Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Fick piller varannan timme mellan 8:30-18-30, fått en massa sammandragningar och blivit pinad upp & ner i trappor, promenerat runt sjukhuset och runt i korridorer. Men inget har riktigt hänt, var inte tillräckligt mogen/ öppen för att spräcka hinnorna igårkväll. Har fått sova i två timmars intervaller sen kl.22 och är nu klarvaken men ska försöka sova lite till, hoppas nattens sammandragningar gjort något mer, ska bli undersökt på morgonkvisten och sen drar vi igång igen. :) Sista juli idag, kanske hon blir ett augustibarn trots allt! Och imorgon har jag och sambon årsdag!
Idag är det bf+5. Hade tid hos barnmorskan idag:) och hon erbjöd en hinnsvepning och självklart ville jag ha det:) under tiden så säger hon att här hade det hänt grejer. Etappen var det 1cm kvar på och jag hade öppnat mig 3 cm så det var en sån underbar lättnad. Efter att hon var klar så säger hon att ja öppnade upp till 4 cm nu ! När jag kom hem så kom det ut en bit av slemproppen. Förhoppningsvis behöver jag inte vänta så länge till:)
Heja ememi! Hoppas det startar för dig snart :)
Min dotters ettårskalas ska börja kl fyra, om mindre än en timme kommer det massa folk hit och nu har jag börjat känt lite värkar! Fick en hinnsvepning av BM imorse. Hoppas vi hinner äta lite tårta innan det blir alltför akut :p
Ja nu är värkarna igång. Men har flesökt taima dom och det går sådär hur gjorde ni när ni taimade värkarna och när ringde ni förlossningen?
Ja nu är värkarna igång. Men har flesökt taima dom och det går sådär hur gjorde ni när ni taimade värkarna och när ringde ni förlossningen?
Grattis till bebisarna! Själv hade jag rätt angående sammandragningarna! De hade avtagit på måndag kväll men på natten mot tisdag vaknade jag av en kraftig värk. Fick en till kort därefter. Klockade och hade värkar med 4 min intervaller. Åkte till förlossningen 4.35 på morgonen mot tisdag och kl 12.01 föddes vår lilla pojk på 3655 gram och 51 cm. Jag hade redan öppnat mig 5 cm vid 6 på morgon och krystvärkarna kom igång kl 10 så hade en väldigt lång krystfas. Vid 11.45 kom läkaren för att lägga sugklocka men precis då lyckades jag börja föda fram honom så jag klarade mig helt på egen hand trots närmare 2 timmars krystande.
Allt gick bra och vi är nu hemma och han sover och äter mest. Så snäll och go och väldigt lugn liten kille
Kll.16:56 idag på julis sista dag föddes vår lilla flicka, 50,5cm & 3845g. <3 Nu ligger vi utmattade i sängen. Ca 7tim tog det efter att de spräckte hinnorna. Skriver mer senare, är helt slut!
Grattis tjejer! Här avtog värkarna ganska fort. Ush vad jag börjar tröttna på det här altså. Går omkring och är öppen 4 cm men inga värkar. Känns lagom mysko. Kram
Åh grattis till bebisar!! Och spännande för er med värkar! Här är det inte lika spännande. Först kom ju delar av slemproppen och hade förvärkar men nu har de inte hänt något på två dagar.. Bara lite mer flytningar men dock normal färg.. Sååå drygt
Grattis till bebisarna! Själv hade jag rätt angående sammandragningarna! De hade avtagit på måndag kväll men på natten mot tisdag vaknade jag av en kraftig värk. Fick en till kort därefter. Klockade och hade värkar med 4 min intervaller. Åkte till förlossningen 4.35 på morgonen mot tisdag och kl 12.01 föddes vår lilla pojk på 3655 gram och 51 cm. Jag hade redan öppnat mig 5 cm vid 6 på morgon och krystvärkarna kom igång kl 10 så hade en väldigt lång krystfas. Vid 11.45 kom läkaren för att lägga sugklocka men precis då lyckades jag börja föda fram honom så jag klarade mig helt på egen hand trots närmare 2 timmars krystande.
Allt gick bra och vi är nu hemma och han sover och äter mest. Så snäll och go och väldigt lugn liten kille
Kll.16:56 idag på julis sista dag föddes vår lilla flicka, 50,5cm & 3845g. <3 Nu ligger vi utmattade i sängen. Ca 7tim tog det efter att de spräckte hinnorna. Skriver mer senare, är helt slut!