Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Var hos barnmorskan igår och allt såg bra ut. Lite lågt blodtryck (90/60) och har börjat få lite foglossningsbesvär - hade inte ens funderat på att mitt "ont" framtill kunde vara foglossning men det var det tydligen med stor sannolikhet. Så tänkte lite extra på hur jag låg och sov inatt, inte lika snett som vanligt och vaknade med mindre ont faktiskt.
Nu är det största problemet för mig att jag sitter så mycket på jobbet. Har inget höj och sänkbart skrivbord så det är lite svårare att byta arbetsställning med jämna mellanrum. Får ont i rygg och svanskota.
Endast 5 veckor kvar att jobba. Förhoppningsvis går det snabbt, jag trivs inte på jobbet just nu och längtar verkligen till ledigheten!
Var hos barnmorskan igår och allt såg bra ut. Lite lågt blodtryck (90/60) och har börjat få lite foglossningsbesvär - hade inte ens funderat på att mitt "ont" framtill kunde vara foglossning men det var det tydligen med stor sannolikhet. Så tänkte lite extra på hur jag låg och sov inatt, inte lika snett som vanligt och vaknade med mindre ont faktiskt.
Nu är det största problemet för mig att jag sitter så mycket på jobbet. Har inget höj och sänkbart skrivbord så det är lite svårare att byta arbetsställning med jämna mellanrum. Får ont i rygg och svanskota.
Endast 5 veckor kvar att jobba. Förhoppningsvis går det snabbt, jag trivs inte på jobbet just nu och längtar verkligen till ledigheten!
Jag har också foglossning, varit sjukskriven i ett par månader nu på grund av det. Jag lider också av ont i svanskotan, så jag kan inte sitta mer än ett par minuter, och så måste jag stå, men klarar inte det, måste ligga, får då ont av det, ja det är ett helvete!
Men hur som helst, tänk på hur du går så att du inte vankar fram, du ska gå med lite höga knän. Som Liten till säger så ska du inte ha benen i kors. Du kan också göra lite övningar som är bra för att "återta" kontrollen, gissar att du får hjälp av fysion till det, om inte kan jag skriva de övningar jag gör (jag gör dock väldigt få då jag har väldigt ont och vi försöker bara hålla det i schack).
Det bästa av allt - dammsug inte. Det är en enformig, sne, rörelse som ofta gör det värre. Inget jag lider av att slippa ;) (fast man gör ju saker ändå, och då märker man fort att det var dumt...)
Ta hand om kroppen!!
Just ja, jag behövde sitta på en sån sittring för att lätta på trycket på svanskotan... Det funkade okej!
Ellonbellon- har du provat tens? Det funkar ok för mig
Jahopp då har man varit första svängen på förlossningen då :-/
Hade alldeles för höga fosterhjärtljud hos bm, och blev skickad till bedömningsmottagningen. Där var det fullt så dom skickade mig till förlossningen. Fick ta ett ctg och ett snabbt ul, men allt var perfekt. Däremot så är det inte rumpan som trycker så fruktansvärt uppåt mot revbenen som jag trott, utan huvudet. Det är tydligen därför det gör extra ont också, för huvudet är hårdare och när den sträcker ut sig så spänner det mer tydligen. Så nu blev jag lite orolig att den inte kommer vända sig innan det är dags! Men överläkaren sa att det var gott om tid och plats för henne att vända sig. Fast jag tycker inte det finns en millimeter utrymme över i min mage
Men skönt ändå att få kollat att allt var bra.
Jahopp då har man varit första svängen på förlossningen då :-/
Hade alldeles för höga fosterhjärtljud hos bm, och blev skickad till bedömningsmottagningen. Där var det fullt så dom skickade mig till förlossningen. Fick ta ett ctg och ett snabbt ul, men allt var perfekt. Däremot så är det inte rumpan som trycker så fruktansvärt uppåt mot revbenen som jag trott, utan huvudet. Det är tydligen därför det gör extra ont också, för huvudet är hårdare och när den sträcker ut sig så spänner det mer tydligen. Så nu blev jag lite orolig att den inte kommer vända sig innan det är dags! Men överläkaren sa att det var gott om tid och plats för henne att vända sig. Fast jag tycker inte det finns en millimeter utrymme över i min mage
Men skönt ändå att få kollat att allt var bra.