• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • pompom
    jordanharleybutter skrev 2015-05-25 15:25:10 följande:

Halloj

Väntar mitt första barn 29/7 och är i v 30+4 :)
    Blir en liten tös som vi längtar så mycket efter :D

Jag är 31 år gammal och bor i Stcokholm (Örby/Älvsjö).
    Magen växer och man är långt ifrån smidig i dagsläget.
    Bävar lite för sommarvärmen och hur svullen man kan komma att bli. Folk gillar ju att dela med sig av skräckhistorier :/

Någon som kanske bor i krokarna eller samma sida av stan och vill ha en promenadkompis?

Har även konstant huvud och nackvärk, är det att vänta sig att det här ska hålla ut fram till bf? :(

Hej och grattis!
    Jag är 28 och väntar också mitt första barn, den 24/7!
    Men vi vet inte om det är en liten flicka eller pojke, börjar bli mer och mer nyfiken!
    Jag bor förresten mellan bandhagen och högdalen, alltså nära örby
    Är inte så värst bra på att promenera just, ont i svank och rygg och ben, men försöker ändå att röra på mig så gott det går. Sakta men säkert :)  
    Hade också huvudvärk för ett tag sen men det gick över, så hoppas verkligen det gör det för dig också!
  • Liten till

Är det någon mer än jag som är så jä**a öm i magen?

Känns som att det är stora blåmärken på insidan av magen, och att bebis trycker och sparkr precis där de är som värst. Kommer inte ihåg att det gjorde så här ont att vänta sonen! Usch. Har inte någon bra dag alls, sov till halv tre inatt, sen var jag vaken med en överjävlig halsbränna resten av natten. Men fick i allafall sova 3 timmar när sonen var i skolan.

Aja bara 6 veckor kvar hoppas jag!

• mangostan

Oj här har det hänt grejer sedan jag tittade in sist!

Är i vecka 32 nu och det börjar närma sig även om det inte är beräknad förlossning förrens 23/7. Tyvärr har vi fått endel missfall innan denna graviditet så det käns som jag varit gravid över 1,5 år (varit det till och från) så jag är väldigt less även om jag har tur och inte så mycket jobbiga komplikationer än så länge.
    Magen börjar dock vara ivägen och det är ett projekt att knyta skor eller ta upp saker från golvet och hitta bra sätt att sova på utan att vakna av att ryggen gör ont.

Idag började min graviditetspenning gälla så jag har gått ner till 75% och det känns fantastiskt skönt för jag står, går och lyfter hela dagarna.

Nästa vecka börjar föräldrautbildningen och det blir kul. Vi ska också börja titta på skötbord och säng och skaffa lite mer prylar till lillen.

Det är en spännande resa men efter våra missfall (ett i vecka 18 och 3 tidiga) så har det varit svårt att tro att det verkligen ska gå hela vägen och se fram emot det, ligger hela tden en oro kvar i kroppen men alla nojjar väl sig över olika saker :) Bara att försöka släppa oron och se fram emot det fantastiska som väntar! 

• Moritzia
    Liten till skrev 2015-05-25 21:22:30 följande:

Är det någon mer än jag som är så jä**a öm i magen?

Känns som att det är stora blåmärken på insidan av magen, och att bebis trycker och sparkr precis där de är som värst. Kommer inte ihåg att det gjorde så här ont att vänta sonen! Usch. Har inte någon bra dag alls, sov till halv tre inatt, sen var jag vaken med en överjävlig halsbränna resten av natten. Men fick i allafall sova 3 timmar när sonen var i skolan.

Aja bara 6 veckor kvar hoppas jag!

Jag är också öm i magen, känns precis som du skriver att det är blåmärken på insidan och att bebis ligger och skaver mot dem! Inte skönt alls!

Usch för halsbränna, det hade jag extra mycket inatt. Gaviscon hjälpte knappt nåt, ska köpa Omeprazol idag och testa.. Vad tar du mot halsbrännan?
  • Liten till
    Moritzia skrev 2015-05-26 08:03:02 följande:

Jag är också öm i magen, känns precis som du skriver att det är blåmärken på insidan och att bebis ligger och skaver mot dem! Inte skönt alls!

