• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Anehhs
    Jennie1 skrev 2015-12-20 10:22:09 följande:

Hej allihopa!

Här håller vi också på och tjorvar med sömnen. Har varit struligt i över en månad och som oftast vaknar lillan varannan timme nätterna igenom och vill snutta lite. 
    Ibland en natt här och där så sover hon ett längre pass på tre timmar för att sedan vakna varje timme igen...

Vissa nätter är bättre än andra, men jag tror jag har vant mig vid sömnbristen på nått jäkla vänster. Jag somnar kring 12 på natten och vaknar kring 5 ggr för snuttning fram till 7. Då brukar min sambo som nu är julledig ta henne en dryg timme och sen kring 8.30 är hon hungrig så då brukar jag kunna söva henne i sängen igen och då stiger jag upp. Tror jag får kring 5-6 timmars osammanhängande sömn/natt.

Jag är egentligen världens rutinmänniska och behöver mina rutiner för att kunna sova bra, så det är därför jag sover oroligt och tar länge för mig att somna då det ibland blir att man bara väntar på att hon ska vakna för att snutta..
    När jag väl har somnat för natten är hela natten som en dimma då hon får sova i våran säng eftersom det blir så jobbigt att gå till spjälsängen varje gång hon vaknar till..

Den sista veckan har hon varit svår att söva för natten och mer kinkig på kvällen. Och till min stora förvåning så visar det sig att hon har fått två tänder som har spruckit upp!!!! Jag fick inte tänder förrän närmare ett år så jag hade verkligen inte trott att hon skulle få sina första tänder innan 5 månader.. Så kanske har varit därför hon har varit lite mer gnällig när man ska söva henne.....

Har det likadant här hemma, svårsövd på kvällen när det är dags att sova och vakna o snuttar gärna på nätterna.

Inatt är första natten på länge som hon sovit mellan 22-06 äta o sen somna om igen, men självklart har ju en annan inte kunnat sova;)

Jag tror det här har berott på tänder då lillan också fått två små gryn som tittat upp, men jag har hört att det brukar vara värst när den första ska titta upp o sen blir de bättre.

Här sover vi i vår säng och har gjort länge känns de som, ända sen allt snuttande började iallafall..
  • Liten till

God jul alla mammor och 2015 bebisar!!

Hoppas ni får en underbar jul och ett gott nytt år!

• Anehhs
    Liten till skrev 2015-12-23 22:58:48 följande:

Detsamma! God fortsättning!
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-12-23 22:58:48 följande:

Detsamma!
  • ememi

Panik panik!! Theo är nu fyra o en halv månad. Har mått sådär senaste tiden och tog ett grav test. Det är positivt.. vad ska vi göra? Känner mig kallsvettig :(

• Liten till
    ememi skrev 2015-12-27 05:21:35 följande:

Panik panik!! Theo är nu fyra o en halv månad. Har mått sådär senaste tiden och tog ett grav test. Det är positivt.. vad ska vi göra? Känner mig kallsvettig :(

Oj! Ja du. VILL ni ha fler är väl första frågan? Har ni plats och ekonomi skulle jag fundera på sen. Förstår att det är mycket tankar och hormoner just nu. Många kramar i allafall!
  • Mecros
    ememi skrev 2015-12-27 05:21:35 följande:

Oj!
    Vad känner du? Hur går tankarna?
    Om ni vill ha fler barn och att ekonomi och sånt håller så kan jag tänka att det är nog jobbigt med barn så tätt men vilken nytta de kommer att ha av varandra. Spädis tiden går ju fort och vips så är det jobbiga förbi. Hoppas du hittar ett beslut som du blir nöjd med.
  • ememi

Vi vill ju båda ha ett syskon. Men nu var ju inte planen. Blir förbannat tätt emellan. Ekonomiska bekymmer har vi inte just nu. Men hur vet man hur det blir med två. Det jobbiga är nog mest att det blir så tätt mellan dom. Theo kommer vara 1 år o 1 månad då när den lill kommer. Dagis tider o allt. Ändå känns abort sjukt hemsk eftersom vi i sånna fall kommer försöka nästa år igen. Ush! Känns som en mardröm på många sätt. O samtidigt så vill man ju vara så glad över detta :(

• Jennie1
    ememi skrev 2015-12-27 23:36:00 följande:

Vi vill ju båda ha ett syskon. Men nu var ju inte planen. Blir förbannat tätt emellan. Ekonomiska bekymmer har vi inte just nu. Men hur vet man hur det blir med två. Det jobbiga är nog mest att det blir så tätt mellan dom. Theo kommer vara 1 år o 1 månad då när den lill kommer. Dagis tider o allt. Ändå känns abort sjukt hemsk eftersom vi i sånna fall kommer försöka nästa år igen. Ush! Känns som en mardröm på många sätt. O samtidigt så vill man ju vara så glad över detta :(

Hej.

Jobbig sits. Jag kan bara referera till mig själv. Men jag hade valt att behålla även om det hade blivit en väldigt intensiv period... 
    Om man hade varit klar i barnafödandet så är det en annan sak, men när man funderar på ett syskon inom närtid (1-2 år) så skulle jag inte kunna göra abort, det hade varit för tufft för mig rent känslomässigt....

Men vad du än bestämmer dig för så blir det nog bra, till slut. Även om det är ett tufft beslut vilket håll det än blir.
    Kram
  • ememi
    Jennie1 skrev 2015-03-31 09:37:18 följande:

Mina bröst rinner också till och från. Men jag vill inte sova med bh, så jag testade med en lite tightare t-shirt inatt och det var inga fläckar på lakanet när jag vaknade. Hoppas att det inte blir mer.

Jag pratade om det här med min BM igår, hon sa att det var väldigt vanligt och ett gott tecken på att mjölkproduktionen kommer att fungera. Även om det är drygt 14 veckor för tidigt :P

Tack för stödet:) min sambo vill göra abort. Jag har haft så jobbig gradivitet sist o han skulle få ta theo mycket själv. Vilket är helt ok egentligen men än så länge är han ju så liten o de behövs mycket bärande o så än. Vill så gärna behålla men känns så själviskt även mot theo. Han kommer inte förstå varför mamma måste vara så mycket med nya barnet. Som ni märker så försöker jag tänka så praktiskt som möjligt :/