Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Vad roligt att så många skriver här och är aktiva igen! Nu har jag 7 dagar kvar att jobba. Ska bli så skönt att vara ledig! Fast i och för sig så är det 9dagar kvar då jag måste gå upp, sonen går i skolan två dagar då jag har semester. Jag tyckte inte riktigt att jag orkade vara med klassen då de ska gå 1,3mil naturstig så då får de klara sig själva när jag är hemma och latar mig.
Har ni andra börjat packa BB-väskan än? Insåg att idag är det 6veckor kvar, kan alltså även vara 4! (Eller 8, men det kan vi bortse ifrån )
Jag har så ont under huden på hela ovansidan av magen där bebis ligger och gnider och spänner ut sig, så jag märker inte av foglossningen lika mycket, och det är väl i allafall positivt. Däremot så får jag sd när jag rör mig mycket (alltså längre än mellan soffan och kylen ) så promenader funkar ändå inte.
Å Gud, jag har inte ens tvättar bebiskläderna ännu. På söndag är det v36!
Har inte ens tänkt tanken att lillkillen kan komma i morgon. Smått panik slagen !
Jag har inte ens tänkt tanken att packa BB väskan... Känns som att det är för långt kvar, fast det är ju inte det! Jag har 7 veckor kvar till bf. Kanske är dags att tänka på vad man skulle vilja ha med?
Vad är era bästa tips? Hur många bodys? Tänk om det är as varmt ute..
Jag har hittills köpt en lång kofta och en pyjamas i stl L som ska med till mig, har vanligtvis M men jag tänker inte ha något som sitter åt någonstans.
En annan sak, ni som har gått längst i gravditeten nu, hur mycket har ni gått upp de sista veckorna?
Själv är jag i v.33 med +13kg sen inskrivning.
Jag har skrivit en lista till BB-väskan, men längre än så har jag inte kommit haha!
Och inte har jag tvättat babykläderna heller.. Kanske börjar bli dags nu! Har iaf köpt hem parfymfritt tvättmedel.
Som tur är så kommer min snälla mamma och svärmor på besök i helgen så att jag kan få lite hjälp här hemma. Det blir inte så mycket gjort med den här foglossningen.
Ska också köpa något skönt sovplagg i stor storlek att ha med till BB.
Jag är i vecka 35 också +13 kg.
Jag har tvättat bebiskläder med våra vanliga kläder efter vart som jag köpt/fått, så det är i princip klart. Men jag vill inte heller använda parfymfritt då jag bara tänker använda det om det behövs. Så då tvättar jag allt samtidigt bara.
Också vecka 35 och 13 kg. Tycker det är bra med tanke på att jag inte kunnat röra mig sen typ januari. :)
Jag är i v 35 idag och har gått upp 10kg. Känns helt ok, i princip allt sitter på magen, förutom lite i händerna
Ok skönt att det inte bara är jag som inte packat bb-väskan då men jag har planerat lite. Typ mobilladdare, sköna trosor från newbody och mjukisbyxor att åka hem i. Kanske en tidning eller bra bok om man får ligga länge med värkar.
Jag har inte packat BB väskan än heller, är i vecka 33 nu ( 32+2) och är i princip klar med all inhandling men har inte börjat tvätta bebis kläder eller lakan än, har köpt parfym fritt tvätt och sköljmedel jag ska tvätta de i. Mycket man vill fixa här hemma också så som städning, fönsterputsning osv men energin räcker inte till längre, är trött på det mesta och får mycket sammandragningar när jag går så undviker lite det också :( har tråkigt när jag varken kan eller orkar göra saker jag vill eller behöver. Den 15 juni kommer vagnen, känns som en milstolpe man längtar efter :)
Har gått upp 10 kg som lagt sig på magen bara :)
Maken fick ett ryck igår kväll och monterade sängen. Vi har köpt en stokke mini sleepi.
Den är så fin tycker jag.
Igår var fönsterputsaren här :) känns toppen.
Jag har även en plan på att boka en städfirma som storstädar hemma. Jag ska känna efter vad jag orkar med. Har fått en fix idé, att köksskåpen måste städas.
Vi är klara med målningen av tak och väggar.
Idag ska alla möbler bäras tillbaka, hall, vardagsrum, matrum, kök, barnrum och groventre. Det är en hel del som ska tillbaka.
Ska bli skönt när det är klart.
I helgen ska jag tvätta de bebiskläder jag har köpt.
Detta kommer bli bra, intalar jag mig själv.
Önskar alla en fin dag :)
Åh, vi har verkligen ingenting klart ännu. Ska flytta runt 3 rum. Vårt sovrum ska flytta upp, kontoret ska flytta ner till vårt nuvarande sovrum, och då ska bebisens rum vara där kontoret är idag. Hade tänkt måla och greja, men vi väntar faktiskt med det tills efter sommaren då vi kan få lite hjälp utav en vän som är hantverkare. Så nu är det mest att flytta möbler - inte riktigt min starka sida just nu då foglossningen gör sig påmind så fort jag anstränger mig. Önskar vi hade börjat tidigare, men men lätt att vara efterklok, haha!
Spjälsäng ska monteras, skötbord ska ställas i ordning, gärna någon hylla, kläderna ska tvättas, bb-väska ska packas, babyskydd måste inskaffas (det enda vi har kvar att köpa) och monteras i bilen...
Går in i vecka 34 imorgon (32+6 idag) och gissar på en viktuppgång på cirka 10 kilo än så länge. Gick ner 3 kilo första veckorna, så räknar från den vikten. Hade jag räknat från innan graviditeten är det bara 6-7 kilos viktuppgång. Har ingen extra vikt vilket är skönt, är glad så länge jag slipper extravätska.
Har hela 20 arbetsdagar kvar, alltså fyra veckor. Har bara råd att ta 2 veckors semester innan BF... Har en del ekonomisk oro nu, haha. Man vill ju bara att allt ska vara så bra som möjligt. Fick oväntade utgifter på bilen denna månaden. Min planerarhjärna fixar inte det! Min man är egenföretagare och har inte kunnat ta ut någon lön på ett bra tag och det känns :( men allt löser sig ju så småningom, oavsett liksom.
Var till BM idag, allt ser bra ut & bebis växer enligt kurvan. Bebisen ligger med huvudet neråt och trycker på min kissblåsa så går på toan vääääldigt ofta.
Mitt hb som var lite på låga sidan sist har blivit bättre, äter 2 järntabletter om dagen så det vore konstigt annars.
Fick en förlossningsplan att fylla i också, med frågor om hur jag tyckt graviditeten varit och mina förväntningar och önskningar kring förlossningen. Oj, har ingen aning om mina önskemål inför förlossningen?
Och mitt i allt blev allt så mycket verkligare, det är inte SÅ länge kvar nu!
Är i v.31+2 och har hittills gått upp 8kg.