Usch för halsbränna, det hade jag extra mycket inatt. Gaviscon hjälpte knappt nåt, ska köpa Omeprazol idag och testa.. Vad tar du mot halsbrännan?

Novalucol tuggtabletter. Tycker de funkar toppen! Jag tar faktiskt i förebyggande syfte varje kväll nu, funkar bra. Hoppas du hittat nåt som hjälper.
  • Moritzia
    Liten till skrev 2015-05-26 09:45:47 följande:

Novalucol tuggtabletter. Tycker de funkar toppen! Jag tar faktiskt i förebyggande syfte varje kväll nu, funkar bra. Hoppas du hittat nåt som hjälper.

Ah okej, Novalucol har jag inte provat.

Har köpt Omeprazol som jag ska testa ikväll. Nu under dagen har jag druckit vatten med väldigt mycket kolsyra i, har faktiskt hjälpt en hel del!
  • Ellonbellon

De sista dagarna har jag haft ont i nedre delen av magen. Inte alls så som det känts tidigare med töjande av ligament, och det känns inte som sammandragningarna som jag haft en del av. Jag tänker mig att han kanske håller på att borra ner sig och fästa sig, men det känns ... mycket.

Idag kommer dessa intensiva smärtor nedåt när jag ställer mig upp och om jag går lite. Har haft lite så förut men nu är det verkligen intensivt.

Det är definitivt inte foglossning.

Någon som upplevt samma? Det känns inte som förvärkar. Det är inte heller hela tiden. Bebis rör sig också mycket så jag tror han har det bra. Ska till läkaren imorgon... tänker om det är någon som upplever samma? Gick in i vecka 35 idag. Tänker om det är att han fäster sig som känns så här? I så fall hur länge kan det tänkas pågå innan det "är klart"?

• ohhello

9 arbetsdagar kvar!

Idag var vi även och tittade på barnvagnen vi förmodligen köper nu med nästa lön. En Brio Happy, blev väldigt förtjust i den. :)

Det är det enda + babyskyddet vi behöver införskaffa till egentligen, lite småsaker som blöjor och sånt förstås men det kan ju vänta.

Jag har inga krämpor mer än lite ligamentsmärtor till & från, är inte så stor heller så det känns lite knäppt att det bara är runt 8 veckor kvar?! Tycker tiden gått så väldigt fort, känns som att jag fick plus på testet bara härom dagen...

• Mecros
    ohhello skrev 2015-05-27 15:50:17 följande:

9 arbetsdagar kvar!

Idag var vi även och tittade på barnvagnen vi förmodligen köper nu med nästa lön. En Brio Happy, blev väldigt förtjust i den. :)

Det är det enda + babyskyddet vi behöver införskaffa till egentligen, lite småsaker som blöjor och sånt förstås men det kan ju vänta.

Jag har inga krämpor mer än lite ligamentsmärtor till & från, är inte så stor heller så det känns lite knäppt att det bara är runt 8 veckor kvar?! Tycker tiden gått så väldigt fort, känns som att jag fick plus på testet bara härom dagen...

Härligt med 9 dagar kvar :) här har jag redan gått hem, så sjukt skönt att få sova på dagen :)

Vad roligt med barnvagnsköp, vi valde en brio vi med.

Tiden har gått så fort! Här har halsbrännan kommit på typ två dagar och blivit hemsk! Det + ryggont är det jag dras med :)
  • Liten till

Vad roligt att så många skriver här och är aktiva igen! Nu har jag 7 dagar kvar att jobba. Ska bli så skönt att vara ledig! Fast i och för sig så är det 9dagar kvar då jag måste gå upp, sonen går i skolan två dagar då jag har semester. Jag tyckte inte riktigt att jag orkade vara med klassen då de ska gå 1,3mil naturstig så då får de klara sig själva när jag är hemma och latar mig.

Har ni andra börjat packa BB-väskan än? Insåg att idag är det 6veckor kvar, kan alltså även vara 4! (Eller 8, men det kan vi bortse ifrån )

Jag har så ont under huden på hela ovansidan av magen där bebis ligger och gnider och spänner ut sig, så jag märker inte av foglossningen lika mycket, och det är väl i allafall positivt. Däremot så får jag sd när jag rör mig mycket (alltså längre än mellan soffan och kylen ) så promenader funkar ändå inte.