Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Är det någon mer än jag som längtar efter ett till barn? Vi funderar på att börja försöka i sommar igen..
Är det någon mer än jag som längtar efter ett till barn? Vi funderar på att börja försöka i sommar igen..
Här är det stopp på barnverkstaden. Nu har vi två och är helt nöjda! Klart det känns konstigt att veta att jag kommer aldrig få gå med en gravidmage igen, men samtidigt skönt. Så istället njuter jag för fullt, både av min 7åring och 5månaders!
Maja är fortfarande otroligt snäll, gnäller lite när hon ligger i babygymmet, hon försöker ta sig framåt men kommer bara bakåt. (Eller åt sidorna när hon rullar runt!)
Men nu gäller det att ha koll på golvet, för allt hon hittar ska in i munnen, och när hon rullar går det fort ibland!
Annars har hon börjat med lite mat och gröt då och då, och någon majskrok här och där
Hur äter era små?
Det är så jobbigt! VI har aldrig haft bra sömn, men sedan han blev tre månader har det bara blivit värre och nu har det varit riktigt illa i en månads tid. (5 månader och någon vecka här också.) Usch, vissa dagar gråter jag också för att det finns inte så mycket mer att göra... man är så trött så tårarna rinner av allt möjligt.
Men jag lever på att till slut blir det ju bättre!
Skönt i alla fall att hon sov hela kvällen så du fick lite lugn och ro. Min sover ju max en timma själv, oftast 30 minuter. Resten av tiden vill han bli aktiverad, kan sällan ligga själv en stund. När man inte sovit är det ju verkligen svårt att aktivera sig själv och honom. Då kan jag känna mig riktigt jävla värdelös.
MEN, han älskar svenska barnsånger och lustigt lärande som finns på youtube, det är min räddning. Får ofta äta frukost ifred och ligger och halvdåsar 30-45 minuter när han vaknar och tittar på det. Det har räddat många dagar.
Nåväl, i natt klämde han i med ett 2 h pass och sedan 1h 45 minuter före han ville vakna vid tio över sex. En riktigt skön natt! Inte utvilad men så jävla skönt att få en natt med mer sammanhängande sömn! :D
Det är så jobbigt! VI har aldrig haft bra sömn, men sedan han blev tre månader har det bara blivit värre och nu har det varit riktigt illa i en månads tid. (5 månader och någon vecka här också.) Usch, vissa dagar gråter jag också för att det finns inte så mycket mer att göra... man är så trött så tårarna rinner av allt möjligt.
Men jag lever på att till slut blir det ju bättre!
Skönt i alla fall att hon sov hela kvällen så du fick lite lugn och ro. Min sover ju max en timma själv, oftast 30 minuter. Resten av tiden vill han bli aktiverad, kan sällan ligga själv en stund. När man inte sovit är det ju verkligen svårt att aktivera sig själv och honom. Då kan jag känna mig riktigt jävla värdelös.
MEN, han älskar svenska barnsånger och lustigt lärande som finns på youtube, det är min räddning. Får ofta äta frukost ifred och ligger och halvdåsar 30-45 minuter när han vaknar och tittar på det. Det har räddat många dagar.
Nåväl, i natt klämde han i med ett 2 h pass och sedan 1h 45 minuter före han ville vakna vid tio över sex. En riktigt skön natt! Inte utvilad men så jävla skönt att få en natt med mer sammanhängande sömn! :D
Hej allihopa!
Här håller vi också på och tjorvar med sömnen. Har varit struligt i över en månad och som oftast vaknar lillan varannan timme nätterna igenom och vill snutta lite.
Ibland en natt här och där så sover hon ett längre pass på tre timmar för att sedan vakna varje timme igen...
Vissa nätter är bättre än andra, men jag tror jag har vant mig vid sömnbristen på nått jäkla vänster. Jag somnar kring 12 på natten och vaknar kring 5 ggr för snuttning fram till 7. Då brukar min sambo som nu är julledig ta henne en dryg timme och sen kring 8.30 är hon hungrig så då brukar jag kunna söva henne i sängen igen och då stiger jag upp. Tror jag får kring 5-6 timmars osammanhängande sömn/natt.
Jag är egentligen världens rutinmänniska och behöver mina rutiner för att kunna sova bra, så det är därför jag sover oroligt och tar länge för mig att somna då det ibland blir att man bara väntar på att hon ska vakna för att snutta..
När jag väl har somnat för natten är hela natten som en dimma då hon får sova i våran säng eftersom det blir så jobbigt att gå till spjälsängen varje gång hon vaknar till..
Den sista veckan har hon varit svår att söva för natten och mer kinkig på kvällen. Och till min stora förvåning så visar det sig att hon har fått två tänder som har spruckit upp!!!! Jag fick inte tänder förrän närmare ett år så jag hade verkligen inte trott att hon skulle få sina första tänder innan 5 månader.. Så kanske har varit därför hon har varit lite mer gnällig när man ska söva henne.....