Hawtan skrev 2015-10-24 17:24:18 följande:
Fortfarande ingen som motbevisat mitt ursprungliga inlägg! Ingen som kan förklara varför det är män som köper sex och inte kvinnor! Om nu kvinnor gillar sex som nu så många här menar, varför finns inte samma motsvarande "crousing" i hetrovärlden? Ingen har givit något svar här! Varför varför är kvinnor en extrem minoritet på datingsiter som fkuserar på sexuella kontakter? Varför är det män som producerar och mestadels konsumerar porr? Varför läser man i tidningen om kvinnan som under en period hade mycket sex och nu äntligen slutat för det var ju så fel? Varföt finns det alls exempel på män som gått igenom 7 förhållanden med kvinnor där samtligs uttryckligen sagt att de inte gillar sex? Varför? Inga svar här ..mer än några simpla "jag gillar visst sex med min man" eller "jag har träffat många kvinnor som bara vill ha sex" Tröttsamt varför inte bara förlika sig med att kvinnor inte gillar sex? Vad gör väl det?! Kvinnor är ju handlingsförlamade när det gäller det mesta i samhället fram till den punkt hon kan skylla på den onda sexfixerad mannen...
Du har motbevisats flera gånger om, du är bara inte mottaglig för att dina egna få fattiga erfarenheter säger annat.
Varför kvinnor inte köper sex, vistas på sexdejtingsidor eller är intresserade av casual sex i samma utsträckning som män beror delvis på att:
en kvinna löper betydligt större risk att råka ut för våld (jag säger inte att det aldrig händer män, bara att risken är större för kvinnor när det gäller sexuella kontakter)
kvinnor är mer selektiva i val av sexuell partner pga evolutionära orsaker
män har en större förmåga att attraheras av själva sexet, oavsett om de är attraherade av kvinnan i fråga, än kvinnor
män och kvinnor fungerar olika. Mäns sexlust är t ex mer konstant i ett långt förhållande än kvinnors. Kvinnor förlorar ofta attraktionen till mannen efter några år, detta är evolutionärt betingat och syftet är att söka nya gener till framtida avkomma för att hålla genpoolen stark och varierad. Det är egentligen meningen att vi ska få barn med flera fäder. Det är samma anledning till varför män inte är lika selektiva, enda skillnaden är att det är kvinnan som åker på att bära, föda fram (och alla risker förknippade till detta) och ta hand om avkomman tills den blivit självförsörjande (sistnämnda gäller inte på samma sätt längre, nej), därmed är hon tvungen att vara noggrann i valet av vilka gener hon vill föra vidare till sina barn, för att få stark och livsduglig avkomma
Detta är nedärvt sen lååååångt tillbaka och 'programmerat i hårdvaran' hos både män och kvinnor. Att det numera finns preventivmedel och möjlighet till abort ändrar inte det faktum att detta är nedärvda instinkter.
Det är ingen skillnad på hur mycket män respektive kvinnor som grupp gillar sex eller frekvensen på sexdriften, mäns drift är bara mer konstant av naturliga orsaker.