• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • doccah
    KramKolan skrev 2015-01-18 07:52:29 följande:

Tänkte dock vänta till efter rul den 19 feb med att ta hem grejerna. Så vi verkligen vet att bebisen överlevt de tuffaste veckorna.

Tänker med så, köper kanske iofs något litet efter kub imon med om allt är bra!
  • jag och mina små

Vad ska man tänka på när man köper beg vagn?

Har tidigare köpt nytt och köpt billigt av bekant men tänkte om man köper exempelvis från blocket.

• Stokke

Jag har också tittat på ett smidigare chassi.

Men tycker inte att liggdelen gör sig lika bra då. Men liggdelen har man i ca 6 månader så hur sittdelen fungerar är egentligen viktigare.

Vi ska fortsätta titta och sen åka och provköra innan vi bestämmer oss.

• doccah
    Stokke skrev 2015-01-18 15:18:38 följande:

Jag har också tittat på ett smidigare chassi.

Men tycker inte att liggdelen gör sig lika bra då. Men liggdelen har man i ca 6 månader så hur sittdelen fungerar är egentligen viktigare.

Vi ska fortsätta titta och sen åka och provköra innan vi bestämmer oss.

Ja vi tänkte med de. Prova och se, man kanske inte alls gillar den när man provat
  • Lady_SW

Hej tjejer, många av er verkar ha gjort KUB nu. Hur går det till i Sverige? Verkar som ni får besked på en gång. Jag gjorde KUB för tio dagar sedan ca, UL såg jättefint ut. Men jag sitter och väntar på resultaten från blodprovet. Vet att saker tar tid här där jag bor, men blir orolig att jag inte fått resultatet. Gör ni ngt mer där hemma än UL och blodprov? Hur kan ni få veta så fort??

• jag och mina små

Vi lämnar blodprov ca 2 veckor innan UL så blodprovet matchar ultraljudet.

Lady_SW skrev 2015-01-18 15:46:12 följande:

Hej tjejer, många av er verkar ha gjort KUB nu. Hur går det till i Sverige? Verkar som ni får besked på en gång. Jag gjorde KUB för tio dagar sedan ca, UL såg jättefint ut. Men jag sitter och väntar på resultaten från blodprovet. Vet att saker tar tid här där jag bor, men blir orolig att jag inte fått resultatet. Gör ni ngt mer där hemma än UL och blodprov? Hur kan ni få veta så fort??

• KramKolan
    doccah skrev 2015-01-18 13:15:21 följande:
    Tänker med så, köper kanske iofs något litet efter kub imon med om allt är bra!
    Ja och är allt bra när du är i v.10-12 (?) så är ju chansen att nåt går på tok väldigt liten.

Jag gjorde ett vul i v.6+0, så efter det har jag ingen aning. Men en månad till rul nu och det kommer nog gå fort!
  • hallonlakrits1
    jag och mina små skrev 2015-01-17 18:59:43 följande:

Kommer ni köpa vagn under graviditeten eller gör ni de när bebisen är född? Vi tänkte vänta denna gång och köpa vagn med bebisen på armen.

Vi tänker skaffa vagn innan, ibland kan det ju vara en beställningsvara och ta tid att få hem har jag läst. Men beror väl på vart man kollar och vad man är ute efter. Dock väntar vi med att köpa hem grejer, är ändå "bara" i v. 16 nu så tid har vi på oss. Glad
  • hallonlakrits1
    Stokke skrev 2015-01-18 09:03:53 följande:
    Jag tänker precis likadant.

Vi har sagt att vi inte ska köpa något alls förens efter RUL i v20 (11/2).
    Samma här, efter det ultraljudet (som ju är samma datum för mig som för dig!) har vi tänkt att köpa något första plagg till den lille. Glad Hittills har jag bara surfat runt och kollat utbud och vad som kan tänkas behöva köpas in sedan framöver.
  • Liten till
    hallonlakrits1 skrev 2015-01-18 19:49:29 följande:

Vi tänker skaffa vagn innan, ibland kan det ju vara en beställningsvara och ta tid att få hem har jag läst. Men beror väl på vart man kollar och vad man är ute efter. Dock väntar vi med att köpa hem grejer, är ändå "bara" i v. 16 nu så tid har vi på oss.

Ska man köpa ny så kan det vara ganska lång leveranstid, absolut. Vi gjorde så med bilbarnstolen, och vet att man på de flesta stora affärerna får göra så att man beställer vagnen eller det man ska ha, och betalar allt utom typ en krona i handpenning. Sedan när man hämtar vagnen någon vecka innan förlossning, eller precis efter, så börjar garantin gälla då. Superbra så inte vagnen står orörd hemma i tre månader och garantin går utan att man testat vagnen.
Svar på tråden Bf juli 2015