• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • isaochbel
    Anehhs skrev 2015-09-29 13:18:07 följande:

Hur har ni det med gravidkilona?

Jag gick nästan upp 30 kilo under graviditeten, gick ner 17 bara på någon dag efter förlossningen och sen gått ner några till sen dess så jag har cirka 8-9 kilo kvar till min startvikt.

Ute och går mycket och tränar efter Olga rönnbergs bok, men gör inget vidare med maten förutom håller mig undan godis och sånt i veckorna.

Meeeen det tog nio månader att gå upp så man får väl räkna med lika länge att gå ner;)

Jag gick up ca 32kg. Har gjort det me de andra två också de andra gångerna rasade jag 15kg direkt ( varginal födsel) men denna gången med snitt har jag fått kämpa för att tappa 8 kg!!! Så jag har inte ännu gått ber de 13 som en graviditet väger! Går minst 1 PW om dagen, äter bra och tränar efter Olgas bok men det sitter fast som sten!!
  • Anehhs
    isaochbel skrev 2015-09-29 13:31:57 följande:
    Jag gick up ca 32kg. Har gjort det me de andra två också de andra gångerna rasade jag 15kg direkt ( varginal födsel) men denna gången med snitt har jag fått kämpa för att tappa 8 kg!!! Så jag har inte ännu gått ber de 13 som en graviditet väger! Går minst 1 PW om dagen, äter bra och tränar efter Olgas bok men det sitter fast som sten!!
    Kanske är annorlunda med snitt då?
    Jag känner mig inte direkt stressad med att gå ner allt på en gång, men man saknar ju att få på sig alla sina kläder o så...

Man får nog ge det ett tag, hoppas på att övningarna o promenaderna gör sitt:)

Vilket steg är du på i boken? Tycker du att övningarna gör någon nytta?
  • Sparven88

Jag förstår inte vad dagarna tar vägen

Var hos BM igår, Lillen hade gått ner 30 gram sen sist. Så fick rådet att ge honom lite ersättning på kvällen. Varför känns det som ett sånt nederlag?! Jag vet att jag ska vara glad att jag kan amma över huvud taget, men satt nästan och grät igår när sambon matade lilleman med ersättning. Jag får väl skylla tramseriet på mina hormoner.

jag hade en väldig tur då jag typ bara gick upp 9 kilo under graviditeten. Alla de är borta redan, men jag har å andra sidan "ogravid-kilo" som jag vill få bort. Försöker också ta en eller två långa promenader varje dag. Bebis sover så skönt i vagnen!

Vad gäller dop har vi inte ens börjat diskutera det. Får väl dock ta tag i det snart. Lilleman är ju snart 6 veckor.

• Jennie1

Jag gick upp 17 kg till 73 kg. Väger nu 60 kg så har 4 kg kvar.. Var rätt vältränad innan och trodde faktiskt att min mage inte skulle bli så "putig" som den faktiskt är ännu. Har gått två månader men jag kommer inte ens nästan i mina vanliga jeans. Tror att rumpan/höfterna har blivit lite större vilket iofs inte gör nått. Men magen skulle jag gärna vela få bort, helst igår. Men snart ska jag få börja rida igen, hoppas att magen får börja jobba lite då vilket kanske ger lite resultat :) Jag är också snittad, om det nu skulle ha någon betydelse.
    Har laddat ner mammamage-appen, men den är ju sååå tråkig...! Så helt ärligt så har jag mer slagit igång appen medan jag har typ stirrat på tv eller nått annat oviktig när jag lika gärna hade kunnat göra övningarna??? 

• Jennie1

Jag gick upp 17 kg till 73 kg. Väger nu 60 kg så har 4 kg kvar.. Var rätt vältränad innan och trodde faktiskt att min mage inte skulle bli så "putig" som den faktiskt är ännu. Har gått två månader men jag kommer inte ens nästan i mina vanliga jeans. Tror att rumpan/höfterna har blivit lite större vilket iofs inte gör nått. Men magen skulle jag gärna vela få bort, helst igår. Men snart ska jag få börja rida igen, hoppas att magen får börja jobba lite då vilket kanske ger lite resultat :) Jag är också snittad, om det nu skulle ha någon betydelse.
    Har laddat ner mammamage-appen, men den är ju sååå tråkig...! Så helt ärligt så har jag mer slagit igång appen medan jag har typ stirrat på tv eller nått annat oviktig när jag lika gärna hade kunnat göra övningarna??? 

• Liten till

Jag gick upp ca 12-14 kg, och hade faktisk tappat allt redan 15dagar efter förlossningen. Men jag gick upp några kilo innan jag blev gravid, som jag gärna skulle tappa lite av nu. Men men, jag kan ha alla mina kläder utom ett par jeans, så motivationen är inte på topp. Kanske tar tag i det en annan gång

• isaochbel
    Anehhs skrev 2015-09-29 14:13:53 följande:
    Kanske är annorlunda med snitt då?
    Jag känner mig inte direkt stressad med att gå ner allt på en gång, men man saknar ju att få på sig alla sina kläder o så...

Man får nog ge det ett tag, hoppas på att övningarna o promenaderna gör sitt:)

Vilket steg är du på i boken? Tycker du att övningarna gör någon nytta?
    Det verkar som att hormonerna inte kickar igång lika bra när man gör snitt. Är fortfarande på steg 1 eftersom det tog ett tag innan det inte gjorde ont i snittet. Tränade efter den efter förra graviditeten och i program 2 period 2 började det ge ordentliga resultat har inte haft så synliga muskler och fast kropp sen 20 års åldern.
  • Mecros

Längtar inte heller till vaccinet! Den 9okt är det dags för oss!

Ang gravidkilo gick jag upp 19kg från 60kg till 79kg. Va rejält vältränad innan. Gick ner 10kg första 7dagarna efter fl. fick inga bristningar på magen eller så och min gravidmage satt så långt ner så mina magmuskler delade inte på sig högst upp. Så min mage ser nästan ut som innan har ca 4kg kvar till 60kg, men som sagt så var jag bättre tränad innan grav.

Har kört efter olgas bok och jag har blivit mycket starkare med den! Jag och en till mamma kör ihop 3ggr/veckan. Vi är nu på steg2 och det är riktigt kul. Vi har även löpt ett spår på 1 km.

• Anehhs

Jag var också relativt vältränad innan graviditeten och trodde nästan att kroppen skulle gå tillbaka snabbare än vad den gjort:)

Jag längtar tills jag kan börja jogga långturer igen, ska vänta sex månader hade jag tänkt.

Gör ni något särskilt på kosten?

• Mecros
    Anehhs skrev 2015-09-30 20:51:43 följande:

Jag var också relativt vältränad innan graviditeten och trodde nästan att kroppen skulle gå tillbaka snabbare än vad den gjort:)

Jag längtar tills jag kan börja jogga långturer igen, ska vänta sex månader hade jag tänkt.

Gör ni något särskilt på kosten?

Okej, förstår din längtan!

Nej, äter bara vanlig husmanskost. Varierar maträtter men inget speciellt. Äter inte skräpmat, händer väl kanske 1ggn/mån.. Men tyvärr slinker det ner lite för mycket choklad egentligen..