• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Liten till

God morgon alla!

Fy f-n vad jag är stel såhär på morgonen. Känns som jag är ett 200kilos kylskåp såhär innan man kommit igång.

Igår fixade och donade vi lite i bebisrummet, så roligt! Satte upp gardiner, vilket vi inte haft där inne sen vi flyttade hit i nov, rummet har bara vart förvaring.

Möblerade om lite och så, en bokhylla med mina böcker som fortfarande ska ut, men det får stå så länge. Men åh vad det kliade i händerna av att börja bädda på en gång

Idag vaknade jag och då var sonen redan vaken, och hämtade sin medecin själv, just nu värmer han en vetekuddar till mig som han tror jag inte hör samt fixar egen frukost. Det är LYX att ha en så snäll 6åring.

• Mecros

Gud vad jag har börjat sova dåligt den senaste veckan! Drömmer hela tiden, sjuka drömmar och kissblåsan behövs tömmas ca 3ggr under en natt. Är så trött!

• Faer

Jag har inte heller packat väskan än, är i vecka 34 nu! Går på grav.penning imorgon så då ska jag börja ta tag i allting som tvätta och slutföra sista på att köpa listan :)

hittills har jag gått upp 4 kg!

Dock har jag börjat sovit super dåligt.. Vaknar mest hela tiden och är pinknödig jämt.. Kan inte somna på kvällarna heller så de börjar bli lite frustrerande..

Men tänk er, snart är det juli och vår tur!

• Ellonbellon

Idag är det bara 39 dagar kvar! Tiden springer verkligen iväg. Sover också dåligt sedan ett par veckor, men det har väl lite med foglossningen att göra också.

Är också väldigt hungrig på nätterna, så sover med en banan bredvid mig. Det stillar hungern i alla fall. :)

• h81

Tänk att imorn är det måndag.. o jag ska inte jobba... jobbade sista dagen i fredags o ska gå hemma med havandeskapspenning nu juni månad!

Ska bli skönt!

Två veckor kvar tills barnen får sommarlov också.. Sen!! Ska vi njuta allihopa! ????

40 dagar kvar.. minst.. (gått över 5 resp 11 dagar med dom andra..)

Tvätta kläder o sen om några veckor börja packa väskan o bädda spjälsäng.. nu börjar det bli på riktigt! ????

• Liten till
    h81 skrev 2015-05-31 23:33:19 följande:

Tänk att imorn är det måndag.. o jag ska inte jobba... jobbade sista dagen i fredags o ska gå hemma med havandeskapspenning nu juni månad!

Ska bli skönt!

Två veckor kvar tills barnen får sommarlov också.. Sen!! Ska vi njuta allihopa! ????

40 dagar kvar.. minst.. (gått över 5 resp 11 dagar med dom andra..)

Tvätta kläder o sen om några veckor börja packa väskan o bädda spjälsäng.. nu börjar det bli på riktigt! ????

Åh vad skönt att vara hemma nu jag jobbar denna vecka men inte torsdag, samt tisdag nästa vecka

Så det är bara 5 korta dagar kvar. Sköönt.

Tog fram bebiskläderna igår, tänkte tvätta igenom och lägga ner i storleksordning nu. Men de är ju så små!
  • h81

Visst är det konstigt? Att det ska få plats en liten människa i dom där små kläderna? ????

Jag har väntat med o tvätta igenom allt för det ingår lite i denhär sista processen för mig.. för att det ska falla på plats..

• Mecros

Hur förbereder ni er mentalt?

Själv har jag tvättat kläder, bäddat, sytt amningskudde samt påslakan och filtar.. Då blir det lite mer verkligt, igår hittade sambon mig i lilla pyrets blivande rum där jag kände lite på vagnen, sängen och kläderna. Han skrattade och kramade om mig. Jag ville nästan gråta för att jag längtar så mycket. :)

• Moritzia

Nu har även jag tvättat alla små kläder och håller på med lakan osv nu. Bebisrummet är nästan färdigmöblerat och jag springer där inne titt som tätt och pillar lite här och lite där. Det börjar verkligen kännas att det är på riktigt nu! Tänk att snart kommer en liten, liten människa som ska bo här med oss! <3

• faerie
    Mecros skrev 2015-06-01 08:43:24 följande:

Hur förbereder ni er mentalt?

Själv har jag tvättat kläder, bäddat, sytt amningskudde samt påslakan och filtar.. Då blir det lite mer verkligt, igår hittade sambon mig i lilla pyrets blivande rum där jag kände lite på vagnen, sängen och kläderna. Han skrattade och kramade om mig. Jag ville nästan gråta för att jag längtar så mycket. :)

Har äntligen börjat att flytta runt möbler. I veckan kommer jag att sakta men säkert börja ställa i ordning bebisrummet med spjälsäng och skötbord och liknande. Har börjat tvätta lite grann bara. Vill få klart allt!