
    alexandra94 skrev 2014-10-30 08:31:24 följande:

Detta fick jag igår (BIM-1) och inte mycket starkare idag (BIM) Men mensen håller sig borta och vi tar nog ett clear blue digital imorgon :)

Det där ser positivt ut! HCG halten fördubblas varannan/tredje dag så imorgon borde det vara starkare :) Vad kul! Hur länge har ni försökt nu? :)
  • Zam96
    Mrs LW skrev 2014-10-30 11:19:31 följande:

Jag har förresten nyligen startat en blogg, någon av er som bloggar om bebisbakande?

Jag har en öppen blogg så jag vågar inte riktigt skriva ut sådant där, men vi är i alla fall öppna om att vi försöker. Men jag kikar gärna in din om jag får :)
  • Zam96

Är det RFSUs test? De mäter från 50 mu/ml, clear blue mäter från 25 så det borde isf synas redan idag!

• alexandra94
    Zam96 skrev 2014-10-30 11:20:11 följande:
    Det där ser positivt ut! HCG halten fördubblas varannan/tredje dag så imorgon borde det vara starkare :) Vad kul! Hur länge har ni försökt nu? :)
    Åh hoppas! Då avvaktar jag till imorgon och tar ett clearblue istället. Detta är fjärde försöket för oss så hoppas verkligen! Tappade hoppet ett tag men testen säger ju annat, så nu får vi hålla tummarna! :D
  • Elliest
    alexandra94 skrev 2014-10-30 11:36:35 följande:
    Åh hoppas! Då avvaktar jag till imorgon och tar ett clearblue istället. Detta är fjärde försöket för oss så hoppas verkligen! Tappade hoppet ett tag men testen säger ju annat, så nu får vi hålla tummarna! :D
    Hoppas! {#emotions_dlg.flower}
  • Elliest
    Mrs LW skrev 2014-10-30 10:42:25 följande:
    Här går det segt. Enligt gamla cykler ska jag ha ÄL om 4 dagar, men jag misstänker att jag har ÄL idag. Haft ÄL-flytningar i 2 dagar nu så är väldigt tveksam på ett det är 4 dagar kvar. Tyvärr så har det inte blivit så mycket sexande pga att jag är sjuk och sonen har varit gnällig på kvällarna/nätterna.. :-/
    Hur går det för dig? Något alls på g?
    Ingen mens här nu är den en vecka sen... har bara kännt lite hugg under dagen men inget annat. Obestämd
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2014-10-30 15:24:41 följande:
    Ingen mens här nu är den en vecka sen... har bara kännt lite hugg under dagen men inget annat. Obestämd
    Hmm.. Jag kan ha missat det så ursäkta om du redan svarat på frågan, men har du ringt gyn? De kanske kan hjälpa dig?
  • Elliest
    Mrs LW skrev 2014-10-30 16:09:26 följande:
    Hmm.. Jag kan ha missat det så ursäkta om du redan svarat på frågan, men har du ringt gyn? De kanske kan hjälpa dig?
    Nej det har jag inte men tänkte att om inte mensen kommer inom några dagar så tar jag ett gravtest är det neg och mensen inte har kommit så ringer jag gyn Skrattande
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?