Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Usch idag är det dags för vaccination.. Känns redan i mammahjärtat!
Har era bebisar fått den ännu? Blev det någon reaktion?
Hej allihop! Hoppas det är bra med er och de små.
Här rullat dagarna på Leo har varit sjuk i ca 3 veckor nu först RS -viruset ca 1 1/2 vecka för att vara frisk i 3 dagar sen åkte vi på influensa!!! Nu börjar vi väl återhämta oss från hög feber, hosta, frossa etc.Trotts att han är så liten har han klarat det bra och börjar nu ta igen saker han inte orkat göra under 3 veckor som rulla, greppa, blåsa bubblor ta tag i saker, skratta högt och tydligt, spotta ;)mm. Blev en explosion av saker för honom, han är fortfarande trött och blir nog ännu tröttare av alla saker som händer i kroppen och knoppen så han har inte många vaken timmar på dygnet.
Usch idag är det dags för vaccination.. Känns redan i mammahjärtat!
Har era bebisar fått den ännu? Blev det någon reaktion?
Är era småttingar stadiga i necken och när blev dom det i så fall. Jag väntar ännu på att våran tös ska kunna hålla huvudet upp av sig själv när hon sitter i knät eller när man bär henne, men man måste ännu stötta henne ganska mycket.
Är det vanligt, hon är snart tre månader, och jag trodde att hon skulle vara stadigare nu. Hon är stark men väldigt vinglig...
Hos läkaren förra veckan visade vågen en viktuppgång på 100 gram, bara på ett halvt dygn. Då jade lillkillen fått ersättning efter varje amning. Fortsatte med ersättning och amning efteråt, för mysets skull. Men lillen har inget tålamod att suga fram mjölken så istället blir det bara skrik. Så nu får han bara ersättning och kurvan pekar uppåt igen! Lite ledsen över att inte "kunna" amma, men det viktigaste är ju att skrutt mår bra!
han har i alla fall blivit en helt annan kille, skrattar och pratar jättemycket och är sällan ledsen. Skulle han vara ledsen går det lätt att trösta honom.
Imorgon ska jag ringa bm för att beställa tid för prev.medel. vill inte heller stoppa i mig massa hormoner, så tänkte testa kopparspiral.
Natti natti! =)
Är era småttingar stadiga i necken och när blev dom det i så fall. Jag väntar ännu på att våran tös ska kunna hålla huvudet upp av sig själv när hon sitter i knät eller när man bär henne, men man måste ännu stötta henne ganska mycket.
Är det vanligt, hon är snart tre månader, och jag trodde att hon skulle vara stadigare nu. Hon är stark men väldigt vinglig...
Det gick bra att ta vaccinationen! Hade lite feber igår kväll men inget som märktes av:)
Vår tjej är 14 veckor och hon är stadig men ibland vinglar det lite, alla barn är ju olika:)
Åh jag längtar tills jag får höra de riktiga bebisskrattet:)
Maja är väldigt stadig, det har hon varit från början. Nu har hon vänt sig fler gånger från mage till rygg, men när hon ska från rygg till mage fastnar hon fortfarande med armen
Hon sitter med oss i stolen när vi äter, men väldigt korta stunder. Hon har fått pyttelite hemlagat mos på mitt finger en dag, och oj vad hon gillade det! Nästa gång det är mat som passar att smaka på ska hon få prova igen
Angående att hålla huvudet skiljer det enormt mycket och det är väldigt vanligt! Men det kommer för de som inte gör det än, så ta det lugnt.
Jag har exakt samma sak med min pojke:) han är 2 månader o två veckor och har fått sluta amma nu:( inte kul:(
Till veckan är det dags för tremånaders vaccinet. Hur gick det för er att vaccinera? Blev dom ledsna och kinkiga? Några reaktioner efteråt?