• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2014-10-30 17:07:05 följande:
    Nej det har jag inte men tänkte att om inte mensen kommer inom några dagar så tar jag ett gravtest är det neg och mensen inte har kommit så ringer jag gyn Skrattande
    Låter smart. Håller tummarna att mensen håller sig borta pga att någon växer..
  • Elliest
    Mrs LW skrev 2014-10-30 18:54:33 följande:
    Låter smart. Håller tummarna att mensen håller sig borta pga att någon växer..
    Haha tack! jag med!Skrattande
  • alexandra94

Jätte konstigt tjejer men jag fortsätter få svaga sträck på stickorna och har till och med provat olika märken, MEN så tog jag ett clearblue digital imorse och det var negativit

• Mrs LW
    alexandra94 skrev 2014-10-31 07:54:30 följande:

Jätte konstigt tjejer men jag fortsätter få svaga sträck på stickorna och har till och med provat olika märken, MEN så tog jag ett clearblue digital imorse och det var negativit

Vänta någon dag eller så, CB digital kräver mer hcg har jag för mig.
  • Mrs LW

Någon här inne som har någon erfarenhet kring ÄL-smärtor? Jag har haft typiska ÄL-flytningar i 3 dagar nu och idag på eftermiddagen började det göra ont och har hållt i sig mer eller mindre hela tiden. Det känns nästan som att det ''drar'' längst ner i magen precis över blygdbenet, vid troskanten liksom.
    Vad tror ni?

• obalanserad
    Mrs LW skrev 2014-10-31 20:41:38 följande:

Någon här inne som har någon erfarenhet kring ÄL-smärtor? Jag har haft typiska ÄL-flytningar i 3 dagar nu och idag på eftermiddagen började det göra ont och har hållt i sig mer eller mindre hela tiden. Det känns nästan som att det ''drar'' längst ner i magen precis över blygdbenet, vid troskanten liksom.
    Vad tror ni?

Jag får så under min äglossning
  • valentinaaaa

Får jag vara med här? =) är en tjej på 19 år och är gift med väldens underbaraste man, vi har försökt bli gravida se maj men ingenting händer än, har börjat med ägglossningstester, visade sig att jag ägglossar inom 48 tim! Längtan efter en liten är oerhört stooor! !=)

• valentinaaaa

Får jag vara med här? =) är en tjej på 19 år och är gift med väldens underbaraste man, vi har försökt bli gravida se maj men ingenting händer än, har börjat med ägglossningstester, visade sig att jag ägglossar inom 48 tim! Längtan efter en liten är oerhört stooor! !=)

• Zam96
    valentinaaaa skrev 2014-10-31 20:53:44 följande:

Hej, klart du får vara med! Åh, hoppas någon vill "flytta in" snart då :)

• valentinaaaa
    Zam96 skrev 2014-10-31 21:41:19 följande:
    Hej, klart du får vara med! Åh, hoppas någon vill "flytta in" snart då :)
    Hoppas jag också! denna längtan börjar bli jobbig kan jag säga, hur många månader försöker ni? =) 
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?