• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Mecros
    Sparven88 skrev 2015-10-06 22:38:18 följande:

Ikväll har vi haft en jättegosig kille, efter att ha gett honom ersättning efter varje amning. Knappt skrikig, utan en glad kille som jollrat massor. Åh vad jag hoppas att det löser sig med bara ersättning.

Håller tummarna!

Har ni märkt av utvecklingsfasen vid 12veckor? Min tjej har varit super gnällig i två dagar. Gråter inte utan gnäller mest. Hon äter inte lika ofta heller och inget verkar duga en längre stund. Igår somnade hon kl 19 och sov till 09 i morse. Ammade 3 gånger under natten.
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-10-07 13:00:59 följande:

Håller tummarna!

Har ni märkt av utvecklingsfasen vid 12veckor? Min tjej har varit super gnällig i två dagar. Gråter inte utan gnäller mest. Hon äter inte lika ofta heller och inget verkar duga en längre stund. Igår somnade hon kl 19 och sov till 09 i morse. Ammade 3 gånger under natten.

Vi har märkt av utvecklingsfaser vid 12veckor, och precis som du beskriver så en lite gnälligare tjej. Mer missnöjd än ledsen. Och så fruktansvärt viljestark! Vill inte ligga i famnen längre, bara sitta upp så man ser allt.

Maten är som vanligt ungefär, hon äter ju rätt mycket och tätt på dagarna, för sedan somnar hon runt 19.30-20.15 och sover till 07.00 utan att vakna.
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-10-07 15:16:56 följande:
    Vi har märkt av utvecklingsfaser vid 12veckor, och precis som du beskriver så en lite gnälligare tjej. Mer missnöjd än ledsen. Och så fruktansvärt viljestark! Vill inte ligga i famnen längre, bara sitta upp så man ser allt.

Maten är som vanligt ungefär, hon äter ju rätt mycket och tätt på dagarna, för sedan somnar hon runt 19.30-20.15 och sover till 07.00 utan att vakna.
    Okej. Ja gnällig är rätt ord.
    Oj! Sköna nätter. Här är hon svårare att natta än vanligt. Hoppas det går över snart,
    Sjukt vad man vänjer sig fort vid "bra" vanor..
  • Anehhs

Nu är hon döpt, vår lilla älskling! Allt gick jättebra & hon var glad genom hela dopet:)

Skönt att ha det avklarat nu!

• ohhello

Hej!
    Sover så bra på nätterna nuförtiden och har fullt upp på dagen så hinner knappt titta in här.

Vår flicka är nu 10 veckor, är 60cm lång och väger 5830g (iallafall när vi var till BVC förra måndagen). Helammar (friammar) fortfarande & mjölken bara flödar, tycker att jag fortfarande producerar för mycket?

Hon är extremt snäll och sover från 21-00, äter & somnar om, vaknar vid 8 - byter blöja, äter & sover vidare till 11 beroende på hur dagen är planerad. Har inga riktiga rutiner ännu mer än följer henne & sen vad vi har för planer under dagen.

Min mens har kommit tillbaka & är regelbunden som före graviditeten. Vi hade kondom först, men nu kör vi utan & planerar i princip ett barn till så det som händer händer tänker vi. :)

• Sparven88

Hos läkaren förra veckan visade vågen en viktuppgång på 100 gram, bara på ett halvt dygn. Då jade lillkillen fått ersättning efter varje amning. Fortsatte med ersättning och amning efteråt, för mysets skull. Men lillen har inget tålamod att suga fram mjölken så istället blir det bara skrik. Så nu får han bara ersättning och kurvan pekar uppåt igen! Lite ledsen över att inte "kunna" amma, men det viktigaste är ju att skrutt mår bra!

han har i alla fall blivit en helt annan kille, skrattar och pratar jättemycket och är sällan ledsen. Skulle han vara ledsen går det lätt att trösta honom.

Imorgon ska jag ringa bm för att beställa tid för prev.medel. vill inte heller stoppa i mig massa hormoner, så tänkte testa kopparspiral.

Natti natti! =)

• Ellonbellon

Jag fick också tillbaka mensen, visst är det fint att kroppen är tillbaka, men för min del hade den gärna fått hålla sig borta i alla fall tills liten är 6 månader. Jag helammar ju men den kom ändå.

Annars växer han så det knakar, idag (14 veckor) vägde han 7345 gram! Jaja... Han ser inte så rund och knubbig ut, mer runt och go... Men det är ju en del att bära runt på :P.

• ohhello
    Ellonbellon skrev 2015-10-13 17:30:39 följande:

Jag fick också tillbaka mensen, visst är det fint att kroppen är tillbaka, men för min del hade den gärna fått hålla sig borta i alla fall tills liten är 6 månader. Jag helammar ju men den kom ändå.

Annars växer han så det knakar, idag (14 veckor) vägde han 7345 gram! Jaja... Han ser inte så rund och knubbig ut, mer runt och go... Men det är ju en del att bära runt på :P.

Ja jisses, orkar knappt bära henne i babyskyddet längre. :(
    Men så mysigt med knubbig bebis och dessa små knubbveck vid händer och fötter och den runda gulliga magen. Alltså, jag är helt upp över öronen förälskad!
  • Jennie1

Huff! Andra natten i rad som tösen vaknar varanna timme och vill äta och sover allmänt oroligt. Den här mamman är trött! 
    Hur ser era nätter ut? Nån som haft likadant?

Trevlig helg på er! :)

• Anehhs
    Jennie1 skrev 2015-10-16 10:39:11 följande:

Huff! Andra natten i rad som tösen vaknar varanna timme och vill äta och sover allmänt oroligt. Den här mamman är trött! 
    Hur ser era nätter ut? Nån som haft likadant?

Trevlig helg på er! :)

Usch vad jobbigt!
    Våra nätter är lika bra som vanligt förutom att tiderna ändrats lite men det gör mig inget:) sover mellan 22-05/06 äter sen somna om till 8-9!
    Trevlig helg på er med!:)