• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Mecros
    Jennie1 skrev 2015-09-18 16:45:47 följande:

Idag 8 veckor gammal på dagen har våran lilla tös rullat runt från mage till rygg tre ggr. Haha, ser jätteroligt ut.

Vi har inte varit jätteduktiga att träna på mage men hon är stark i nacken men väääldigt ostadig.Huvudet flyger och far och hon tar i för att få upp den och ibland är det som att hon dunkar ner huvudet igen med en väldans kraft när hon inte orkar mer. Försöker dock ha henne åtminstonde två ggr/dag på soffan eller i babygymmet. Ibland duger det bara en minut och ibland kan hon ligga 5-10 min utan att ledsna. 

Skönt med helg och ha gubben hemma lite mer iaf! :)

Kram på er!

Vad duktig! Och tidig!

Agnes är prick 10 veckor idag och vände sig idag :) hon såg lite rädd ut när hon landade som om hon inte fattade vad som hände haha :)
  • Mecros

Någon mer som är i den här bebisbubblan? Mannen min och flertalet vänninor vart ut på fest igår, och jag är inte alls avis på att va hemma. Så otroligt skönt att göra vad jag vill en fredagkväll och dessutom må bra idag.

Jag gick hem till en vännina som har en dotter som är lika gammal som min lilla tjej. Vi åt tacos och drack kaffe åt choklad o kolla på idol. Supermys! Tog en promenad hem och hann sitta vid symaskin i två timmar.

Skulle välja en sån fredagkväll sju hundra gånger om än en utekväll!

Fick världens lyckorus av kärlek för min dotter igår. Den bästa människan som finns.

• Anehhs
    Mecros skrev 2015-09-19 09:06:31 följande:

Någon mer som är i den här bebisbubblan? Mannen min och flertalet vänninor vart ut på fest igår, och jag är inte alls avis på att va hemma. Så otroligt skönt att göra vad jag vill en fredagkväll och dessutom må bra idag.

Jag gick hem till en vännina som har en dotter som är lika gammal som min lilla tjej. Vi åt tacos och drack kaffe åt choklad o kolla på idol. Supermys! Tog en promenad hem och hann sitta vid symaskin i två timmar.

Skulle välja en sån fredagkväll sju hundra gånger om än en utekväll!

Fick världens lyckorus av kärlek för min dotter igår. Den bästa människan som finns.

Samma här! Min sambo har varit ute ett par gånger, men jag känner mig inte ett dugg avis. Är mer än gärna bara hemma och gosar bebis! Vill ta vara på all tid som finns med vår tjej!
  • Anehhs

Både jag, sambon o tösen har åkt på förkylning:(

Hostar, snorig och väldigt trött.. Ingen feber iaf! Blir ju lite nojig att det kan vara rs-virus? När ska man ta kontakt? Något särskilt man ska tänka eller hålla koll på?

• Jennie1
    Anehhs skrev 2015-09-20 15:27:50 följande:

Hostar, snorig och väldigt trött.. Ingen feber iaf! Blir ju lite nojig att det kan vara rs-virus? När ska man ta kontakt? Något särskilt man ska tänka eller hålla koll på?

Off vad jobbigt! Vi köpte en nässug och sköljde även rent näsan på tösen med bröstmjölk med en spruta. Nu en vecka senare är vi friska här, men jag var orolig, inte kul när dom små har svårt att andas. 

Krya på er!
  • Mecros
    Anehhs skrev 2015-09-20 12:33:55 följande:
    Samma här! Min sambo har varit ute ett par gånger, men jag känner mig inte ett dugg avis. Är mer än gärna bara hemma och gosar bebis! Vill ta vara på all tid som finns med vår tjej!
    Det är ju det bästa som finns!
  • Liten till

Usch vad många som är förkylda här! Vi har än så länge klarat oss bra, *peppar peppar*

äldsta har haft ett lite krupp en natt, med feber dagen efter, och lillan var lite snorig en dag ungefär.

Igår var hon på väg att vända sig från rygg till mage. Hon snurrade till sida, så hade hon bara lyckats räta ut ena benet hade hon tippat runt. Hon låg ganska länge och jag väntade och väntade men nej, tillslut tippade hon tillbaka på rygg. Det är så häftigt nu när det börjat hända saker! Hon höll även upp huvudet mycket mer och stadigare igår, helt plötsligt från en dag till en annan bara

Däremot är detta värdelöst, hela familjen sover sött och jag är klarvaken utan anledning. Suck. Tur att fl finns

Hoppas ni andra får sova så mycket som möjligt.

• Anehhs

Lillan hade lite feber igår kväll, ingen nu på morgonen men snorar och hostar mer. Usch vad det känns i mammahjärtat!

Som tur är så sover hon mycket och vill helst bara vara nära, inte så mycket gnäll!

Det är jobbigt att ta hand om någon annan när man själv inte känner sig så kry, men man får sätta sig själv åt sidan o göra det bästa för lillan ist!

Hoppas de går över snabbt:)

• isaochbel
    Anehhs skrev 2015-09-20 15:27:50 följande:

Håll koll på om hon är slö, inte äter någorlunda, låter som att det är slem som sitter fast i lungorna när hon andas. Sen ska man väl kontakta vården om ett spädbarn under 3 månader har feber.

Om man känner att det är något som inte känns rätt speciellt med andningen åk in till sjukhuset. Du kan kolla precis under bröstet och ovanför magen ( vet inte vad det partiet kallas) blir det ett stort "hål" mellan de partierna när hon andas kan det vara så att hon har ansträngd andning.

Krya på er
  • Anehhs
    isaochbel skrev 2015-09-22 07:00:19 följande:
    Håll koll på om hon är slö, inte äter någorlunda, låter som att det är slem som sitter fast i lungorna när hon andas. Sen ska man väl kontakta vården om ett spädbarn under 3 månader har feber.

Om man känner att det är något som inte känns rätt speciellt med andningen åk in till sjukhuset. Du kan kolla precis under bröstet och ovanför magen ( vet inte vad det partiet kallas) blir det ett stort "hål" mellan de partierna när hon andas kan det vara så att hon har ansträngd andning.

Krya på er
    Idag är det bättre med henne, värre med en annan istället;) det går åt rätt håll iaf!