Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
När man gör kub, är det vanligt ul då eller vaginalt? Jag kommer göra det i v 13+6.
Vi gjorde vanligt ultraljud. Inte vul.
När man gör kub, är det vanligt ul då eller vaginalt? Jag kommer göra det i v 13+6.
Har känt bebisen sparka många gånger idag! Kände av det små snabba stunder både i tisdags och i onsdags och även igår. Men idag har den lilla sparkats så fort jag har satt mig ner, såååå mysigt att äntligen kunna känna den lilla och få lite mer verklighet på att den är där inne.
Sparkarna känns som fladder som kittlas ;)
Går in i vecka 15 imorgon måndag så det är tidigt mN kan känna rörelserna, var lika så för min kompis.
Har känt bebisen sparka många gånger idag! Kände av det små snabba stunder både i tisdags och i onsdags och även igår. Men idag har den lilla sparkats så fort jag har satt mig ner, såååå mysigt att äntligen kunna känna den lilla och få lite mer verklighet på att den är där inne.
Sparkarna känns som fladder som kittlas ;)
Går in i vecka 15 imorgon måndag så det är tidigt mN kan känna rörelserna, var lika så för min kompis.
Vad jag vet är det ett vanligt UL vid kub, gjorde detta förra veckan, då var jag beräknad 12+2 men visade sig att jag var 12+4.
Hade tagit mina blodprover vid nyår så fick svar på direkten av BM, visade de "bästa oddsen" så det var en väldigt stor lättnad :)
Jag har haft problem med illamående så jag får inte i mig så mycket. Hade varit överlycklig om jag Jag kunnat gå in i en mataffär och handla mat :) ja det är mysigt att äntligen känna bebis, även fast det kittlas ;) längtar till sambon kan känna också.
Åh vad mysigt! Jag började känna sent i förra veckan, är nu i vecka 17 och bebis verkar ha hemskt mycket att göra därinne på nätterna :)
Nu kommer en fråga till er alla! Vad och hur mycket äter ni till frukost när ni har tid till det? Känns som om jag äter hur mycket som helst, vore kul att se om det stämmer :)
Är oftast ledig på förmiddagar och då äter jag två grova smörgåsar, ett ägg, en liten yoghurt med müsli (en sån liten portionsburk som barnen äter) och ett glas egenpressad juice.
Glömde skriva vad jag äter till frukost. En skål med flingor och mjölk. Och en kopp te