• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • Mrs LW
    obalanserad skrev 2014-10-31 20:52:47 följande:
    Jag får så under min äglossning
    Tack för svar! Då håller jag tummarna att det var äl jag kände av.
  • Zam96
    valentinaaaa skrev 2014-11-01 08:34:39 följande:
    Hoppas jag också! denna längtan börjar bli jobbig kan jag säga, hur många månader försöker ni? =) 
    Vi har varit utan preventivmedel sedan sonen föddes men började försöka mer aktivt förra månaden så vi är inne på andra försöket nu, ska ha mens inom en vecka men vi får se hur det blir :)
  • valentinaaaa
    Zam96 skrev 2014-11-01 12:43:37 följande:

Vi har varit utan preventivmedel sedan sonen föddes men började försöka mer aktivt förra månaden så vi är inne på andra försöket nu, ska ha mens inom en vecka men vi får se hur det blir :)

Håller tummarna!! =)
  • Elliest
    alexandra94 skrev 2014-10-31 07:54:30 följande:

Jätte konstigt tjejer men jag fortsätter få svaga sträck på stickorna och har till och med provat olika märken, MEN så tog jag ett clearblue digital imorse och det var negativit smile4.gif

Hur har det gått för dig?
  • alexandra94

Jag vet inte vad jag ska skriva..

Jag var gravid, i v 5. Men vi hann inte ens fira innan allt slutade i ett smärtsamt missfall. Blöder väldigt mycket just nu, så vi får väl se när vi kan börja försöka igen. 

Gråter

• therr

Hej hej!

Följer jättegärna med i denna tråd!

Är 24 år, mannen tre år äldre. Vi har bestämt oss för två månader sen att försöka bli gravida med vårt första barn! Längtan är såå stor!! :)

Har bim om 5-6 dagar, har senaste veckan mått illa till o från, nästan känt mig som åksjuk, framförallt efter jag ätit. Kissat lite oftare, humöret åker bergodalbana. Nu dom två senaste dagarna känner jag mig sjuk, mest på kvällarna, känns som jag har början till influensan typ. Mycket möjligt att man tolkar dessa kroppsliga symptom för mkt men man hoppas ju sååå mycket haha!

Kram på er!

• therr

Även haft Värk i ena äggstocken till o från.

Hoppas!!!! :D

• therr
    alexandra94 skrev 2014-11-03 11:34:43 följande:

Jag var gravid, i v 5. Men vi hann inte ens fira innan allt slutade i ett smärtsamt missfall. Blöder väldigt mycket just nu, så vi får väl se när vi kan börja försöka igen. 

Beklagar så mycket Alexandra :( kan inte vara lätt. ladda om batterierna och försök igen när du känner att du orkar o har lust. Styrkekramar!
  • Mrs LW

Gråter

Nej vad tråkigt!!! Massor med kramar till dig!{#emotions_dlg.flower}
  • Elliest

Gråter

Åh nej... Jag beklagar verkligen.
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?