Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Är det någon som har värk under/ mellan brösten. Alltså högt upp i magen?
Är otroligt rädd för att moderkakan ska lossna.
Tänkte precis skriva och fråga detsamma. Jag har ont högst upp i magen.. Precis under bröstpartiet. Men som sagts så kanske det är halsbränna? Tänkte också på moderkakan det första jag gjorde :/
Jag får också mycket sammandragningar, någon mer som får mycket? Jag har ca 20 st på en dag.
Trycker jag med fingrarna gör det inte ont, men det svider eller det är svårt att förklara.
Precis under bh:n
Halsbränna har jag haft massor.
Till er som har värk precis under bröstkorgen, dvs mellanjärdet/magsäcken, svider det?
Jag hade nämligen så förra veckan, det började på natten och höll i sig in på dagen därefter. Det gjorde fruktansvärt ont, det kom som magknip först på nåt sätt, men sen blev det värre och det kändes som om jag slets sönder inifrån precis ovanför magen där revbenen går ihop. Tänkte först att det var magkatarr igen, men nae detta var nästan värre.
Visade sig att det kan bli så när bebis trycker på mot magsäcken o dess syra :) även om en nerv kommer i kläm. Jag är i v37 nu, och detta skedee i början på v36.
Vilken tur i oturen att vi är flera som har samma symtom.
Då känner jag mig lite lugnare.,
Till er som har värk precis under bröstkorgen, dvs mellanjärdet/magsäcken, svider det?
Jag hade nämligen så förra veckan, det började på natten och höll i sig in på dagen därefter. Det gjorde fruktansvärt ont, det kom som magknip först på nåt sätt, men sen blev det värre och det kändes som om jag slets sönder inifrån precis ovanför magen där revbenen går ihop. Tänkte först att det var magkatarr igen, men nae detta var nästan värre.
Visade sig att det kan bli så när bebis trycker på mot magsäcken o dess syra :) även om en nerv kommer i kläm. Jag är i v37 nu, och detta skedee i början på v36.
Ja, inte säkert det är samma sak och man ska ju såklart prata med sin bm om man undrar något :) oro är inte specielt trevligt heller.
Men min smärta försvann under eftermiddagen dagen efter iallafall. Sen dess har jag inte känt av det, tack o lov. För det var infa trevliga kramper eller vad man kan kalla det :p som stark magknip, exakt. Fast långt upp.
Tänkte precis skriva och fråga detsamma. Jag har ont högst upp i magen.. Precis under bröstpartiet. Men som sagts så kanske det är halsbränna? Tänkte också på moderkakan det första jag gjorde :/
Jag får också mycket sammandragningar, någon mer som får mycket? Jag har ca 20 st på en dag.
Halloj
Väntar mitt första barn 29/7 och är i v 30+4 :)
Blir en liten tös som vi längtar så mycket efter :D
Jag är 31 år gammal och bor i Stcokholm (Örby/Älvsjö).
Magen växer och man är långt ifrån smidig i dagsläget.
Bävar lite för sommarvärmen och hur svullen man kan komma att bli. Folk gillar ju att dela med sig av skräckhistorier :/
Någon som kanske bor i krokarna eller samma sida av stan och vill ha en promenadkompis?
Har även konstant huvud och nackvärk, är det att vänta sig att det här ska hålla ut fram till bf? :(