• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • MammAmma
    Hawtan skrev 2015-10-24 17:24:18 följande:

Fortfarande ingen som motbevisat mitt ursprungliga inlägg! Ingen som kan förklara varför det är män som köper sex och inte kvinnor! Om nu kvinnor gillar sex som nu så många här menar, varför finns inte samma motsvarande "crousing" i hetrovärlden? Ingen har givit något svar här! Varför varför är kvinnor en extrem minoritet på datingsiter som fkuserar på sexuella kontakter? Varför är det män som producerar och mestadels konsumerar porr? Varför läser man i tidningen om kvinnan som under en period hade mycket sex och nu äntligen slutat för det var ju så fel? Varföt finns det alls exempel på män som gått igenom 7 förhållanden med kvinnor där samtligs uttryckligen sagt att de inte gillar sex? Varför? Inga svar här ..mer än några simpla "jag gillar visst sex med min man" eller "jag har träffat många kvinnor som bara vill ha sex" Tröttsamt varför inte bara förlika sig med att kvinnor inte gillar sex? Vad gör väl det?! Kvinnor är ju handlingsförlamade när det gäller det mesta i samhället fram till den punkt hon kan skylla på den onda sexfixerad mannen...

Du har motbevisats flera gånger om, du är bara inte mottaglig för att dina egna få fattiga erfarenheter säger annat.

Varför kvinnor inte köper sex, vistas på sexdejtingsidor eller är intresserade av casual sex i samma utsträckning som män beror delvis på att:

en kvinna löper betydligt större risk att råka ut för våld (jag säger inte att det aldrig händer män, bara att risken är större för kvinnor när det gäller sexuella kontakter)

kvinnor är mer selektiva i val av sexuell partner pga evolutionära orsaker

män har en större förmåga att attraheras av själva sexet, oavsett om de är attraherade av kvinnan i fråga, än kvinnor

män och kvinnor fungerar olika. Mäns sexlust är t ex mer konstant i ett långt förhållande än kvinnors. Kvinnor förlorar ofta attraktionen till mannen efter några år, detta är evolutionärt betingat och syftet är att söka nya gener till framtida avkomma för att hålla genpoolen stark och varierad. Det är egentligen meningen att vi ska få barn med flera fäder. Det är samma anledning till varför män inte är lika selektiva, enda skillnaden är att det är kvinnan som åker på att bära, föda fram (och alla risker förknippade till detta) och ta hand om avkomman tills den blivit självförsörjande (sistnämnda gäller inte på samma sätt längre, nej), därmed är hon tvungen att vara noggrann i valet av vilka gener hon vill föra vidare till sina barn, för att få stark och livsduglig avkomma

Detta är nedärvt sen lååååångt tillbaka och 'programmerat i hårdvaran' hos både män och kvinnor. Att det numera finns preventivmedel och möjlighet till abort ändrar inte det faktum att detta är nedärvda instinkter.

Det är ingen skillnad på hur mycket män respektive kvinnor som grupp gillar sex eller frekvensen på sexdriften, mäns drift är bara mer konstant av naturliga orsaker.
  • Anonym (KåtMilf)
    gammsosse skrev 2015-10-24 23:18:19 följande:

Det finns statistik som belyser detta, så att vi inte måste bråka baserat på våra individuella situationer.

30% av alla kvinnor över 40 har aldrig sex. Men, 70% har det

Båda könens sexualitet avtar ganska kraftigt efter 30-35, kvinnornas dock mer.

Det kanske har med biologin att göra ?? Funktionen har tjänat ut sitt syfte.

Var har du hämtat dina siffror? Jag behöver läsa det direkt från källan.
  • sextiotalist
    MammAmma skrev 2015-10-25 09:52:04 följande:

Du har motbevisats flera gånger om, du är bara inte mottaglig för att dina egna få fattiga erfarenheter säger annat.

Varför kvinnor inte köper sex, vistas på sexdejtingsidor eller är intresserade av casual sex i samma utsträckning som män beror delvis på att:

en kvinna löper betydligt större risk att råka ut för våld (jag säger inte att det aldrig händer män, bara att risken är större för kvinnor när det gäller sexuella kontakter)

kvinnor är mer selektiva i val av sexuell partner pga evolutionära orsaker

män har en större förmåga att attraheras av själva sexet, oavsett om de är attraherade av kvinnan i fråga, än kvinnor

män och kvinnor fungerar olika. Mäns sexlust är t ex mer konstant i ett långt förhållande än kvinnors. Kvinnor förlorar ofta attraktionen till mannen efter några år, detta är evolutionärt betingat och syftet är att söka nya gener till framtida avkomma för att hålla genpoolen stark och varierad. Det är egentligen meningen att vi ska få barn med flera fäder. Det är samma anledning till varför män inte är lika selektiva, enda skillnaden är att det är kvinnan som åker på att bära, föda fram (och alla risker förknippade till detta) och ta hand om avkomman tills den blivit självförsörjande (sistnämnda gäller inte på samma sätt längre, nej), därmed är hon tvungen att vara noggrann i valet av vilka gener hon vill föra vidare till sina barn, för att få stark och livsduglig avkomma

Detta är nedärvt sen lååååångt tillbaka och 'programmerat i hårdvaran' hos både män och kvinnor. Att det numera finns preventivmedel och möjlighet till abort ändrar inte det faktum att detta är nedärvda instinkter.

