• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Liten till

Ja hade vi velat ha ett syskon inom en snar framtid hade vi nog inte heller skyddat oss så noga, men jag vill inte ha fler barn. Känner mig rätt färdig faktiskt

Så tyvärr blir det hormoner i kroppen i flera år framåt som det ser ut. Men hellre det än att leva i celibat eller vara orolig jämt

• isaochbel

Har fått minipiller utskrivet men har inte kommit till skott än. Har som sagt haft livmoderhals cancer och har blivit lite nojjig på att stoppa hormoner i mig. Funderar på att testa Natural Cycles istället. Vi har visserligen redan 3 men blir det en till innan jag hinner skaffa mig något som känns bra är den så välkommen ????.

• Mecros
    Liten till skrev 2015-10-05 16:24:52 följande:

Ja hade vi velat ha ett syskon inom en snar framtid hade vi nog inte heller skyddat oss så noga, men jag vill inte ha fler barn. Känner mig rätt färdig faktiskt

Så tyvärr blir det hormoner i kroppen i flera år framåt som det ser ut. Men hellre det än att leva i celibat eller vara orolig jämt

Ja det förstår jag! Som du säger är det bättre det än att gå orolig.

Här vill vi ha syskon rätt så tätt.
    Funderar på att testa nature cycles eller vad det heter :)
  • ememi

Längesen man var här inne. Har så fullt upp hela tiden hinner knappt kolla fb hehe. Har vänner och bekanta som vill komma varje dag. Men har sagt ifrån mycket för lillens skull. Nu är hunden sjuk också så blir en tripp till veterinären idag. Hur har det gått för er som ammar? Jag har haft det lite kämpigt med mjölken som inte runnit till. Han är snart två månader så den kommer säkert inte göra det heller. Får lägga till med ersättning. Inte billiga saker. Suck! Men har ändå haft tur med min kille. Sover från kl sju till halvfem på nätterna nu. Lyx kan jag säga. Är glad nästan jämt och inga problem att ha med sig ut i varken vagn lr bil. Min fina Theo

• Jennie1
    ememi skrev 2015-10-06 06:58:05 följande:

Längesen man var här inne. Har så fullt upp hela tiden hinner knappt kolla fb hehe. Har vänner och bekanta som vill komma varje dag. Men har sagt ifrån mycket för lillens skull. Nu är hunden sjuk också så blir en tripp till veterinären idag. Hur har det gått för er som ammar? Jag har haft det lite kämpigt med mjölken som inte runnit till. Han är snart två månader så den kommer säkert inte göra det heller. Får lägga till med ersättning. Inte billiga saker. Suck! Men har ändå haft tur med min kille. Sover från kl sju till halvfem på nätterna nu. Lyx kan jag säga. Är glad nästan jämt och inga problem att ha med sig ut i varken vagn lr bil. Min fina Theo

Oj vilka drömnätter. Lillan brukar sova från 21-2. och sedan brukar hon vakna varannan eller var tredje timma resten av natten för matpaus. Sen stiger vi upp ungefär kl 9... Helt ok tycker jag ändå :)

Jag helammar och tycker att det funkar bra. Hon går upp drygt 100 g i veckan och följer sin kurva. Men det ät först nu brösten har börjat bli mjuka. Tycker dom har spänt rätt mkt de första två månaderna och haft mkt överskottsmjölk, men nu verkar mjölkmängden äntligen vara anpassad efter henne...:)
  • Anehhs
    ememi skrev 2015-10-06 06:58:05 följande:

Jag helammar och tösen går upp som hon ska:) även jag har haft turen med snäll bebis, sover från 22-07 och är väldigt lätt att ha o göra med, nöjd nästan jämt:)
  • Anehhs

Angående preventivmedel så har jag inte börjat med något ännu, sambon har börjat tjata om de men jag är inte heller så sugen på att stoppa i mig massa hormoner då jag blev nedstämd av det sist jag använde det så jag vet inte vad jag ska ha...

• Sparven88

Nytt besök hos bm. Lillkillen hade inte ökat i vikt förra besöket, så vi blev "ordinerade" ersättning på kvällen. Idag då vi var där, 8 dagar sen förra besöket har lillen gått upp 2 gram. Imorgon ska vi till läkaren så de får kolla så han inte har ngn infektion. Jag önskade så att jag kunde helamma, men jag hoppas nu på att det är lättmjölk i mina tuttar och att det är därför han inte går upp i vikt. Bara det inte är något annat tokigt med honom :/

Det gör ont i mitt mammahjärta att jag inte kan ge honom det han behöver.

• Liten till
    Sparven88 skrev 2015-10-06 18:47:20 följande:

Nytt besök hos bm. Lillkillen hade inte ökat i vikt förra besöket, så vi blev "ordinerade" ersättning på kvällen. Idag då vi var där, 8 dagar sen förra besöket har lillen gått upp 2 gram. Imorgon ska vi till läkaren så de får kolla så han inte har ngn infektion. Jag önskade så att jag kunde helamma, men jag hoppas nu på att det är lättmjölk i mina tuttar och att det är därför han inte går upp i vikt. Bara det inte är något annat tokigt med honom :/

Det gör ont i mitt mammahjärta att jag inte kan ge honom det han behöver.

Åh fy vad jobbigt det är ju lite mardrömmen att de inte går upp som de ska. Hoppas också du har lättmjölk, då är det ju lätt fixat med ersättning. Fast det är inte roligt när man inte kan ge den det de behöver, jag vet. Men ersättning ÄR bra och du är världens bästa mamma ändå!! Massa kramar!!
  • Sparven88

Ikväll har vi haft en jättegosig kille, efter att ha gett honom ersättning efter varje amning. Knappt skrikig, utan en glad kille som jollrat massor. Åh vad jag hoppas att det löser sig med bara ersättning.