Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Grattis Jennie1, skönt att allt gick bra trots den långa processen!
Idag har jag varit extremt känslig. Gråtit för minsta lilla. Sade till mannen att nu får vi minsann göra vad vi kan även om det bara är gamla skrönor. Så vi åkte och åt stark asiatisk mat till lunch, har köpt hallonbladste (dricker redan första koppen) och 2 ananaser. Jag har turen som inte får ont i munnen av ananas. Ska nog försöka förföra honom för lite sexy time senare också. Är mer psykiskt trött på att vänta nu. Alla skickar sms, ringer, frågar, och jag blir liksom mentalt stressad. + att mannens föräldrar ska komma från England om 3 dagar. Kul att inte få någon som helst egentid innan de kommer... :(
Fysiskt mår jag ganska bra ännu, tycker inte det är så jobbigt att gå över tiden, men man vill ju inte heller klämma ut en fem kilos bebis liksom...(som en bekant till mig fick göra, hon gick över 18 dagar!).
Nu gick min slemmpropp och ett hugg kom och efter det kraftiga värkar. Nu är det paus men får se om det fortgår. Konstigt att allt händer på en gång. Som en blixt kom det bara.
Det är så spännande att läsa i tråden, då det händer något! Grattis till er som fått Bebis! :)
Hejhejhej, låter spännande! Jag håller mina tummar!
Jag har idag haft väldigt mycket sammandragningar. Nu på kvällen har de kommit relativt tätt. Dock är det inga som gör ont, utan magen blir bara stenhård.
Men det kanske inte betyder något direkt egentligen..
Nu gick min slemmpropp och ett hugg kom och efter det kraftiga värkar. Nu är det paus men får se om det fortgår. Konstigt att allt händer på en gång. Som en blixt kom det bara.
Grattis Jennie och heja er andra!
Själv var jag precis inne på förlossningen för en kontroll, haft värkar sedan i förrgår och nu senaste dygnet med 5 minuters mellanrum så kände att jag ville veta hur jag låg till och ev. få något så jag kan få sova lite inatt.
Hade bara öppnat mig 1 cm och inte var livmodertappen utplånad heller.
Värkarna har ju gjort jätte ont så trodde det hänt mer. Känner mig inte så tuff längre :/
24 juli tittade våran fina piga ut. En frisk tjej på drygt 3 kg och 51 cm lång.
En liten berättelse om det som hänt, kanske inte lämpligt att läsa för att skrämma upp er som inte fött ännu. För mig så var det en smärtsam och lång process men jag skulle göra om det igen imorgon för att få uppleva det goda som kom ur det :)
Efter extremt lång latensfas sen förra lördagen med värkar på 1 min var 50 min som på söndagen blev var 30 min på mån var 15-20 min. Varken alvedon bad eller nånting annat hjälpte och detta gjorde att min sömn var helt förstörd. På tis morgonen åkte vi in till förlossningen för att få sovdos till kvällen. Då var jag öppen 1 cm och tappen mjuk och nästan utplånad. Så onsdagen fortsatte värkarna med 10 min mellanrum och tillbaka till förlossningen på kvällen för ytligare en sovdos. På torsdag morgon var värkarna ännu var 10 min och då valde dom att sätta igång med cytotec då jag ännu bara var öppen 1 cm. Efter två cytotec doser var värkarna 3 på 10 min och jag var öppen 3 cm. Då fick jag ääääääntligen börja med lustgas. Började grina för att jag fick lite lindring mot värkarna. Sen kämpade jag på i 8 timmar innan jag fick Eda (narlosläkaren var upptagen så fick vänta 5 timmar efter jag bett om det) var då öppen 5 cm så det hände inte så mkt, och dom ville vänta med att ta hinnorna till efter jag fick edan. Nåväl, efter edan så tog dom hinnorna och gav värkstimulerande dropp för att få igång värkarna mer då pigan ännu låg precis ovanför bäckeningången. Då följde två timmar av helvetesvärkar med knappt nån värkvila och öppnade mig då till 7,5 men hon ville ändå inte sjunka ner. Två timmar till kämpade vi och sen var mina krafter helt slut och värkarna var inte nog effektiva och hon tyckte inte på tillräckligt mycket så då beslutade dom sig för akutsnitt. Då började jag grina igen för att få en slut på det eviga kämpande. Efter det tog det drygt en timme innan världens finaste tjej kom ut. Glädjetårarna går inte att beskriva. Det kändes ett tag som att det aldrig skulle bli nån bebis. Men under hela förloppet har lilltjejen mått prima så det är mest mamma som fått lida. Till nästa gång blir det bäckenröntgen innan förlossningen för att utesluta att jag är för trång då hon inte ville komma ner. Nu är vi påväg hem och trots att det var en lång historia så är jag väldigt glad att det slutade så bra trots allt. Återhämtningen efter snittet går bra. Jag är helt kross i magen och det är väl rätt naturligt, men jag är uppe på benen och ge oss nån vecka så är vi ute med vagnen och slirar. :) amningen verkar också funka bra.
Hoppas allt är bra med er andra. Kramar till både er som väntar och har fått!
Grattis Jennie och heja er andra!
Själv var jag precis inne på förlossningen för en kontroll, haft värkar sedan i förrgår och nu senaste dygnet med 5 minuters mellanrum så kände att jag ville veta hur jag låg till och ev. få något så jag kan få sova lite inatt.
Hade bara öppnat mig 1 cm och inte var livmodertappen utplånad heller.
Värkarna har ju gjort jätte ont så trodde det hänt mer. Känner mig inte så tuff längre :/
Grattis till bebis har bf imorgon och ska till bm oxå. Gör dom fortfarande hinnsvepning om man vill eller ska man strunta helt i att dra upp det? Hade varit kul och se om tappen är mogen eller inte!
Grattis till bebis har bf imorgon och ska till bm oxå. Gör dom fortfarande hinnsvepning om man vill eller ska man strunta helt i att dra upp det? Hade varit kul och se om tappen är mogen eller inte!