• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • ohhello

V.39+6 idag, BF imorgon. Var in till BM idag och skulle göra en hinnsvepning, men det gick inte för jag var inte tillräckligt öppen. Ska iallafall till doktorn imorgonbitti och blir högst förmodligen igångsatt på onsdag för han hade operationsdag imorgon.

• KramKolan
    ohhello skrev 2015-07-27 12:04:52 följande:

V.39+6 idag, BF imorgon. Var in till BM idag och skulle göra en hinnsvepning, men det gick inte för jag var inte tillräckligt öppen. Ska iallafall till doktorn imorgonbitti och blir högst förmodligen igångsatt på onsdag för han hade operationsdag imorgon.

Men då har du väl bf idag?
    Fick höra att bf är 39+6. Det har jag idag och det är bf idag.

Åh va skönt att ha ett slutdatum. Hur kommer det sig att du blir igångsatt?
  • ohhello

Huh, enligt min app och BM är BF imorgon? Haha, nåja.

Jag blir igångsatt för att hon är så stor och doktorn tycker att jag inte ska behöva gå och vänta så länge över tiden. Har dessutom lite för högt blodtryck så han tyckte det var bäst att hon kom ut. :) Sen får vi ju se om igångsättningen fungerar!

• KramKolan
    ohhello skrev 2015-07-27 12:51:29 följande:

Huh, enligt min app och BM är BF imorgon? Haha, nåja.

Jag blir igångsatt för att hon är så stor och doktorn tycker att jag inte ska behöva gå och vänta så länge över tiden. Har dessutom lite för högt blodtryck så han tyckte det var bäst att hon kom ut. :) Sen får vi ju se om igångsättningen fungerar!

Haha, va märkligt att det är olika!

Gud va skönt!! Stort lycka till när det är dags!!!
  • doccah

Här fick man inte göra hinnsvepning om inte läkaren hade ordinerat det :/

• ohhello
    doccah skrev 2015-07-27 18:01:03 följande:

Här fick man inte göra hinnsvepning om inte läkaren hade ordinerat det :/

Jo, det var doktorn som ordinerat hinnsvepning åt mig också, annars hade jag nog inte fått det testat på mig. Synd bara att det inte gick. :(
  • h81

Lev igångsatt i lördags på bf+15..

var.öppen 3 cm redan när vi kom in.. Huvet var så långt ner så hon trodde han låg i säte.. men det var axlarna hon kände! Dom satte den där elektroden I huvet på honom o då tog dom ju hål på hinnan samtidigt.. som jag hoppades dom skulle kunna för det är ju mest likt en naturlig start! Var lite rädd för allt det andra för många säger det är så segt och anledningen att jag vart hemma så länge med dom andra två har vart just min skräck för att vandra i korridoren på förlossningen...

Men det hände inget direkt.. öppnade mig till 5 men jag kände inte att jag gjorde det.. blev ingen skjuts värkarna..

Så vid 15 satte dom dropp.. 16.42 kom han! Jag fatta aldrig att det var såpass igång så jag använde inte ens lustgasen (för jag tänkte den kunde va bra o ha senare haha) bm blev oxå lite förvånad. När hon skulle kolla efter lite.. ????????

4265 g 53 cm.. Våran lillebror Ebbe ?

• KramKolan

Grattis till Ebbe h81!! Låter som en kanonförlossning!!

Jag har haft sammandragningar/förvärkar hela dagen med 5-10 min mellanrum. Inte superstarka, men de känns ändå mer och mer. Gissar att det håller på såhär några dagar, men vi får se! Spännande är det iaf!

• Liten till
    h81 skrev 2015-07-27 19:10:25 följande:

Lev igångsatt i lördags på bf+15..

var.öppen 3 cm redan när vi kom in.. Huvet var så långt ner så hon trodde han låg i säte.. men det var axlarna hon kände! Dom satte den där elektroden I huvet på honom o då tog dom ju hål på hinnan samtidigt.. som jag hoppades dom skulle kunna för det är ju mest likt en naturlig start! Var lite rädd för allt det andra för många säger det är så segt och anledningen att jag vart hemma så länge med dom andra två har vart just min skräck för att vandra i korridoren på förlossningen...

Men det hände inget direkt.. öppnade mig till 5 men jag kände inte att jag gjorde det.. blev ingen skjuts värkarna..

Så vid 15 satte dom dropp.. 16.42 kom han! Jag fatta aldrig att det var såpass igång så jag använde inte ens lustgasen (för jag tänkte den kunde va bra o ha senare haha) bm blev oxå lite förvånad. När hon skulle kolla efter lite.. ????????

4265 g 53 cm.. Våran lillebror Ebbe ?

Grattis!!
  • faerie

Grattis h81! 

Idag har jag äntligen känt mig lite annorlunda. Har haft mycket tätare sammandragningar (ca var 10:e minut) som även var kraftigare än innan. Med lite värk i ryggen. Vid 21.00 gick jag upp och gjorde mig ett kvällsmål och då avtog allt igen. Nu är sammandragningarna lite mer regelbundna igen, men inte alls lika kraftiga och värken är borta. Nåväl, ska sova nu. Får väl se om det händer mer snart...