Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Oj vad ni har skrivit mycket :) vad kul!
V34 här. Vet ni när man kan börja plocka föräldradagar? Jag har BF 4/7, ska jag räkna med att jobba till 12/6 eller 18/6?
12/6 är v 38 och 18/6 är v39.
Idag är jag i vecka 33+3. Hur ska jag tänka för att få fram 2 veckor innan BF? 12/6 eller 18/6?
Kan jag jobba länge om jag vill? Om företaget godkänner det?
Tack på förhand!
Oj vad ni har skrivit mycket :) vad kul!
V34 här. Vet ni när man kan börja plocka föräldradagar? Jag har BF 4/7, ska jag räkna med att jobba till 12/6 eller 18/6?
12/6 är v 38 och 18/6 är v39.
Idag är jag i vecka 33+3. Hur ska jag tänka för att få fram 2 veckor innan BF? 12/6 eller 18/6?
Kan jag jobba länge om jag vill? Om företaget godkänner det?
Tack på förhand!
Någon mer som har en mage som inte växer? :/
Var hos BM idag och magen hade inte växt nånting sen sist jag var där, för tre veckor sen..
Förhoppningsvis har bebis bara ändrat läge och därför har magen inte blivit större, men jag ska på en extra kontroll nästa vecka. Bebis rör sig iaf lika mycket som vanligt så det borde ju inte vara någon fara. BM sa åt mig att inte vara orolig men ja, det är ju lättare sagt än gjort! :/
Har BF den 11 Juli med första barnet, väntar en flicka=)
Är i vecka 33 och blev beordrad av min bm att inte jobba mer och bara vila och ta det lugnt tills det är dags, rastlös som man är så är det inte så lätt!
Hoppas sista veckorna går fort nu=)
Någon mer som har en mage som inte växer? :/
Var hos BM idag och magen hade inte växt nånting sen sist jag var där, för tre veckor sen..
Förhoppningsvis har bebis bara ändrat läge och därför har magen inte blivit större, men jag ska på en extra kontroll nästa vecka. Bebis rör sig iaf lika mycket som vanligt så det borde ju inte vara någon fara. BM sa åt mig att inte vara orolig men ja, det är ju lättare sagt än gjort! :/
Förstår att du är orolig! Jag ska till bm idag, och här känns det som det växt för mycket. Men vi får se. Men precis som din bm sa så kan ju bebis bara ligga längre bak denna gång hon mätte än sist. Och känner du rörelser så borde ju bebis må fint
Är du alltför orolig så ring in till förlossningen och prata, kanske kan du få ett extra ul eller så? Men kag tror det är lugnt.
Kan magen växa för mycket?
Jo bebis rör sig precis som vanligt så jag hoppas att det ska vara lugnt. BM sa att ifall det inte har hänt något till nästa vecka så får jag göra ultraljud. Ska försöka att avvakta tills dess.
Det man är orolig för är att barnet inte växer som det ska. Ja det kan växa för mkt också. Men som tidigare skrivit så kan det vara att barnet ligger annorlunda eller så. Du kan ju ha stått still en period nu. Har du varit sjuk eller ätit dåligt eller så kan ni sånt påverka också. Lycka till.