• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • hallonlakrits1
    bullenochgrisen skrev 2015-01-18 23:52:46 följande:

Har känt bebisen sparka många gånger idag! Kände av det små snabba stunder både i tisdags och i onsdags och även igår. Men idag har den lilla sparkats så fort jag har satt mig ner, såååå mysigt att äntligen kunna känna den lilla och få lite mer verklighet på att den är där inne.

Sparkarna känns som fladder som kittlas ;)

Går in i vecka 15 imorgon måndag så det är tidigt mN kan känna rörelserna, var lika så för min kompis.

Vad härligt och mysigt! Glad Det var tidigt ja! Är du förstagångs-föderska eller har du barn sedan tidigare? Har läst att det är vanligare för omföderskor att känna sparkar tidigt. Känner du det när du sätter dig ner utan att röra magen eller är det just när du rör magen?
  • hallonlakrits1
    Stokke skrev 2015-01-18 20:14:43 följande:
    Ja just vi har juh samma dag.

Vilken tid har du? Jag har 08;00.

Tyvärr har jag utbildning den dagen på jobbet, så jag måste ev. boka om tiden.
    Vilken bra start på dagen Glad om du nu har kvar tiden. Jag har en förmiddagstid tror jag, kommer inte ihåg klockslaget men inte så tidigt som dig.
  • hallonlakrits1
    Liten till skrev 2015-01-18 20:09:52 följande:
    Ska man köpa ny så kan det vara ganska lång leveranstid, absolut. Vi gjorde så med bilbarnstolen, och vet att man på de flesta stora affärerna får göra så att man beställer vagnen eller det man ska ha, och betalar allt utom typ en krona i handpenning. Sedan när man hämtar vagnen någon vecka innan förlossning, eller precis efter, så börjar garantin gälla då. Superbra så inte vagnen står orörd hemma i tre månader och garantin går utan att man testat vagnen.
    Precis, kan vara en stor fördel att vara ute i god tid och även tänka på det där med garantin, bra tips.
  • Liten till
    doccah skrev 2015-01-19 14:28:45 följande:

Bebbe idag på kub! Väldigt sprallig var h*n

Vilken sötnos! Fick ni bra siffror?
  • doccah
    Liten till skrev 2015-01-19 14:34:09 följande:
    Vilken sötnos! Fick ni bra siffror?
    Oj den kom på sidan såg jag nu ^^ jaa jättebra, 1:20.000
  • Liten till
    doccah skrev 2015-01-19 15:14:58 följande:

Oj den kom på sidan såg jag nu ^^ jaa jättebra, 1:20.000

Åh vad härligt!
  • bullenochgrisen

Hihi ja fast lite obehagligt då det kittlas ;) lite som en fisk ;) det är första barnet så därför jag inte riktigt trodde på det de första gångerna jag kände det, men det var ändå så tydligt på något sätt för sådana kittlande rörelser hade jag ju aldrig känt förut. Men det blev mer uppenbart när bebisen sparkade oftare. Så fort jag har satt mig ner har den i princip börjat sparka. Det var en väldigt livlig krabat där inne på ul så det förvånar inte mig :) när man går mycket om dagarna så vaggas den ju omkring där inne och så fort man sätter sig ner så blir den väl lite rastlös ;) coolt är det iallafall att redan kunna känna bebis :) blir verkligare nu.

hallonlakrits1 skrev 2015-01-19 14:01:46 följande:

Vad härligt och mysigt! Det var tidigt ja! Är du förstagångs-föderska eller har du barn sedan tidigare? Har läst att det är vanligare för omföderskor att känna sparkar tidigt. Känner du det när du sätter dig ner utan att röra magen eller är det just när du rör magen?

• Stokke
    hallonlakrits1 skrev 2015-01-19 14:04:06 följande:
    Vilken bra start på dagen Glad om du nu har kvar tiden. Jag har en förmiddagstid tror jag, kommer inte ihåg klockslaget men inte så tidigt som dig.
    Har du BF 8/7? Jag har BF 4/7.

Är i v16+1 idag (ny vecka på söndagar).
  • Jko

Så nu har man äntligen fått hem brev för bokat RUL. Blir det 9/2. Kommer då alltså att vara i vecka 20, känns lite i senaste laget. Men vad gör man, antagligen den tidigaste tiden de hade... Men känns spännande och längtar så efter att se bebis Hjärta

Idag gick jag in i vecka 17. Har haft typ magknip hela dagen på jobbet, sen i afton när jag och sambon var på Ica Maxi så fick jag så fruktansvärt ont i magen så jag kände att jag var tvungen att gå och sätta mig i bilen. Kändes ungefär som knivar i magen. Är bättre nu, men är det någon annan som upplevt detta?
    Är det bara växtvärk mån tro?? Fast väldigt starka sådana i så fall.

Svar på tråden Bf juli 2015