• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Ellonbellon

Min har också börjat vakna varannan timme. Fjärde natten nu... Men han gjorde det sina första 6-7 veckor också och jag överlevde ju dem så ska väl klara detta också... Men man trodde ju att han skulle börja sova lite längre någon gång. 2,5 timmar är normala för honom. Längtar till fem timmars-nätter.... Zzzzz...

• Liten till

Här rullar livet på superfort! Maja har haft sin första förkylning, riktigt snorig och hostig men ingen feber som tur var. Hon sover fortfarande gudomligt bra, från 20-07 varje natt, när hon hostade som värst vaknade hon 02.30 och åt en natt. Sen tillbaka till vanliga rutiner igen.

Hon vänder sig från rygg till sida och sedan nästan nästan helt till mage, benen och magen ligger mot golvet, men hon fastnar på sin ena arm så hon kommer inte runt och hon blir SÅ arg!

Själv har jag varit ifrån henne för första gången över natten också, var till ullared med svägerskan från tidig måndag morgon och kom hem på natten till onsdag. Väldigt många samtal hem, men det gick bra

• Jennie1

Hur ofta bajsar era små egentligen?

Speciellt nyfiken på er som ammar,
    Har förstått att det är lika vanligt flera ggr/dag som en gång/veckan. Våran tös brukar normalt bajsa två ggr/dag, men i helgen har hon "hållt" sig i tre dagar. Hon verkar inte haft ont och har prutat som vanligt, men i morse kom ett mega lass som var mkt fastare än vanligt.... Säkert inget konstigt, men jag funderar hur det kan skilja så mkt. Beror det på att bröstmjölken varierar i fett eller??

• Mecros
    Jennie1 skrev 2015-10-19 09:35:19 följande:

Har förstått att det är lika vanligt flera ggr/dag som en gång/veckan. Våran tös brukar normalt bajsa två ggr/dag, men i helgen har hon "hållt" sig i tre dagar. Hon verkar inte haft ont och har prutat som vanligt, men i morse kom ett mega lass som var mkt fastare än vanligt.... Säkert inget konstigt, men jag funderar hur det kan skilja så mkt. Beror det på att bröstmjölken varierar i fett eller??

Hur gammal är din tös?

Haft likadant med min tjej som är ca 3,5 månad. Men det har blivit utav att hon äter mer sällan nu än tidigare. Enligt BVC brukar dem få en "dipp" där dem går ner lite på viktkurvan just av att nu börjar allt annat bli mer intressant och mat/äta är inte hela världen längre.
  • Jennie1
    Mecros skrev 2015-10-19 09:59:43 följande:
    Hur gammal är din tös?

Haft likadant med min tjej som är ca 3,5 månad. Men det har blivit utav att hon äter mer sällan nu än tidigare. Enligt BVC brukar dem få en "dipp" där dem går ner lite på viktkurvan just av att nu börjar allt annat bli mer intressant och mat/äta är inte hela världen längre.
    Hon är snart 3 månader. Jag tycker att hon äter ungefär lika ofta, och nu har hon ätit mer även under nätterna varannan till var tredje timma. Får du sova ordentligt på nätterna? :)
  • Mecros
    Jennie1 skrev 2015-10-19 14:24:45 följande:
    Hon är snart 3 månader. Jag tycker att hon äter ungefär lika ofta, och nu har hon ätit mer även under nätterna varannan till var tredje timma. Får du sova ordentligt på nätterna? :)
    Okej. Ja då vet jag inte:)
    Nej inte den senaste veckan.. Hon verkar ha massa gaser i magen. Ligger och vrider på sig, pruttar och verkar hungrig.
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-10-19 16:30:51 följande:

Nej inte den senaste veckan.. Hon verkar ha massa gaser i magen. Ligger och vrider på sig, pruttar och verkar hungrig.

Har du testat windi om hon är gasig ( alltså så hon blir ledsen av det) jag trodde inte alls på dem, men när Maja var supergnällig en kväll förut så då provade vi den man fick i någon babybox, och oj vad hon fes! Har köpt hem sånna sen, de är verkligen toppen!! (Men en aning dyra)
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-10-19 16:56:07 följande:
    Har du testat windi om hon är gasig ( alltså så hon blir ledsen av det) jag trodde inte alls på dem, men när Maja var supergnällig en kväll förut så då provade vi den man fick i någon babybox, och oj vad hon fes! Har köpt hem sånna sen, de är verkligen toppen!! (Men en aning dyra)
    Ja vi har använt pysventil sedan hon hade kvällskolik. Dock inte varje dag. Men dem tog slut här om dagen och har inte kommit iväg till Apoteket.. Ska gå dit i morgon.
  • Jennie1
    Mecros skrev 2015-10-19 16:30:51 följande:
    Oj vad jobbigt. Ammar du ännu ?

BVC sköterska trodde snarare att hon var inne i en öka mjölken period. Kan stämma med tanke på att hon har vaknat mer tätt på nätterna nu än vanligt. 
  • Anehhs
    Jennie1 skrev 2015-10-19 09:35:19 följande:

Vår tös bajsar oftast 1 gång om dagen, ibland någon gång mer och ibland ingenting på hela dagen:)