• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • Zam96
    Mrs LW skrev 2014-10-27 21:38:33 följande:
    Vi testade med ÄL-stickor en månad, men blev jättestressad av det så vi har sex ofta helt enkelt. Ungefär varannan-var tredje dag.
    Jo, jag märkte den där pressen när vi testade med ÄL-stickor förra månaden... Denna månaden har jag bara tagit tempen för att lättare förstå min kropp. Men jag har inte riktigt fattat när jag hade ÄL ändå :)

Tror det kan vara bra att göra så, då håller man ner stressen och tankarna lite vilket kan hjälpa mycket för att bli gravid
  • Mrs LW
    Zam96 skrev 2014-10-27 22:31:06 följande:
    Jo, jag märkte den där pressen när vi testade med ÄL-stickor förra månaden... Denna månaden har jag bara tagit tempen för att lättare förstå min kropp. Men jag har inte riktigt fattat när jag hade ÄL ändå :)

Tror det kan vara bra att göra så, då håller man ner stressen och tankarna lite vilket kan hjälpa mycket för att bli gravid
    Ja för vissa är det ju jättebra med tester och temp, men jag blir verkligen bara jättestressad.. Är inte särskillt stresstålig.. Så detta funkar helt klart bäst för oss.
  • Zam96
    Mrs LW skrev 2014-10-28 12:40:03 följande:
    Ja för vissa är det ju jättebra med tester och temp, men jag blir verkligen bara jättestressad.. Är inte särskillt stresstålig.. Så detta funkar helt klart bäst för oss.
    Vad skönt att ni hittat något som passar er :) Jag och mannen testar fortfarande olika metoder, jag tror temp är väldigt bra för mig, dock förstår jag inte när jag har äl ändå så det är inte för den sakens skull, än :)
  • Mrs LW
    Zam96 skrev 2014-10-28 20:34:14 följande:
    Vad skönt att ni hittat något som passar er :) Jag och mannen testar fortfarande olika metoder, jag tror temp är väldigt bra för mig, dock förstår jag inte när jag har äl ändå så det är inte för den sakens skull, än :)
    Jag har tyvärr inga råd att ge dig då jag själv aldrig tempat, men är du medlem på.. Heter det Fertilityfriends kanske?
  • Zam96
    Mrs LW skrev 2014-10-28 20:57:27 följande:
    Jag har tyvärr inga råd att ge dig då jag själv aldrig tempat, men är du medlem på.. Heter det Fertilityfriends kanske?
    Ja, jag är ju det. Har tre appar (kanske lite mycket?) där jag skriver in min temperatur. Då visas ju också när jag hade äl och vilken dag jag är på, men jag känner mig inte helt 100 ändå för min temp har liksom gått upp och ner. Får se :)
  • Mrs LW
    Zam96 skrev 2014-10-28 21:27:25 följande:
    Ja, jag är ju det. Har tre appar (kanske lite mycket?) där jag skriver in min temperatur. Då visas ju också när jag hade äl och vilken dag jag är på, men jag känner mig inte helt 100 ändå för min temp har liksom gått upp och ner. Får se :)
    Hmm, klurigt.. :/ Håller tummarna iaf!
  • Elliest

Ingen mens idag heller... nu har dock mina bröstvårtor börjat ömma som f*n! men brösten är inte ömma bara bröstvårtorna.... Åhh vad frustrerad man blir! :@

• Mrs LW
    Elliest skrev 2014-10-28 22:54:52 följande:

Ingen mens idag heller... nu har dock mina bröstvårtor börjat ömma som f*n! men brösten är inte ömma bara bröstvårtorna.... Åhh vad frustrerad man blir! :@

Fyf*n vad jobbigt! Så hade jag det när vi precis började försöka..
  • Elliest
    Mrs LW skrev 2014-10-28 23:01:16 följande:
    Fyf*n vad jobbigt! Så hade jag det när vi precis började försöka..
    Jo det suger. Varför är blir det så? är det mens på g eller? har aldrig haft så innan sen jag fick min mens (när jag var 12).
  • Zam96
    Elliest skrev 2014-10-28 22:54:52 följande:

När skulle du ha mens? Gjort något test nyligen?

Förra månaden kände jag mig ganska gravid, trots att jag VISSTE att jag inte var det (även efter mensen satt symptomen kvar). Det är riktigt jobbigt!

Men jag tror att bara bröstvårtorna var ömma på mig till en början när jag var gravid med sonen, men den tiden har suddats ut lite så jag är inte säker.
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?