Det är ingen skillnad på hur mycket män respektive kvinnor som grupp gillar sex eller frekvensen på sexdriften, mäns drift är bara mer konstant av naturliga orsaker.

Och jag har fått lära mig att det är exakt tvärtom. Att urtidskvinnans trygghet var att mannen stannade kvar däremot var männen som spred säd.
  • sextiotalist
    grind skrev 2015-10-25 09:02:30 följande:

Att män har starkare sexdrift än kvinnor är vedertaget. Du säger att du inte har koll i ämnet men skaffa det då innan du börjar diskutera.

Nej, jag har varken tid, lust eller ork att hjälpa dig och det ska inte behövas. Du har uppenbarligen inget intresse i frågan när detta gått dig förbi.

Att män rent generellt har starkare sexdrift har ju inget med att kvinnor gillar eller inte gillar sex.

En kvinna kan gilla att ha sex utan att ha hög sexdrift (t.ex jag).
  • OlleSQ

Min erfarenhet är att kvinnor vill ha mer sex än män. Får du din kvinna våt och kåt så kommer du få mer sex än du önskar. Lyckas du inte med det så gör du nått fel.

• MammAmma
    sextiotalist skrev 2015-10-26 07:42:43 följande:

Och jag har fått lära mig att det är exakt tvärtom. Att urtidskvinnans trygghet var att mannen stannade kvar däremot var männen som spred säd.

Hehe, ja det finns ingen motsättning där

Jag läste en artikel för ett tag sen skriven av en professor inom evolutionär biologi som behandlade just detta fenomen med kvinnlig sexdrift. Tyvärr minns jag inte alls var jag hittade den eller vad hon hette, annars skulle jag länkat till den :/ Hon påstod alltså att mannen är viktig för beskydd de första åren, men sedan 'tröttnar' kvinnan och letar efter andra potentiella partners. Med tanke på hur vanligt det är att just kvinnans lust och attraktion till mannen minskar efter något år - eller försvinner helt - så låter det väl ganska rimligt och sannolikt egentligen? Men hon stannar kvar för tryggheten och drömmer i hemlighet om passionerad kärlek och sex... Intressant är det hur som helst ^^

Det jag skrev i första inlägget var naturligtvis grovt förenklat och generaliserande.
  • sextiotalist
    MammAmma skrev 2015-10-26 09:50:36 följande:

Hehe, ja det finns ingen motsättning där

Jag läste en artikel för ett tag sen skriven av en professor inom evolutionär biologi som behandlade just detta fenomen med kvinnlig sexdrift. Tyvärr minns jag inte alls var jag hittade den eller vad hon hette, annars skulle jag länkat till den :/ Hon påstod alltså att mannen är viktig för beskydd de första åren, men sedan 'tröttnar' kvinnan och letar efter andra potentiella partners. Med tanke på hur vanligt det är att just kvinnans lust och attraktion till mannen minskar efter något år - eller försvinner helt - så låter det väl ganska rimligt och sannolikt egentligen? Men hon stannar kvar för tryggheten och drömmer i hemlighet om passionerad kärlek och sex... Intressant är det hur som helst ^^

Det jag skrev i första inlägget var naturligtvis grovt förenklat och generaliserande.

Nu kan jag bara svara för mig och några av mina närmaste väninnor.

Jag är kvar hos min sambo för att jag älskar honom och sexet har bara blivit bättre och när jag pratar med några nära väninnor om detta så är de av samma uppfattning
  • Maltemånsson
    sextiotalist skrev 2015-10-26 10:17:58 följande:
    Nu kan jag bara svara för mig och några av mina närmaste väninnor.

Jag är kvar hos min sambo för att jag älskar honom och sexet har bara blivit bättre och när jag pratar med några nära väninnor om detta så är de av samma uppfattning
    Vad snällt av dig att dela med dig av din sambo till dina vänninor! Det kallar jag solidaritet.
  • sextiotalist
    Maltemånsson skrev 2015-10-26 10:42:40 följande:

Vad snällt av dig att dela med dig av din sambo till dina vänninor! Det kallar jag solidaritet.

Jag är säker på att du missförstod mig avsiktligt eller hur?
  • Maltemånsson
    sextiotalist skrev 2015-10-26 10:59:21 följande:
    Jag är säker på att du missförstod mig avsiktligt eller hur?
    Du har helt rätt! Det var ett försök att komma igång denna måndagmorgon.
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!