Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Fortfarande gravid:( bf 8 idag. Mår så psykiskt dåligt. Alla runtomkring är på sån helspänn att det nästan e för jobbigt att umgås med folk. Sambon har varit på sådan beredskap så länge att han också börjar må skit. Ungen måste komma snart!
Idag har varit en jobbig dag. Nu är vår flicka ca 56tim gammal, så det är väl inte så konstigt att det är lite si & sådär med allt. Vi är fortfarande på BB, får förhoppningsvis åka hem nu på måndag eftermiddag. Barnläkaren har gett sitt utlåtande, hon ser perfekt ut, de vill bara kolla hennes tarmar och mage med ultraljud imorgon pga lite blåsor de såg i tunntarmen medan hon låg i min mage.
Har haft lite problem med amningen, får det inte riktigt på grej varje gång, och brösten tar svinont. Men vi kämpar på! Mjölken har iallafall börjat rinna till nu så jag antar att det ska bli bättre snart?
Nu har jag legat och ammat henne i snart 1,5tim. Är vrålhungrig, helt äckligt svettig och naturligtvis trött. Min sambo ligger här bredvid och gnisslar tänder, stör mig så jäkla mycket. Han gör det annars också men NU stör jag mig på det och vill typ bara förvisa honom ur rummet. Han är dock helt underbar, hjälper mig när jag blir ledsen pga amningen, tröstar och tar hand om henne så att jag får gå bort ett tag och duscha, sova ostört någon timme osv. Verkligen ett guldkorn!
Nu längtar vi bara hem, till vår egna säng, dusch, kök och att bara lära känna vår dotter på hemmaplan. Samt få in någon rutin för det hela, är lite nervös för hur jag ska göra med hunden när sambon går tillbaka på jobb på lördag. Men vi löser det!
Ja, långt inlägg. Ligger lite sömnlöst och tittar ut på fullmånen genom fönstret. Sambons sänglampa är dessutom på och jag sover svindåligt med den lysande, men man vill ju hitta bröstet åt flickan när man ska ge det. :)
Fortfarande gravid:( bf 8 idag. Mår så psykiskt dåligt. Alla runtomkring är på sån helspänn att det nästan e för jobbigt att umgås med folk. Sambon har varit på sådan beredskap så länge att han också börjar må skit. Ungen måste komma snart!
Hår är en till som gått över! Är inte så aktiv i tråden men läser var dag. Jag hade bf 27/7 så har gått över en vecka nu. Känns inte alls som att den vart på gång innan men igår hade jag sammandragningar hela dagen o hade ont i magen inatt. Det gick dock över m Alvedon o dusch o nu är jag på ruta 0. Hur kan det va så segt att gå över?! Som ni säger man blir ju psykiskt knäckt!!
Har oxå gått över en vecka idag.. Ska till bm nu och förhoppningsvis boka tid för ul och överburenhetskontroll.. Känns så drygt. Håller med att man inte vill umgås med ngn, och man kräks lite på alla som frågar om de inte kommit bebis ännu. Känns som bebisen kommer bo därinne för alltid, har knappt några känningar överhuvudtaget längre :/
Fick en amningsnapp nu av en barnmorska som tydligen var expert på det här med amning. Hon har hjälpt mig mycket med olika tekniker men hon såg ju att min flicka inte VILL gapa tillräckligt mycket för att det ska bli perfekt, och hon ville inte att jag skulle få sår och mer ont än det behövdes då hon hämtade en som sista utväg och nu går det utmärkt! För stunden iallafall! Åh vad glad jag är.
Slemproppen har börjat släppa! Vet att den kan göra det jättelänge innan förlossningen men det är i af ett steg framåt!
Fick en amningsnapp nu av en barnmorska som tydligen var expert på det här med amning. Hon har hjälpt mig mycket med olika tekniker men hon såg ju att min flicka inte VILL gapa tillräckligt mycket för att det ska bli perfekt, och hon ville inte att jag skulle få sår och mer ont än det behövdes då hon hämtade en som sista utväg och nu går det utmärkt! För stunden iallafall! Åh vad glad jag är.
Hej alla.
Tack för stöd och uppmuntran!
Nu börjar mitt hormonsvall gå över så smått... Sköönt, även om sömnen inte är på topp så kommer inte ångesten som ett brev på posten nå mer..
Hur länge väntar ni med att börja röra er i "offentliga" kretsar med era små söta? Handla, gå på stan osv?
Vi har tagit några småturer med barnvagnen, men än så länge bara i utomhusmiljö. Tänkte på infektionsrisker osv..
Är ni med era små hela dagarna eller brukar pappan ta en timme nångång så ni kommer iväg en sväng??
Hade fint! :)