• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Liten till
    KramKolan skrev 2015-01-16 20:48:43 följande:

Jag är iv.14 och har precis samma. Mår mycket bättre och det är lite läskigt... :-/

Mmm... Visst är man glad att må bättre, men bara positivt är det ju inte...
  • doccah
    underbaraSt skrev 2015-01-16 19:37:52 följande:

Idag gjorde jag mitt kubtest och fick se en vinkande liten bebis med hjärtslag och utan kromosomfel. :D Så skönt! Nu kommer jag kunna börja leva lite igen. Tiden fram tills idag har varit en lång väntan och oro på att något ska vara fel. Har inte ens njutit av julen. All tid har gått åt att tänka på min lilla där inne och att den ska leva och må bra. Vilket den gör! :D

Hade bf 26 juli men blev flyttad en dag till 27 juli så idag blev det v.12+3 igen. Jag som kollar mina appar dagligen för varje dag som går för att se procent. Sen var jag så nöjd med att gå in i nya veckor på måndagar. Nu blir det tisdagar istället :P

Ååh va härligt. Jag ska på kub på måndag och är nervös som attan att de inte kommer vara något liv där inne eftersom jag är så symptom-fri. Men vi hoppas på att de är de :) känner att orolig kommer man ju ändå vara tills ungen är vuxen så det är nog lika bra att acceptera sin oro haha ^^
  • jag och mina små

Kommer ni köpa vagn under graviditeten eller gör ni de när bebisen är född? Vi tänkte vänta denna gång och köpa vagn med bebisen på armen.

• Liten till
    jag och mina små skrev 2015-01-17 18:59:43 följande:

Kommer ni köpa vagn under graviditeten eller gör ni de när bebisen är född? Vi tänkte vänta denna gång och köpa vagn med bebisen på armen.

Jag tror vi köper innan. Har kvar vår Emma ljunga duo edge, men den känns enormt stor och klumpig! Toppen på vintern i och för sig... Har kikat på brio smile och är lite sugen... Men ska låna min guddotter på två år och se hur den är att köra med ett barn i däremot känns det inte viktigt att köpa en spritt ny, en fräsch begagnad är helt ok. Däremot så lät vi köpa ett nytt babyskydd. Är sugen på brio men vill ha fempunktsbälte. Svårt.
  • doccah

Vi ska med köpa vagn innan. Skönt att ha det gjort när bebis kommer mitt i semesterperioden :) Ska ha en Emmaljunga mondial deluxe. Någon med erfarenhet av den? Ska dock byta ut originalchassit mot något med svängbara hjul för de andra verkar klumpigt! Babyskydd har vi ett besafe sen sambons dotter var liten

• KramKolan

Vi ärver en Brio Sing (?) av min syster, även babyskydd brio. Då vet man vad det vart med om. Vagnen kör vi med mest i stan, sen tänkte jag köpa nån begagnad Emmaljunga eller Cresent med stora hjul (med mjuklift i början) att ha här ute på grusvägarna på landet.

• KramKolan

Tänkte dock vänta till efter rul den 19 feb med att ta hem grejerna. Så vi verkligen vet att bebisen överlevt de tuffaste veckorna.

• Stokke
    doccah skrev 2015-01-17 21:23:53 följande:

Vi ska med köpa vagn innan. Skönt att ha det gjort när bebis kommer mitt i semesterperioden :) Ska ha en Emmaljunga mondial deluxe. Någon med erfarenhet av den? Ska dock byta ut originalchassit mot något med svängbara hjul för de andra verkar klumpigt! Babyskydd har vi ett besafe sen sambons dotter var liten

En sådan vill jag också ha, gärna i färgen Paris. Jag tycker den är jättefin med cromechsssit och de vita däcksidorna.

Dock kommer den vara för klumpig för att kasta i och ur bilen.
  • Stokke
    KramKolan skrev 2015-01-18 07:52:29 följande:

Tänkte dock vänta till efter rul den 19 feb med att ta hem grejerna. Så vi verkligen vet att bebisen överlevt de tuffaste veckorna.

Jag tänker precis likadant.

Vi har sagt att vi inte ska köpa något alls förens efter RUL i v20 (11/2).
  • doccah
    Stokke skrev 2015-01-18 08:59:26 följande:
    En sådan vill jag också ha, gärna i färgen Paris. Jag tycker den är jättefin med cromechsssit och de vita däcksidorna.

Dock kommer den vara för klumpig för att kasta i och ur bilen.
    Ja Emmaljunga är lite klumpigare men tror de blir bättre med annat chassi. Tycker oxå de chromade med stora hjul är snyggast men inte så praktiskt :/
Svar på tråden Bf juli 2015