• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Mecros

Märker ni någon skillnad hos era kompisar?

Min närmsta vän, som för övrigt är den som också har barn är den som jag ser mest skillnad hos efter att min lilla tjej kom.. Hör aldrig av sig, när vi bestämt möte är det alltid nå som kommer upp. Men när vi väl ses är det ju som vanligt.
    Det gör mig jätte ledsen då jag har ställt upp för henne och hennes dotter till tusen när hon fick henne.

• Anehhs
    Mecros skrev 2015-10-01 15:39:35 följande:

Min närmsta vän, som för övrigt är den som också har barn är den som jag ser mest skillnad hos efter att min lilla tjej kom.. Hör aldrig av sig, när vi bestämt möte är det alltid nå som kommer upp. Men när vi väl ses är det ju som vanligt.
    Det gör mig jätte ledsen då jag har ställt upp för henne och hennes dotter till tusen när hon fick henne.

Verkligen tråkigt!

Jag har nog inte märkt av något särskilt, men jag själv trivs med att vara ensam så är nog mer jag som stänger ute o håller mig i min bebisbubbla..
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-10-01 15:39:35 följande:

Usch vad tråkigt!

Nej här märker jag inte så mycket, snarare att min närmsta kompis kommer oftare, och det är ju bara roligt!

hon är ju även faster till min dotter så och gudmor.

Idag har Maja fått sitta med vid bordet en kort kort stund när vi åt middag. Hon såg först förvånad ut sen hel nöjd. Mysigt för snart kan hon också sitta och äta på nåt under tiden.
  • Mecros

Ja verkligen tråkigt... Men vad ska man göra. Har lärt känna en annan mamma nu som fick sin tjej några dagar efter mig och vi har umgåtts flitigt. Och tur är väl det, vet inte vad jag hade gjort om jag inte hade hängt med henne. Sen att hon alltid gör en glad ett plus i kanten.

Men oj, kan hon sitta redan? Shit här sitter tjejen mest i babysitter.

• Liten till
    Mecros skrev 2015-10-02 20:48:28 följande:

Ja verkligen tråkigt... Men vad ska man göra. Har lärt känna en annan mamma nu som fick sin tjej några dagar efter mig och vi har umgåtts flitigt. Och tur är väl det, vet inte vad jag hade gjort om jag inte hade hängt med henne. Sen att hon alltid gör en glad ett plus i kanten.

Men oj, kan hon sitta redan? Shit här sitter tjejen mest i babysitter.

Alltså hon sitter i Ikeas vita stol men ordentligt upp bullad med extra filtar runt. Men sitter hon i knät på en så är ner det att man håller henne runt midjan/ höften, huvud och bröst håller hon upprätt och stadigt själv.

Sen fick hon bara sitta med kanske 4-5 min, de ska ju inte sitta mycket i början, det är något med ryggen.

Så babysittern och gymmet är välanvänt här med
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-10-03 07:12:05 följande:
    Alltså hon sitter i Ikeas vita stol men ordentligt upp bullad med extra filtar runt. Men sitter hon i knät på en så är ner det att man håller henne runt midjan/ höften, huvud och bröst håller hon upprätt och stadigt själv.

Sen fick hon bara sitta med kanske 4-5 min, de ska ju inte sitta mycket i början, det är något med ryggen.

Så babysittern och gymmet är välanvänt här med
    Jaha! Bra tips! Det ska vi också börja med om damen vill det :)
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-10-03 08:28:40 följande:

Jaha! Bra tips! Det ska vi också börja med om damen vill det :)

Ja det känns ju lite trevligare än att hon ska sitta på golvet när vi andra sitter uppe vid bordet
  • Liten till

Hej! Måste fråga er andra, hur har ni gjort med preventivmedel nu?

Jag har precis börjat med p-piller, tänkte sätta in en stav men ångrade mig. Hade p-ring mellan barnen, men nu kände jag att p-piller var ett bra val. Åt dem från jag var ca 15-24 så jag vet ju att de funkar

Men fy så illa jag mått dessa första dagar!! Har känts som gravidillamående som bara den. Men idag är det något bättre i allafall.

• Jennie1
    Liten till skrev 2015-10-05 12:42:19 följande:

Hej! Måste fråga er andra, hur har ni gjort med preventivmedel nu?

Jag har precis börjat med p-piller, tänkte sätta in en stav men ångrade mig. Hade p-ring mellan barnen, men nu kände jag att p-piller var ett bra val. Åt dem från jag var ca 15-24 så jag vet ju att de funkar

Men fy så illa jag mått dessa första dagar!! Har känts som gravidillamående som bara den. Men idag är det något bättre i allafall.

Vi har inget preventinmedel nu... Jag vill inte ha några hormoner i kroppen nu. Tyckte det tog ett tag innan kroppen kom ikapp när jag slutade med p-pillrena sist.
    Jag vet att det inte är ett helt skydd när man helammar. Men vi är lite försiktiga och kör "finska rycket" :P Vi kanske vill börja göra ett syskon om ett år, så det känns som att det inte skulle vara heeela världen om det skulle råka komma tidigare även om man är lite försiktiga. Sen hade vi två mf innan vi lyckades med lilltösen, så vi vet ju att det kan ta ett tag innan det lyckas..

Men om vi sen lyckas få ett syskon så då kommer jag nog vilja ha någon spiral efteråt tror jag. 
  • Mecros

Jag har inte heller något preventivmedel.. Är lite emot att stoppa i saker som påverkar kroppen. (Sen om andra tycker att det är en bra lösning och det funkar för dem så är det jätte bra)

Så vi kör avbrutet nu.. Lite riskfyllt. Helammar fortfarande. Skulle det bli ett syskon så är det välkommet. Har sagt till sambon att vill han inte ha syskon än så får han snällt sätta på kondomen.