Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Har äntligen börjat att flytta runt möbler. I veckan kommer jag att sakta men säkert börja ställa i ordning bebisrummet med spjälsäng och skötbord och liknande. Har börjat tvätta lite grann bara. Vill få klart allt!
Nu är jag sjukskriven på heltid fram till bf. Hoppas bara fk godkänner! Tyvärr har jag allra mest ont på morgonen, men måste ändå upp och iväg med sonen :-/. Men jag kan ju vila mer i allafall.
Jag har sorterat kläder efter storlek, och ska nog börja tvätta idag när jag är hemma.
Ang babyskyddet så kommer vi nog prova spänna fast basen här snart, men sedan ställa den lättillgänglig. De brukar vara så enkla att sätta dit så det hinner man innan förlossningen tror jag.
Har flera dagar tänkt börja med bb väskan nu, så idag måste jag verkligen få det gjort känner jag. V 36 idag
Nu är jag sjukskriven på heltid fram till bf. Hoppas bara fk godkänner! Tyvärr har jag allra mest ont på morgonen, men måste ändå upp och iväg med sonen :-/. Men jag kan ju vila mer i allafall.
Jag har sorterat kläder efter storlek, och ska nog börja tvätta idag när jag är hemma.
Ang babyskyddet så kommer vi nog prova spänna fast basen här snart, men sedan ställa den lättillgänglig. De brukar vara så enkla att sätta dit så det hinner man innan förlossningen tror jag.
Har flera dagar tänkt börja med bb väskan nu, så idag måste jag verkligen få det gjort känner jag. V 36 idag
Okej, vad skönt för dig att få vila nu. Håller tummarna att FK godkänner!
Ja, undra om vi ska göra detsamma. Testa att sätta in den bara. En pappa på föräldragruppen rekommenderade att göra det innan för när hans första skulle komma kunde han inte koncentrera sig på att sätta den rätt när dem skulle åka in. Men det är väl olika för alla.
Vad roligt att börja med BB väskan, jag har hittills packat i amningsinlägg endast.. Hur mycket packar du med dig?
Känns som jag skulle behöva ta det lite lugnare snart. Ont dygnet runt i bäckenet ???? även när jag sover. Tjuter mycket lättare. Och blir väldigt arg lätt. Snart helt klar med allt det praktiska. Har packat lillens väska med alla små söta kläder. Har packat storlek 50 och 56. Ska jag ta med mig någon annan storlek? Så svårt att veta hur stor han blir. Och hur varmt kommer det vara? Har självklart tagit med en tjockare tröja också. Mycket att tänka på:)
Jag tänkte ta kläder i 50 och 56, ganska tunna, samt en filt att lägga över i babyskyddet om det behövs. Vi kommer ju bara gå ner i parkeringsgaraget och åka direkt hem, så risken är ju snarare att det blir varmt än att det blir för kallt
Jag har också packat kläder i stl 50 och 56, plus en tunn och en tjockare filt. Jag har nog packat det mesta nu, behöver köpa lite smidiga förpackningar med schampo och balsam, plus lite energigivande småsaker, typ gainomax och kexchoklad :)
Jag har också packat kläder i stl 50 och 56, plus en tunn och en tjockare filt. Jag har nog packat det mesta nu, behöver köpa lite smidiga förpackningar med schampo och balsam, plus lite energigivande småsaker, typ gainomax och kexchoklad :)
Vi kommer att lägga babyskyddet i bagageutrymmet på bilen och montera det när vi åker hem från BB.