• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Stokke
    Jko skrev 2015-01-19 19:41:43 följande:

Så nu har man äntligen fått hem brev för bokat RUL. Blir det 9/2. Kommer då alltså att vara i vecka 20, känns lite i senaste laget. Men vad gör man, antagligen den tidigaste tiden de hade... Men känns spännande och längtar så efter att se bebis Hjärta

Idag gick jag in i vecka 17. Har haft typ magknip hela dagen på jobbet, sen i afton när jag och sambon var på Ica Maxi så fick jag så fruktansvärt ont i magen så jag kände att jag var tvungen att gå och sätta mig i bilen. Kändes ungefär som knivar i magen. Är bättre nu, men är det någon annan som upplevt detta?
    Är det bara växtvärk mån tro?? Fast väldigt starka sådana i så fall.

Efter att ha haft några lugna veckor mellan 14-17 så fick jag smärta nu i v 17 (hugg och stickningar).

Gick in i vecka 17 i söndags.
  • Sunnanvind
    Jko skrev 2015-01-19 19:41:43 följande:

Så nu har man äntligen fått hem brev för bokat RUL. Blir det 9/2. Kommer då alltså att vara i vecka 20, känns lite i senaste laget. Men vad gör man, antagligen den tidigaste tiden de hade... Men känns spännande och längtar så efter att se bebis Hjärta

Idag gick jag in i vecka 17. Har haft typ magknip hela dagen på jobbet, sen i afton när jag och sambon var på Ica Maxi så fick jag så fruktansvärt ont i magen så jag kände att jag var tvungen att gå och sätta mig i bilen. Kändes ungefär som knivar i magen. Är bättre nu, men är det någon annan som upplevt detta?
    Är det bara växtvärk mån tro?? Fast väldigt starka sådana i så fall.

Jag har också jätteont ibland. Främst när jag ligger i sängen och ska resa mig. Känns som sendrag på båda sidor av magen, lite nedanför naveln.

Hej, ny här. Har bf 26/7 mitt tredje barn.
  • Jko

Skönt att höra att det är fler som känner av det!
    Tyvärr blir man ju så nojjig :P

Sunnanvind skrev 2015-01-19 21:54:05 följande:
    Jag har också jätteont ibland. Främst när jag ligger i sängen och ska resa mig. Känns som sendrag på båda sidor av magen, lite nedanför naveln.

Hej, ny här. Har bf 26/7 mitt tredje barn.
    Välkommen :)
    Jo har börjat känna att det är jobbigt att stiga upp från sängen rakt fram. Så kanar som ut sidleds så det inte så spänna så mkt i magen :)
  • tjugofemton

Gick in i v 14 idag (13+0).. Känner dock inte livmodern eller ser den.. Men så är jag lite överviktig också.. Bör man känna den nu? Är som lite orolig..

• Lady_SW
    Jko skrev 2015-01-20 00:06:43 följande:

Skönt att höra att det är fler som känner av det!
    Tyvärr blir man ju så nojjig :P

Välkommen :)
    Jo har börjat känna att det är jobbigt att stiga upp från sängen rakt fram. Så kanar som ut sidleds så det inte så spänna så mkt i magen :)
    Jag känner också så i magen, hostningar och nysningar gör ont om man ligger raklång på rygg tycker jag.

Mitt hår har blivit annorlunda också, det har blivit lockigt. Är som en inre krans runt huvudet som är super-lockigt medan längderna fortfarande är raka. Såhär blev det tidigt i graviditeten, innan jag ens visste. Någon annan som fått annat hår? ????
  • hallonlakrits1
    bullenochgrisen skrev 2015-01-19 15:58:51 följande:

Hihi ja fast lite obehagligt då det kittlas ;) lite som en fisk ;) det är första barnet så därför jag inte riktigt trodde på det de första gångerna jag kände det, men det var ändå så tydligt på något sätt för sådana kittlande rörelser hade jag ju aldrig känt förut. Men det blev mer uppenbart när bebisen sparkade oftare. Så fort jag har satt mig ner har den i princip börjat sparka. Det var en väldigt livlig krabat där inne på ul så det förvånar inte mig :) när man går mycket om dagarna så vaggas den ju omkring där inne och så fort man sätter sig ner så blir den väl lite rastlös ;) coolt är det iallafall att redan kunna känna bebis :) blir verkligare nu.

Vad häftig känsla! Just som en fisk är ju det man brukar höra. Förstår att det känns verkligare när du kan känna den så väl Glad
  • hallonlakrits1
    Stokke skrev 2015-01-19 19:13:09 följande:
    Har du BF 8/7? Jag har BF 4/7.

Är i v16+1 idag (ny vecka på söndagar).
    Det har ändrats ett par ggr nu är BF 5/7. Så jag är en dag efter dig (v. 16+1 idag).
  • komisska

Hej!

Jag är också i v 14, 13+1, fast känner åt andra hållet, fattar inte hur jag ska känna livmodern men magen är stooor. Nästan så jag undrar om jag tänkt fel i beräkningen. Har inte på nåt sätt sett eller hört hjärtsjuk på barnet heller. Tänk om jag bara inbillar mig! Ska på ul den 26:e, längtar såååå!

tjugofemton skrev 2015-01-20 08:37:50 följande:

Gick in i v 14 idag (13+0).. Känner dock inte livmodern eller ser den.. Men så är jag lite överviktig också.. Bör man känna den nu? Är som lite orolig..

• Jko
    Lady_SW skrev 2015-01-20 08:40:49 följande:
    Jag känner också så i magen, hostningar och nysningar gör ont om man ligger raklång på rygg tycker jag.

Mitt hår har blivit annorlunda också, det har blivit lockigt. Är som en inre krans runt huvudet som är super-lockigt medan längderna fortfarande är raka. Såhär blev det tidigt i graviditeten, innan jag ens visste. Någon annan som fått annat hår? ????
    Haha så kul att du säger det!!
    Trodde bara att jag inbillade mig. Jag har "själv fall" i vanliga fall med det har blivit betydligt värre under graviditeten.. Hoppas det inte är ngt bestående för det är inte kul med lockar mitt i det hår som är platt ;)

• VB52015
    tjugofemton skrev 2015-01-20 08:37:50 följande:

Precis ovanför blygdbenet kan du känna en liten bula, inte mycket men lite. Ligger på rygg och böj på dina knän, alltså rumpa och fötter mot madrassen, hitta först benet kant och vandra försiktigt upp mot naveln, men bara någon centimeter! Lycka till
Svar på tråden Bf juli 2015