Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Så nu har man äntligen fått hem brev för bokat RUL. Blir det 9/2. Kommer då alltså att vara i vecka 20, känns lite i senaste laget. Men vad gör man, antagligen den tidigaste tiden de hade... Men känns spännande och längtar så efter att se bebis
Idag gick jag in i vecka 17. Har haft typ magknip hela dagen på jobbet, sen i afton när jag och sambon var på Ica Maxi så fick jag så fruktansvärt ont i magen så jag kände att jag var tvungen att gå och sätta mig i bilen. Kändes ungefär som knivar i magen. Är bättre nu, men är det någon annan som upplevt detta?
Är det bara växtvärk mån tro?? Fast väldigt starka sådana i så fall.
Så nu har man äntligen fått hem brev för bokat RUL. Blir det 9/2. Kommer då alltså att vara i vecka 20, känns lite i senaste laget. Men vad gör man, antagligen den tidigaste tiden de hade... Men känns spännande och längtar så efter att se bebis
Idag gick jag in i vecka 17. Har haft typ magknip hela dagen på jobbet, sen i afton när jag och sambon var på Ica Maxi så fick jag så fruktansvärt ont i magen så jag kände att jag var tvungen att gå och sätta mig i bilen. Kändes ungefär som knivar i magen. Är bättre nu, men är det någon annan som upplevt detta?
Är det bara växtvärk mån tro?? Fast väldigt starka sådana i så fall.
Skönt att höra att det är fler som känner av det!
Tyvärr blir man ju så nojjig :P
Gick in i v 14 idag (13+0).. Känner dock inte livmodern eller ser den.. Men så är jag lite överviktig också.. Bör man känna den nu? Är som lite orolig..
Skönt att höra att det är fler som känner av det!
Tyvärr blir man ju så nojjig :P
Hihi ja fast lite obehagligt då det kittlas ;) lite som en fisk ;) det är första barnet så därför jag inte riktigt trodde på det de första gångerna jag kände det, men det var ändå så tydligt på något sätt för sådana kittlande rörelser hade jag ju aldrig känt förut. Men det blev mer uppenbart när bebisen sparkade oftare. Så fort jag har satt mig ner har den i princip börjat sparka. Det var en väldigt livlig krabat där inne på ul så det förvånar inte mig :) när man går mycket om dagarna så vaggas den ju omkring där inne och så fort man sätter sig ner så blir den väl lite rastlös ;) coolt är det iallafall att redan kunna känna bebis :) blir verkligare nu.
Hej!
Jag är också i v 14, 13+1, fast känner åt andra hållet, fattar inte hur jag ska känna livmodern men magen är stooor. Nästan så jag undrar om jag tänkt fel i beräkningen. Har inte på nåt sätt sett eller hört hjärtsjuk på barnet heller. Tänk om jag bara inbillar mig! Ska på ul den 26:e, längtar såååå!
Gick in i v 14 idag (13+0).. Känner dock inte livmodern eller ser den.. Men så är jag lite överviktig också.. Bör man känna den nu? Är som lite orolig..